Gå til innhold

Hardware/Teknisk til Battlefield 3

Anbefalte innlegg

Lurer på om det blir stor forandring å kjøre et singel kort :Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX, enn med å i tillegg kjøre ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA i sli ? :ph34r:

fps vil dobles, opplevd ytelse vil forbedres med minst 50%

Hvorfor oppleves det som 50% når FPS dobles (100% forbedring)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer på om det blir stor forandring å kjøre et singel kort :Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX, enn med å i tillegg kjøre ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA i sli ? :ph34r:

fps vil dobles, opplevd ytelse vil forbedres med minst 50%

Hvorfor oppleves det som 50% når FPS dobles (100% forbedring)?

Microstutter, merk jeg sier minst 50% forbedring. Typisk er 70-80% forbedring opplevd

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Hvor mye mer krevende tror dere BF3 blir med DX11 effektene aktivert? I forhold til betaen som ikke hadde DX11.

Jeg tror det blir som natt og dag, slik det erfaringsmessig har vært i andre spill.

For min del vil jeg prøve å tyne det visuelle til det ytterste i enspillerkampanjen,

men i MP vil akkurat den biten vike mot stødig "høy" FPS.

Må nok ta til takke med å legge meg på 60fps framfor 120 i dette tilfellet:P

Gleder meg til å se om effektene er merkbare og forsvarer en evt framedrop.

Har ikke forsket på hvilke effekter det spesifikt er , men skal ta en liten runde på google:)

Hva slags DX11 features vil spillet ha?

Hvis det blir kun tesselation vet jeg ikke om det blir så mye bedre, det er den erfaringen jeg har med Shogun 2 iallefall :p

Lenke til kommentar

Hey alle sammen, ikke lenge til Battlefield nå!

Sitter med dette oppsettet og lurer på om det er mye å tjene på å oppgradere til SSD fra 7200 rpm:

- Gainward GeForce GTX 460 1GB

- Intel® Core™ i5-2500K Processor

- Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB

og en fantastisk treg 500gb 7200 rpm HD.

Vil jeg merke forskjellen ved å gå over til en 120GB SSD SATA3 READ 525MB/S, WRITE 500 MB/S?

Lenke til kommentar

Sitter med dette oppsettet og lurer på om det er mye å tjene på å oppgradere til SSD fra 7200 rpm:

Vil jeg merke forskjellen ved å gå over til en 120GB SSD SATA3 READ 525MB/S, WRITE 500 MB/S?

Du vil ikke merke noe særlig mtp spill. Raskere loading er så å si det eneste.

Arbeidsflyten vil dog bli mye bedre med en SSD. Oppstart og alt av programmer vil gå raskere.

Endret av Bibow
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har lagt merke til at loading går endel raskere enn BC2, men fordelen med raskest mulig disk er jo at du kommer fort inn i spillet, i BC2 så har alle de andre et forsprang på meg på noen sekunder når jeg spawner :mad:

Lenke til kommentar

Fps i spill vil være 100% lik.

Vil du merke forskjell? Japp, det er ubeskrivelig raskt.

For en grei oppgradering for spill kan du kanskje se etter et brukt GTX 460 til SLI for en rimelig penge :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har lagt merke til at loading går endel raskere enn BC2, men fordelen med raskest mulig disk er jo at du kommer fort inn i spillet, i BC2 så har alle de andre et forsprang på meg på noen sekunder når jeg spawner :mad:

I BF3 må du vente 20 sekunder med SSD...

Lenke til kommentar

Fps i spill vil være 100% lik.

Vil du merke forskjell? Japp, det er ubeskrivelig raskt.

For en grei oppgradering for spill kan du kanskje se etter et brukt GTX 460 til SLI for en rimelig penge :)

Så eneste fordel med SSD i forhold til BF3 er at det tar kortere tid å laste inn nye brett?
Lenke til kommentar

Takk for veldig raske og gode svar!

SSD for generelt raskere respons fra pcen, men det eneste den ordner er loadingen i spill, gotcha.

Husker tilbake til gode, gamle 1942 hvor rask loading gav deg et fantastisk overtak i begynnelsen for å få tak i tanks og fly. Gjorde at jeg oppgraderte til fantastiske 2 gb DDR2 ram fra 512 mb.(!)

Men tilbake til poenget, vil jeg kunne kjøre SLI med min GX 460 (link: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=627631) og må jeg ha den akkurat samme modellen, eller kan jeg bruke "alle" GTX 460 kort der ute, og hvor mye bedre ytelse snakker vi her, om det er mulig å predikere dette?

Lenke til kommentar

Men tilbake til poenget, vil jeg kunne kjøre SLI med min GX 460 (link: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=627631) og må jeg ha den akkurat samme modellen, eller kan jeg bruke "alle" GTX 460 kort der ute, og hvor mye bedre ytelse snakker vi her, om det er mulig å predikere dette?

Alle GTX 460 vil passe så lenge det er snakk om samme "modell" (det finnes tre 460er: 460 SE, 460 768MB og 460 1024MB), du kan sikkert få disse brukt for en enda billigere pris. Om det er Gigabyte, MSI eller Gainward vil ikke ha noe å si :)

Angående ytelse vil du nok se dobling i fps, og litt mindre opplevd ytelse grunnet microstutter. Med tanke på at 460 SLI matcher 580 i fps, og i minste fall et 6950 i opplevelse vil jeg påstå dette er en god oppgradering om du finner et til 600-700 kr :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...