Xander^ Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Da er Asus Radeon 6950 2GB på plass i en fire år gammel pc med Intel Q6600@2,4GHz og 4GB ram. Kjører nesten alt på high nå uten anti aliasing på. Oppløsningen er 1680*1050. har ikke målt noe FPS enda, men merker at det blir litt tregt når det er mye røyk for eksempel så må nok skru ned litt etterhvert. Hadde aldri trodd det skulle gå så greit Ja, synes også at C2Q6600 er overraskende "ok" fortsatt.. Men i5 2500k hadde nok vært å foretrekke.. halv skatt denne mnd.. hmm Lenke til kommentar
kjelle392 Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Heisann. Etter å ha oppgradert pc'n med ny GPU så kjører faktisk BF3 riktig så bra. Men jeg har et irriterende problem. Jeg har et Creative SB X-Fi eksternt lydkort. Når jeg skal justere lyden, så normaliserer BF3-vinduet sitt - altså spretter fra fullskjerm til et "vanlig" vindu. Det skjer fordi Creative har laget et sånn snerten "volumhjul" som kommer fram på skjermen i nedre høyre hjørne. Dette er såklart svært irriterende i kampens hete, fordi det da stopper opp litt og eneste måten å få vinduet stort igjen på er å trykke ALT+Enter to ganger. Legger til at dette aldri har vært et problem med andre fullskjermsapplikasjoner/-spill. Er det noen som har en løsning på dette? Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Ingen løsning, bruker samme løsning som du bruker. Men mitt problem oppstår når jeg justerer sensitivityen på min razer mus! Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Heisann. Etter å ha oppgradert pc'n med ny GPU så kjører faktisk BF3 riktig så bra. Men jeg har et irriterende problem. Jeg har et Creative SB X-Fi eksternt lydkort. Når jeg skal justere lyden, så normaliserer BF3-vinduet sitt - altså spretter fra fullskjerm til et "vanlig" vindu. Det skjer fordi Creative har laget et sånn snerten "volumhjul" som kommer fram på skjermen i nedre høyre hjørne. Dette er såklart svært irriterende i kampens hete, fordi det da stopper opp litt og eneste måten å få vinduet stort igjen på er å trykke ALT+Enter to ganger. Legger til at dette aldri har vært et problem med andre fullskjermsapplikasjoner/-spill. Er det noen som har en løsning på dette? Hva med og avinstallere "unødvendig" software til lydkortet, slik at du bare har driveren. Får du samme problem da? Lenke til kommentar
Kimsky Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Bare ett kjapt spørsmål. Har ikke så god råd ut denne måneden pga reperasjoner på min kjære Nissan. Sitter med ett opsett som består av en Intel Core2Quad Q9550 of 4 GB med minne og det utrolig slitne 9800GTX kortet mitt. Så jeg tenkte som så og starte med å kjøpe ett 570GTX denne måneden og eventuelt ett nytt ett neste måneden. Ettersom med 9800GTX kortet må jeg kjøre med ALT på low, samtidig må jeg kjøre spillet i windowed mode og gjøre "battlefield 3 vinduet" mindre så det skal få en jevn flyt. Noe som helt ærlig suger. Men samtidig skal jeg i militæret i April, så har ikke SÅ lyst til å oppgradere hele riggen. Men i verste tilfelle vil 2stk 570GTX og en C2Q Q9550 holde til og kjøre det med en rimelig grei standard og ikke den verste grafikken på en oppløsning med 1920x1080? Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Hvorfor ikke bare holde deg til et 570? Innen du er ferdig i militæret og du kan vende tilbake til fast posisjon i go'stolen så har det nok kommet mye nytt og spennende som du heller kan svi av penger på! Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 Ville faktisk gått for et 560ti om jeg var deg da. Ville brukt så lite penger som mulig på en maskin som må byttes ut i nær fremtid uansett. Når den tid kommer burde det være greit å få solgt unna 560ti på bruktmarkedet til en som skal ha SLI. Lenke til kommentar
Bobby1 Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Hva???? Hvorfor fryser/bluescreen'er PCen seg når jeg spiller BF3? Er dette noe kjent problem? Da er det vel noe jeg kan gjøre for å fikse dette? Takk! Har også fått blåskjerm nokon ganger, når eg spiller BF3, men finner heller ikkje ut kva som gjør det. Det samme har skjeed med meg også. Kun i BF3 og det erl mange år siden jeg så IRQL less or equal, gitt! Fant ut til slutt, at det var den eine minnebrikka som var ødelagt, og ga meg hakking i spillet og til slutt bcod! Tipper at det ikkje har vært problem tidligere, fordi pcen ikkje har brukt så mye minne før. Lenke til kommentar
CapitalSheep Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Ut av det blå klarer jeg ikke lengre å koble til servere. Står bare "joining server". Sukk... Bf3.exe kjører i bakgrunnen men kommer ikke opp. Skal se om jeg klarer å fikse det. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 TO kompiser hadde det samtidig igår. Ene RSa PCen. Andre bare Origin, samme tullet, men de kom inn til slutt. Lenke til kommentar
CapitalSheep Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Ser ikke ut til at jeg får til å fikse problemet mitt. Må vel sikkert reintalere igjen. Jeg har også problemer med å installere fra cden, så jeg må laste ned over nett. Bare 10 timer igjen. Lenke til kommentar
BALT3 Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 (endret) Jeg bruker per i dag Fraps til å vise min in-game FPS når jeg spiller, men jeg skulle gjerne hatt et program som også varslet når FPS-en kom under et gitt antall FPS, slik at jeg får med meg eventuelle FPS-drops. I kampens hete følger jeg ikke med oppe i hjørnet, så skulle hatt noe som f. eks. skiftet farge eller blinket når det begynner å bli uakseptabelt. Noen tips? EDIT: Kom på at jeg har et problem til. Noen ganger når jeg spiller, hopper BF3 til vindumodus og jeg må trykke meg inn igjen for å spille videre (irriterende, ja!). Også noen ganger når jeg skriver, f. eks. her akkurat nå, så hopper det ut av vinduet og jeg må igjen trykke meg inn. For et minutt siden lot jeg BF3 være etter at det gikk i vindusmodus, og den hoppet da tilbake etter ca ti sekunder. Det er neppe BF3-relatert, men jeg klarer faen ikke å finne ut hva som gjør dette. Hjelp mottas med stor takk, det er faenmeg irriterende til tider... Endret 7. november 2011 av Sencured Lenke til kommentar
CapitalSheep Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Skriv render.drawfps 1 i console. Jeg er ganske sikker på at den har farge når fps blir lav. Det er mulig å få den til å komme opp automatisk når du starter spillet, men jeg husker ikke helt hva du måtte gjøre i farten. 1 Lenke til kommentar
aGal Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Hvis jeg kjøper meg et skjermkort nr 2 og kjører det i SLI, i dette tilfellet GTX560Ti. Vil det klare alt på ultra i 1680x1050 uten fps drops under 40-45? Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Hvis jeg kjøper meg et skjermkort nr 2 og kjører det i SLI, i dette tilfellet GTX560Ti. Vil det klare alt på ultra i 1680x1050 uten fps drops under 40-45? Enkelt. Lenke til kommentar
aGal Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Hvis jeg kjøper meg et skjermkort nr 2 og kjører det i SLI, i dette tilfellet GTX560Ti. Vil det klare alt på ultra i 1680x1050 uten fps drops under 40-45? Enkelt. Tenkte meg det, testa med det meste på ultra men hadde noen irriterende FPS drops så ga opp da jeg helst vil ha 40-50 + i FPS uten drops. Spørs om det ikke blir ny PSU og et skjermkort på meg nærmere jul. Noe må man jo spandere på seg selv i julestria også. Nytt kabinett frister også... Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Hehe, ja. Høres ut som du trenger ny skjerm også med høyere oppløsning. Lenke til kommentar
aGal Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Hehe, ja. Høres ut som du trenger ny skjerm også med høyere oppløsning. Hehe, synes oppløsninga er helt grei. Men to nye og ikke minst like skjermer er nok å finne på 2012 lista over ting som kjøpes. Kjører en 22" og en 21,5" med forskjellig oppløsninger nå så. Sitter faktisk å ser litt på nye skjermer nå. Lenke til kommentar
PHCTF Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Jeg bruker per i dag Fraps til å vise min in-game FPS når jeg spiller, men jeg skulle gjerne hatt et program som også varslet når FPS-en kom under et gitt antall FPS, slik at jeg får med meg eventuelle FPS-drops. I kampens hete følger jeg ikke med oppe i hjørnet, så skulle hatt noe som f. eks. skiftet farge eller blinket når det begynner å bli uakseptabelt. Noen tips? EDIT: Kom på at jeg har et problem til. Noen ganger når jeg spiller, hopper BF3 til vindumodus og jeg må trykke meg inn igjen for å spille videre (irriterende, ja!). Også noen ganger når jeg skriver, f. eks. her akkurat nå, så hopper det ut av vinduet og jeg må igjen trykke meg inn. For et minutt siden lot jeg BF3 være etter at det gikk i vindusmodus, og den hoppet da tilbake etter ca ti sekunder. Det er neppe BF3-relatert, men jeg klarer faen ikke å finne ut hva som gjør dette. Hjelp mottas med stor takk, det er faenmeg irriterende til tider... Det er jo ikke uakseptabelt før du selv merker det. Merker du det ikke kan det vel være det samme? Du kan skrive ''Render.DrawFps 1'', så skifter den farge når FPSen dropper. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Hvor mange GB med ram er å foretrekke for dette spillet, gjerne kombinert med flere programmer kjørendes i bakgrunnen? ... Virker som om minnebrikker er på tur til å gi opp nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå