Gå til innhold

Hardware/Teknisk til Battlefield 3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg går for High og kanskje litt på Ultra! :D

Ultra med et 6970? Don't think so.

Isåfall med veldig lav fps.

Har ikke sakt at alt skal stå på Ultra.

Jeg så ikke så veldig mye på instillingene i betaen men jeg er sikker på at noen instillinger kan settes opp til Ultra og få en fin flyt.

Uansett, High var bra nok for meg i betaen, det er vel Medium når Retail kommer ut?

Lenke til kommentar

iIflg. beta burde ultra gå OK på 6970. 6970 er som kjent et svakere kort enn 5870, sistenevnte et kort som jeg makset spillet veldig greit med (sjeldent under 40 fps). spørs mye på cpuen selvsagt.

nå er jeg usikker på hvordan retail blir, men om jeg personlig må spille uten dx 11 i MP så bryr jeg meg lite feks.

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar

iIflg. beta burde ultra gå OK på 6970. 6970 er som kjent et svakere kort enn 5870, sistenevnte et kort som jeg makset spillet veldig greit med (sjeldent under 40 fps). spørs mye på cpuen selvsagt.

nå er jeg usikker på hvordan retail blir, men om jeg personlig må spille uten dx 11 i MP så bryr jeg meg lite feks.

High/Ultra gikk ikke ok på 6970, det var ihvertfall ikke 60fps med 50fps minimum.

6970 er ca 15% raskere enn 5870, hvis du mener noe annet er du feilinformert.

High og Ultra var basically det samme i BETA, så Ultra blir en ny innstilling ikke prøvd offentlig før. Tesselation var skrudd av, og 5870s svakeste side er faktisk tesselation. Dog tviler jeg på at DICE er så dumme at de ikke tilpasser tesselation til forskjellige nivåer.

Lenke til kommentar

ja, blandet visst med 6870 . Jeg spilte uansett på 1680x1050, 4xaa, 8/af, alt på ultra. nevnte fps.

Og ja, tesselering suger på 5_serien. blir at jeg skrur av det om mulig. beta på ultra så fantastisk ut. ellers er nok ikke forskjellene store

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar

Da har jeg opprettet en ny tråd som omhandler nye battlelog profiler og informasjon om Diskusjon.no spill server for Battlefield 3. Sleng gjerne inn navn så fort som mulig slik at vi får samlet opp folk som har forhåndsbestilt. I tillegg hadde det hvert fint om vi fikk penger til en server så fort som mulig. Om vi får det til innen Torsdag kan vi starte hele Battlefield 3 med en gigantisk Diskusjon.no krig. Noe som hadde hvert ekstremt artig. Stikk over i tråden jeg oppretta og skaff litt mer informasjon der. Om det er noe du lurer på eller har lyst til å legge til, sleng det inn i den tråden.

Lenke til kommentar

Hvilke av disse to kortene ville dere valgt?

ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA

Gainward GeForce GTX 570 1280MB PhysX

For å si det først som sist: jeg er helt borti natta når det gjelder hardware og spesifikasjoner og alt det der.

Så i mine øyne så vil ASUSen være best med tanke på at den har 900 MHz Core clock (?) mens Gainwarden har 732 MHz, og ASUSen har 4.2 GHz Effective Clock Speed mens Gainwarden har 3.8 GHz.

Jeg kommer sikkert til å bli slakta for mine mangler på datakunnskaper, men please, jeg trenger bare et bedre skjermkort enn jeg har nå :p Jeg kjørte faktisk Betaen på 1-10fps, og det var veldig lite behagelig :)

Edit: Eller om noen har andre og bedre forslag i samme prisklasse så tar jeg gledelig imot råd :)

Endret av stizzen
Lenke til kommentar

For å si det først som sist: jeg er helt borti natta når det gjelder hardware og spesifikasjoner og alt det der.

Så i mine øyne så vil ASUSen være best med tanke på at den har 900 MHz Core clock (?) mens Gainwarden har 732 MHz, og ASUSen har 4.2 GHz Effective Clock Speed mens Gainwarden har 3.8 GHz.

Jeg kommer sikkert til å bli slakta for mine mangler på datakunnskaper, men please, jeg trenger bare et bedre skjermkort enn jeg har nå :p Jeg kjørte faktisk Betaen på 1-10fps, og det var veldig lite behagelig :)

Edit: Eller om noen har andre og bedre forslag i samme prisklasse så tar jeg gledelig imot råd :)

Ca 10-15% bedre ytelse i GTX 570s favør.

GTX 570 har nemlig 480 shaderprosessorer mot 560 Tis 384 shaderprosessorer, videre har 570 320-bits minnegrensesnitt mot 560 Tis 256-bit. At 560 Ti har høyere klokkefrekvenser er fordi det er et langt svakere kort per MHz.

• Liker 1
Lenke til kommentar

GTX 570 har nemlig 480 shaderprosessorer mot 560 Tis 384 shaderprosessorer, videre har 570 320-bits minnegrensesnitt mot 560 Tis 256-bit. At 560 Ti har høyere klokkefrekvenser er fordi det er et langt svakere kort per MHz.

Hvordan blir forskjellen for meg som har klokket mitt GTX 570 til 900mhz?

Lenke til kommentar

Hvordan blir forskjellen for meg som har klokket mitt GTX 570 til 900mhz?

30-35%

Lenke til kommentar

Oppdater førsteposten:

BF3 tested

GTX 580 får 38fps på Ultra.

Hmm, ville vært interessant å se hva slags resultater vi får uten AA.

Må si meg veldig fornøyd med mitt GTX 570 @900mhz, har satt på ultra og Antialiasing deffered på 4xMSAA og anisotropic filter på 4x. Kjører i oppløsning 1920x1080 og ligger jevnt rundt 50-60fps og laveste droppet jeg har sett hittil er ca. 40 med fraps, så veldig spillbart for min del. Har kommet et par oppdrag ut i SP, nettopp ferdig første oppdrag med jet, hvis noen kjenner seg igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...