Gå til innhold

Hardware/Teknisk til Battlefield 3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor bruke minnesluket Firefox? Kjør Chrome, evnt IE, bare til Battlelog, og ingen andre nettsider, så har du 20mb bruk på nettleser. easy as that.

Bare blitt sånn da jeg har brukt ff siden dag en på min første pc. Men har mer enn nok minne på min pc så gjør ikke stort utfall her :)

Lenke til kommentar

Jeg bruker per i dag Fraps til å vise min in-game FPS når jeg spiller, men jeg skulle gjerne hatt et program som også varslet når FPS-en kom under et gitt antall FPS, slik at jeg får med meg eventuelle FPS-drops. I kampens hete følger jeg ikke med oppe i hjørnet, så skulle hatt noe som f. eks. skiftet farge eller blinket når det begynner å bli uakseptabelt.

Noen tips?

Du kan jo bruke fraps til benchmark? Er vel default F11 for å starte?

Lenke til kommentar

Jeg har et problem som jeg er svært usikker på hvordan jeg skal løse.

Battlelog oppdaterer seg ikke, og jeg får ikke invites, og må manuelt refreshe om jeg blir med i et party.

Jeg har testet veldig mye rundt dette, avinstallert alle browsere, reinstallert flash, java etc.

Jeg har også satt opp åpnet alle portene som skal være åpne via routeren Linksys WRT54GL med Tomato, ingenting har fungert.

MEN i går da jeg kom til å koble mobilen til pcen for noe annet, så tenkte jeg på at jeg kunne forsøke å koble til 3g-nettet og se hvordan det gikk da, og da fungerte alt som det skulle.

For å være helt sikker på at det ikke var noe feil med port-forwardinga mi så satte jeg routeren i DMZ, så da skal den ikke filtrere noe som helst, og det hjalp ikke.

Problemet ser da ut til å ligge hos min ISP, noe som er et helvete, fordi vi har en egen liten leverandør i borettslaget jeg bor i, så det er svært begrenset support og kunnskap om slike ting her.

Holder det at jeg ber den ansvarlige om å åpne disse portene for meg, eller burde jeg be om en statisk IP uten noen som helst filtrering?

Lenke til kommentar

Hei Kamerater! Nå er tiden inne for å bli skikkelig hekta på et spill igjen!

Jeg sitter nå på jobben og sikler over nye komponenter til datamaskinen, men jeg er rett å slett blitt så gammel at jeg har helt falt av lasset på dette området(og flere ololol).

Det jeg har er en 2.5 år gammel stasjonær med dette innholdet

ASUS P6T Deluxe V2, X58, Socket-1366

DDR3, ATX, SLI&CrossFireX, Firewire, 2xGbLAN, 3xPC

Cooler Master HAF 932 Sort front fan, 1x top 230mm fan, 1x side 230m

Corsair Powersupply 550W Black, ATX/EPS,

4xSATA, SLI, WxHxL

Gainward GeForce GTX 285 1GB PhysX CUDA

PCI-Express 2.0, 2xDVI, HDCP, HDMI, Core 240, Grap

Intel Core? i7 Quad Processor i7-920 8MB, Boxed

OCZ Gold DDR3 1600MHz 6GB KIT,

3xDDR3 2GB, CL8-8-8-20

Samsung DVD-spiller SH-D162D

Samsung SpinPoint F1 1TB SATA2

32MB 7200RPM

Er det noe her som er værdt å beholde? bør jeg kjøpe alt nytt? fra kabinett til minnebrikker?

tenkte at gode gamle hardware.no kan hjelpe en gammel traver med å få i stand en dugelig maskin til battlefield 3(uhraaahhh)

Lenke til kommentar

Owje, owje, owje!

Komplett har nettopps endt ett 6970 kort som erstatning for mitt døde 4870x2 :D

Mange takk til komplett.no! :new_woot:

Muy excellente service som alltid!

Da blir det BF3 gaming med litt høyere enn low på alt! :dribble:

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Hei Kamerater! Nå er tiden inne for å bli skikkelig hekta på et spill igjen!

Jeg sitter nå på jobben og sikler over nye komponenter til datamaskinen, men jeg er rett å slett blitt så gammel at jeg har helt falt av lasset på dette området(og flere ololol).

Det jeg har er en 2.5 år gammel stasjonær med dette innholdet

ASUS P6T Deluxe V2, X58, Socket-1366

DDR3, ATX, SLI&CrossFireX, Firewire, 2xGbLAN, 3xPC

Cooler Master HAF 932 Sort front fan, 1x top 230mm fan, 1x side 230m

Corsair Powersupply 550W Black, ATX/EPS,

4xSATA, SLI, WxHxL

Gainward GeForce GTX 285 1GB PhysX CUDA

PCI-Express 2.0, 2xDVI, HDCP, HDMI, Core 240, Grap

Intel Core? i7 Quad Processor i7-920 8MB, Boxed

OCZ Gold DDR3 1600MHz 6GB KIT,

3xDDR3 2GB, CL8-8-8-20

Samsung DVD-spiller SH-D162D

Samsung SpinPoint F1 1TB SATA2

32MB 7200RPM

Er det noe her som er værdt å beholde? bør jeg kjøpe alt nytt? fra kabinett til minnebrikker?

tenkte at gode gamle hardware.no kan hjelpe en gammel traver med å få i stand en dugelig maskin til battlefield 3(uhraaahhh)

Kjøp et GTX 570, så kjører du high/ultra glatt :)

Alt annet på maskinen din er fortsatt rimelig kraftig.

Lenke til kommentar

woho! sure ?:D dæven da har elskerinna mi holdt seg bra :D

Prosessorer utvikler seg tregt i ytelse per kjerne. Da i7-920 var ny var det lite nytte av fire kjerner og hyperthreading på disse, i dag begynner spill så smått å bruke fire kjerner, BF3 bruker visstnok opp til 8, men flaskehalsen er fortsatt på skjermkortet.

Lenke til kommentar

Hvordan vil ATI Radeon HD 4800 kjøre BF3? Regner med dritt siden det knapt klarer Modern Warfare 2 >_>

Det vil kjøre greit på low/medium et sted på 1920x1080 vil jeg tippe. Ingen 4800-kort klarer MW2 "knapt" heller, om du mener at maksimum settings ikke går så bra kan jeg være enig, men ellers har du en elendig prosessor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...