Gå til innhold

Hardware/Teknisk til Battlefield 3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har faktisk et HD2900 liggende. Ser ganske awesome ut i grunn. Men det duger ikke til noe særlig nei...

Ikke ultra. Kanskje medium/high med grei fps.

Lenke til kommentar

Har faktisk et HD2900 liggende. Ser ganske awesome ut i grunn. Men det duger ikke til noe særlig nei...

Ultra? eller high med fire kjernes cpu og 8 gb ram?

Les hele posten da! idiot

Lenke til kommentar

Har idag en Phenom X2 555@ 3,6ghz og ett Radeon 6870. Hva mener dere vil gi den største boosten? Ny CPU eller ett skjermkort til Crossfire? Kjører 1680x1050 oppløsning.

http://www.techspot....ance/page7.html

Som kommentar til det som står i artikkelen; så lurer jeg på om det er min uvitenhet som gjør at jeg syns det er patetisk av et helt nytt spill å bare klare å bruke ca 2 cpu-er?

Så lenge man får jobben gjordt, hvorfor skulle man bruke mer CPU? Når CPU har gjordt alle fysikk beregninger og oppdatert all geometri så er det bare å vente til GPU'en har rendret ett nytt bilde før man gjør alt sammen på nytt. Og så lenge man greier å gjøre dette fortere enn skjermkortet rendrer en frame så vil CPU belastning være mindre enn 100%.

Det jeg ikke greide å se ifra testen du linket til var om CPU belastningen øker hvis du skrur av grafikkfeatures som igjen øker frame-raten eller kobler til et kraftigere skjermkort.

som du ser på bildet mitt på forge side så bruker bf3 fint 6 kjenner, men skrur jeg opp til maks så halveres cpu lasten og vel så det fordi da rendrer pcn halvparten så mange bilder per sek.

Lenke til kommentar

http://cdon.no/elekt...isguide_no&v=-1

Det funker?

på high-ultra med

1920x1080 i oppløsning på en 22 tomers skjerm?

Les hele posten da! idiot

Hvorfor kommer du med persjonangrepp?

jeg spør "Ultra? eller high med fire kjernes cpu og 8 gb ram?" jeg spurte ikke om persjonangrepp

• Liker 2
Lenke til kommentar

Men er så dyrt det kortet og maks beløpet mitt er egentlig under 2.500kr + cpu

2500,- for hva? Kun skjermkort?

Tenkte og ha råd til CPU også så jeg får kjørt bf3 på high-ultra med en grei fps til multiplayer men vis det er et skjermkort til under 2.500kr og jeg sliper og kjøpe ny cpu så går det greit

har en athlon dual core 225 3.60ghz

Lenke til kommentar

Hvorfor kommer du med persjonangrepp?

Fordi du ikke gidder å gjøre noe research selv. Du kunne fint lest deg til denne informasjonen selv, google kan gi enormt mange svar. Du legger inn hundrevis av poster der du spør om akkurat det samme uten å prøve å lære noe som helst eller gjøre noen form for research.

jeg spør "Ultra? eller high med fire kjernes cpu og 8 gb ram?" jeg spurte ikke om persjonangrepp

Du fikk svar, og gadd ikke engang å lese det.

7SEcfMd.jpg

• Liker 7
Lenke til kommentar

Noen her inne som spiller BF3 på Intel Q6600 2,4GHz?

Har en 4 år gammel maskin med Q6600, 4GB ram og et 8800GTS kort som jeg kunne tenkt å puste liv i med å oppgradere skjermkortet..

Har sett litt på AMD 6950 med 2GB (er det egentlig nødvendig med 2GB?) som selges til rundt 2000lappen.

Klarer det skjermkortet BF3 på medium innstillinger i 1680*1050 med den CPU'en? :hmm:

Kom gjerne med anbefalinger viss det er noen skjermkort som gir mer bang for the buck.

mvh Inge L

Lenke til kommentar

Vet om en som spiller på en overklokket q6600 med et 580GTX!! og det går vist greit nok..

40-50isj fps vistnok på ganske høye settings(saken er vel det at skjermkortet er så bottlenecket at det spiller liten rolle hvilken instillinger han bruker da fps vil vær tilnærmet lik uansett).

Lenke til kommentar

Har problemer med multiplayer :thumbdown:

Når jeg har spilt et par minutter så dropper fps til mellom 10-20. Ingen problemer i campaign.

HW: I7-2600K @4GHz, 8GB RAM, 2 x GTX580, 510 SSD

Har nyeste driver.

Noen som vet hva dette kan være?

Har du noen bakgrunnsprogrammer?

-disable HT på cpu. Da ungår man stuttering

-disable aero i windows. Hjelper også litt for noen.

fjerne drivere først med "Genetix Cleaner v4.91" http://www.mediafire.com/?61977217vs814si

Bare kjør programmet (dos greier) og ikkje bruk nvidia uninstall. Etter dette er gjort, så installerer du nyeste driver på nytt. Funker det ikkje bra da.. Så må vi finne på no anne :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...