Gå til innhold

Hardware/Teknisk til Battlefield 3

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny skjerm. Hva burde jeg kjøpe? Skal brukes til bf3 såklart.:) pris: 1000-3000?

Dell U2312HM, ASUS VG236HE eller BenQ XL2410T.

Er ikke u2311h en smule bedre og til samme pris?

Er nok rimelig hipp som happ akkurat det der.

U2312HM er nyere, og ikke på vei ut av markedet, som kan forenkle kundestøtte i fremtiden.

Ah, ok. Kom over dette for en stund siden. Men kan jo og være men fyren ikke har kalibrert den bra og.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vurderer å kjøpe

Dette skjermkortet og SSD hardisken, tanker om det ?

http://www.komplett....aspx?sku=630955

http://www.komplett....=590483#reviews

Linkene er ødelagte.

GTX 590 er et kort som har både problemene et low-end-kort har sammen med problemene med high-end. Med andre ord kun for spesielt interesserte.

C300 er utklasset av M4 i pris og ytelse.

æsj! jeg som trodde jeg hadde funnet et strålende skjermkort(dog litt dyrt) =/ på tomshardwares bf3 test så jeg ingen snakk om problemer eller dårlig ytelse på gtx 590 kortet?

Lenke til kommentar

æsj! jeg som trodde jeg hadde funnet et strålende skjermkort(dog litt dyrt) =/ på tomshardwares bf3 test så jeg ingen snakk om problemer eller dårlig ytelse på gtx 590 kortet?

GTX 590 fail - google-søk

Kort sagt:

Dårlig strømforsyning på kortet fører til at kortet ikke takler overklokking på noe bra vis.

Ytelsen er lavere enn 2x GTX 570 i SLI.

SLI har en potensiell haug av problemer. Vil egentlig ikke anbefale SLI før du er oppe på GTX 570-nivå eller høyere.

Produksjon av GTX 590 er begrenset, mest sannsynlig siden Nvidia ikke tjener voldsomt mye penger per kort produsert, erstatning hvis kortet ryker kan dermed bli vanskelig.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Nå kjører jeg et GF 275GTX til Core i7 920. Ved spilling (bf3) ligger cpu load på ca 75% på alle fire kjerner. Da regner jeg med at skjermkortet går for full pupp. Klarer da enkelte deler på high (som textures), det meste på medium. Bør jeg da gå for 570 eller 580 for at det både skal være en solid merkbar forskjell og for at ikke skjermkortet skal være overkill i forhold til cpu? Ser ihvertfall ut til at 560 ikke gir veldig stor ytelsesforskjell.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Nå har jeg også plutselig fått problemet med at skjermen blinker grønt hele tiden. Har HD5870, og de nyeste driverne er installert. Har det kommet noen løsning på dette enda?

Lenke til kommentar

Nå har jeg også plutselig fått problemet med at skjermen blinker grønt hele tiden. Har HD5870, og de nyeste driverne er installert. Har det kommet noen løsning på dette enda?

Tror det blinker grønt og litt rødt hos de fleste (etter siste driver kanskje?). Regner med de fikser det etter hvert.

Jeg sliter fremdeles med at PC-en min bytter vindu hele tiden. BF3 havner plutselig i vindusmodus, pekeren hopper ut av skrive-vinduet her på forumet (mens jeg skriver), sånne ting. Har ikke klart å google meg fram til noe svar heller. Trenger hjelp her :(:dontgetit:

Lenke til kommentar

har en kamerat som sliter med blue screen når han spiller bf3. hans oppsett er:

GTX 580

i7 2600k

16 gb RAM (vet ikke hvile merke)

1 stk SSD og 1 stk HDD (vet ikke merke på de heller..)

950w strømforsyning.

han har lånt mitt 560 ti kort, testet en og en RAM brikke, kjørt prime95 i 10 timer med ingen feilmeldinger. innstalert win 7 og spillet på HDD uten at det hjalp. prøvd det meste av drivere til skjermkortet. noen som har peiling på hva det kan være? kan det være hovedkort eller PSU?

noen som har vet hva det kan være for noe?

Lenke til kommentar

Nå kjører jeg et GF 275GTX til Core i7 920. Ved spilling (bf3) ligger cpu load på ca 75% på alle fire kjerner. Da regner jeg med at skjermkortet går for full pupp. Klarer da enkelte deler på high (som textures), det meste på medium. Bør jeg da gå for 570 eller 580 for at det både skal være en solid merkbar forskjell og for at ikke skjermkortet skal være overkill i forhold til cpu? Ser ihvertfall ut til at 560 ikke gir veldig stor ytelsesforskjell.

GTX 570 er et godt valgt for deg ja :)

Lenke til kommentar

Dell U2312HM, ASUS VG236HE eller BenQ XL2410T.

U2312HM har vel noe lang responstid (8ms g2g) til å være helt ideel til FPS-spill.

Dog, så har den jo best bilde av de 3.

Likevel er inputlag minst 10ms raskere enn på de fleste ikke-120Hz TN-baserte skjermer. Jeg ser ikke helt problemet her.

Looool!

Jeg ler av din uvitenhet

Ja men du må jo fortsatt være fuckings retarded for å kjøpe ikke 120 Hz+ til gaming idag.

Endret av Rudde93
Lenke til kommentar

Ja men du må jo fortsatt være fuckings retarded for å kjøpe ikke 120 Hz+ til gaming idag.

Bare fordi 10% av alle PC-gamere (som utgjør ca 10% av de store multiplattformtitlene) legger merke til forskjellen på 60Hz og 120Hz betyr ikke det at det er verdt det å punge ut dobbelt så mye for dårligere bildekvalitet mot noe bedre bildeflyt.

Jeg vil nå heller påstå at du er "fuckings retarded" om du ikke skjønner at 120Hz er en veldig liten nisje.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Har klart meg fint i BF3, og andre spill, med 27" ips

Siterer arni sitt bilde jeg og spør:

post-221391-0-37270500-1320850227_thumb.jpg

Så fordi jeg greier meg med bilderørsTV og syns det er kurrant kvalitet burde jeg anbefale det til gud og en vær mange som søker en TV med god kvalitet. Fordi du har klart deg så vil du anbefale noe som faktisk ifølge tester, spesifikasjoner og tusenvis av andre brukere er helt elendig til det en skal bruke den til, det fungerer men det er det dårligste du finner på markedet til hva brukeren skal bruke det til.

Bare fordi 10% av alle PC-gamere (som utgjør ca 10% av de store multiplattformtitlene) legger merke til forskjellen på 60Hz og 120Hz betyr ikke det at det er verdt det å punge ut dobbelt så mye for dårligere bildekvalitet mot noe bedre bildeflyt.

Jeg vil nå heller påstå at du er "fuckings retarded" om du ikke skjønner at 120Hz er en veldig liten nisje.

Jeg merker forskjell på 60 Hz og 120 Hz. Og ta en 2 ms og en 5 ms skjerm side-by-side og har det samme skjermbildet på begge, jeg ble selv helt sjokkert over hvor stor forskjell det var.

Lenke til kommentar

tips til en god 120hz skjerm til 2000-3500 da? tenkt å kjøpe gtx580 også, værdt å kjøpe 2 ?:)

XL2410T er en reéal gaming skjerm ja.

GTX 580 begynner å bli litt gammelt, hadde jeg kjøpt noe nå så tror jeg at jeg ville ha ventet på en ny familie eller no. Men om du skal ha noe NÅ så fungerer GTX 580 fett til BF.

Lenke til kommentar

Skjermkort som kan lønnes når den kjem ut, iallefall før GTX580 er nok denne:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=653886

Prisen er nokså stiv, men tenk 2 slike på en maskin, ;)

Har selv denne og kan anbefale den.

http://www.dustinhome.no/benq-xl2410t-236-wide-tft-led-120hz-black/product/5010486947

Prisen er nokså stiv til å være 24" men er 120hz som er egnet for gamers.

Føler selv at jeg har lyst på 27" men det får vente til nyere skjermer kommer som ikke har ramme rundt skjermen :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...