Gå til innhold

Hardware/Teknisk til Battlefield 3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror du tar feil der. Har spilt et C&C spill i fullskjerm, og det lugget som fy. Endret til window mode, vips problemet løst. Generelle innstillinger lot jeg jeg uendret.

Når det gjelder window mode, er fordelen med lavere oppløsning. 720p og 1080p er ikke samme oppløsning.

Endret av Dr.Pepper
Lenke til kommentar

Om du får bedre framerate er det fordi noen grafikk alternativer ikke er tilgjengelige i windowed. Noen av dem kan kvele grafikk kortet ditt. 720p fullscreen og 720p windowed er samma skiten. Det er ikke noen fordel å spille i 720p kontra 1080p. 1080p 2xaa er bedre enn 720p 8xaa. Eneste grunnen til å spille på 720p er om du skal recorde noe for youtube eller ikke har bra nok PC for spillet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

når du speller 1280x720 i fullskjerm eller windowed mode så får du jo samme FPS. som refsa sier. PC'n må gjøre samme jobben, alt utenom å dra noen pixler utover skjermen og skalere bildet. kan umulig tjene ytelse windowed mode. da er det iallefall noe jeg har gått glipp av opp igjennom alle mine år som gamer.

dokumentér det or it doesnt work!

Endret av Antonsenlarsen
Lenke til kommentar

Helt riktig, "Atald"!

Som nevnt, har jeg en 1080p skjerm. Og jeg spiller aldri fullskjerm hvis ikke spillet støtter 1080p, eldre spill gjør gjerne ikke det. Kan blant annet nevne Command & Conquer Generals, mener å huske maks oppløsning i det spillet er 1280 x 1024 eller noe sånt. I slike tilfeller foretrekker jeg å spille i window mode, slik at jeg slipper oppskalering av piksler og vrenging (distortion) av bildet. Verste jeg vet! Kan sammenlignes med å se en strukket 4:3 film på en 16:9 skjerm.

Men jeg mener at å spille i window mode, f.eks 720p, er mindre ressurskrevende enn å spille i fullskjerm 1080p. Kan godt hende at noen grafikk alternativer ikke er tilgjengelig i window mode. Høres egentlig litt rart ut, og jeg tviler mye på det.

Hvorfor window mode? Fordi jeg ikke har så kraftig maskinvare, dessuten sitter jeg om lag 40cm fra skjermen. Syns derfor at 720p dekker stort nok av synsfelt for min del.

Lenke til kommentar

Helt riktig, "Atald"!

Som nevnt, har jeg en 1080p skjerm. Og jeg spiller aldri fullskjerm hvis ikke spillet støtter 1080p, eldre spill gjør gjerne ikke det. Kan blant annet nevne Command & Conquer Generals, mener å huske maks oppløsning i det spillet er 1280 x 1024 eller noe sånt. I slike tilfeller foretrekker jeg å spille i window mode, slik at jeg slipper oppskalering av piksler og vrenging (distortion) av bildet. Verste jeg vet! Kan sammenlignes med å se en strukket 4:3 film på en 16:9 skjerm.

Den skjønner jeg godt ja. med window mode kan du også multitaske, så det er mange fordeler ved window mode i 4:3/5:4-spill.

Men jeg mener at å spille i window mode, f.eks 720p, er mindre ressurskrevende enn å spille i fullskjerm 1080p. Kan godt hende at noen grafikk alternativer ikke er tilgjengelig i window mode. Høres egentlig litt rart ut, og jeg tviler mye på det.

Selvfølgelig er det mindre ressurskrevende å spille i 1280x720 enn 1920x1080. Det er halve oppløsningen og ditt GTX 460 tegner da nesten dobbelt så mange fps.

Hvorfor window mode? Fordi jeg ikke har så kraftig maskinvare, dessuten sitter jeg om lag 40cm fra skjermen. Syns derfor at 720p dekker stort nok av synsfelt for min del.

Det er fullt mulig å spille i 720p i fullskjerm, bildet blir bare strukket til 1080p. Angående synsfelt kan det være fordeler og ulemper, men du får strengt tatt bedre oversikt ja. Du vil ikke se mye mer om spillet blir renderet i 1080p eller 720p, forholdet mellom høyde og bredde og FOV har mest å si her.

Lenke til kommentar

Hei, Lite spørsmål til dere folkens!

Mitt Geforce 580 tok fyr her om dagen og ble sendt inn til reklamasjon!

Fant mitt gammle Geforce 9800 GX2 og satt det inn i mellomtiden!

Jeg tror at dette skal klare Bf3 på low! Men er ikke bombesikker!

Jeg tenker selfølgelig på Betaen her da! Har vel fått mitt 580 tilbake innen hele spillet kommer på markedet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...