Gå til innhold

Hardware/Teknisk til Battlefield 3

Anbefalte innlegg

Kan man få frem måling av fps i BF3 på noen måte når man spiller? Testet med nytt GTX 670 (Gigabyte OC WF) i går og det gikk jo svett unna på Ultra. Overrasket meg litt, siden jeg fortsatt har pensjonist-cpu, Core i920. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan man få frem måling av fps i BF3 på noen måte når man spiller? Testet med nytt GTX 670 (Gigabyte OC WF) i går og det gikk jo svett unna på Ultra. Overrasket meg litt, siden jeg fortsatt har pensjonist-cpu, Core i920. ;)

Åpne konsollen med | (til venstre for 1 og over Tab)

render.drawfps 1

Lenke til kommentar

Jeg så det ble diskutert dette med 120Hz skjerm i bf diskusjonstråden, men føler at mitt spm passer bedre inn her. Saken er at jeg vurderer å kjøpe meg en skjerm til, etter sommeren. Den skal primært brukes til gaming, film og skole/jobb. Spørsmålet nå er hvor mye nytte får jeg med en 120 hz skjerm kontra 60? Saken er at jeg ikke har noe bedre pc enn at den drar bf på mellom 60-80 fps. Er det slik at med en 120 hz skjerm, så bør jeg helst ha minst 120 fps? Eller vil det ikke ha noe særlig å si så lenge jeg holder meg innenfor 120 fps?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hei! Beklager dersom dette står tidligere i tråden, men; finnes det noen fiks for "Disallowed Program/Driver [119005]". Blir kicket av PB konstant. Hadde ingen problemer tidligere... Har ingen "slemme programmer" installert. Har forsøkt å oppdatere PB manuelt, men til ingen nytte. Fint om noen vet noe om noe :)

Lenke til kommentar

Jeg lurer litt på "Mesh Quality"

Er det flere her som får en drastisk ytelsesreduksjon av å skru denne opp?

Her er et eksempel: Sharqi Peninsula, toppen av TV Tower og jeg ser utover byen.

Ultra: 88-90fps

High: 102fps

Medium: 119fps (som er maks fps jeg har satt, mulig den går enda høyere)

Det skiller altså værtfall 30fps mellom Ultra og Medium, mens de andre innstillingene som SSAO/HBAO, og detaljer ellers ikke gir noe særlig utslag,kansje 1-2fps.

Kan også nevne att å skru MSAA til 2 eller 4 ikke gir noen særlig utslag heller.

Er dette normalt, egentlig?

Spillet fungerer fint ellers, det er snakk om AMD HD 7970, og slik har det vært med alle driverene siden jeg kjøpte kortene i Januar. (resten av hw i signatur)

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Såvidt jeg vet styrer Mesh Quality antall polygoner (og sikkert noen overflate-shadere) for det meste, jo flere polygoner, jo tyngre for både CPU og GPU (ROP-ytelse for det meste.) Ultra aktiverer visstnok Tesselation mener jeg å ha lest.

Høres rart ut at MSAA ikke påvirker ytelsen din, hos meg kan det raskt jekke ned fra 120+ fps til 70+ fps.

Lenke til kommentar

Ja jeg synes det er merkelig, mulig jeg må restarte spillet etter jeg har forandra MSAA? jeg prøvde ikke det istad. Jeg bruker til vanlig 2X MSAA.

Får du lignende fps fall på Mesh du også? hva kjører du på når du spiller?

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Ja jeg synes det er merkelig, mulig jeg må restarte spillet etter jeg har forandra MSAA? jeg prøvde ikke det istad. Jeg bruker til vanlig 2X MSAA.

Får du lignende fps fall på Mesh du også? hva kjører du på når du spiller?

90 fps cap (klarer ikke 120 med en 2600k)

Ultra på alt utenom shadow quality.

90 FOV

Ingame AA er skrudd av. MLAA aktivert gjennom RadeonPro

HBAO

Motion Blur er skrudd av

GPU Usage på større baner ligger vel på ~70-75% når det er rolig og 85-90% når det er mye som skjer, har sett 99% et par ganger også.

EDIT:

MSAA dreper ytelsen hos meg, 2xMSAA tar meg fra ~50% usage 90 fps til ~75% usage 90 fpsnår jeg står stille og ser på bakken og 4xMSAA gir 99% usage og ~85 fps. Jeg kunne like greit kjørt SSAA da, ytelsestapet for 2xSSAA er omtrent likt 4xMSAA men ser vanvittig mye bedre ut.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Klarte selvfølgelig å føkke opp hovedkortet med en bad Bios-flash, satte i noen gamle deler (AMD athlon X2 64 6400+ og 4gb DDR2) mens jeg venter på nytt, selv med et GTX670 i så lagger spillet med alt på low, mens min laptop med Core 2 duo, 4gb RAM og GT240m kjører det fint på low. Skal det være slik eller er noe annet galt? Blir skjermkortet virkelig flaskehalset så mye av de gamle delene?

Endret av chairgame
Lenke til kommentar

Jo, men skulle tro den var bedre enn en mobil C2D T6600 som får 5,7 score i windows opplevelse, og AMDn får 6,4.

Jammen ikke store forskjellen i ytelse mellom de to. Hvis BF3 kjører en del bedre på Intel-prosessorer (godt mulig) tviler jeg ikke på at du vil få bedre ytelse med en T6600 over en steingamml Athlon 64 X2 6400+, de modellene er jo fra tida da Pentium 4 var det "beste" Intel kunne stille opp med.

Lenke til kommentar

Tja, de hadde vel Q6600 på den tia. (2007-2008).

http://en.wikipedia.org/wiki/Athlon_64_X2#Windsor_.2890_nm_SOI.29

23. mai 2006 var første gang Windsor-brikka ble brukt for Athlon 64 X2.

http://en.wikipedia.org/wiki/Intel_Core_2

August 2006 lanserte Intel Core 2 og satte AMD ut av konkurransen inntil Phenom II kom i 2008.

Januar 2007 for første Core 2 Quad (EE to måneder før,) som er den eldste og svakeste prosessoren du kan forvente skal klare å kjøre BF3 OK.

Athlon 64 X2 6400+ er steingammel, å forvente at en prosessor basert på 2006-teknologi skal kunne kjøre BF3 - markedsført for å kreve en high-end PC - er i beste fall ønsketenkning.

Selv for den typisk konsollporten i dag vil en så gammel prosessor slite.

Lenke til kommentar

Heisann. Sitter på en laptop med i7-2720qm, 8GB minne og ett gt540m. Tidligere kunne jeg spille det helt greit med alt på low, men nå får jeg fps som ligger på 20 og under med en gang det skjer noe på skjermen. Det er rett og slett ikke spillbart på internett lenger, noe det trossalt var tidligere. Noen tips til hva jeg kan gjøre for å få spillet brukbart igjen, eventuelt innstillinger som kan gjøres utenfor selve spillmenyen?

Lenke til kommentar

Tja, de hadde vel Q6600 på den tia. (2007-2008).

http://en.wikipedia.....2890_nm_SOI.29

23. mai 2006 var første gang Windsor-brikka ble brukt for Athlon 64 X2.

http://en.wikipedia....ki/Intel_Core_2

August 2006 lanserte Intel Core 2 og satte AMD ut av konkurransen inntil Phenom II kom i 2008.

Januar 2007 for første Core 2 Quad (EE to måneder før,) som er den eldste og svakeste prosessoren du kan forvente skal klare å kjøre BF3 OK.

Athlon 64 X2 6400+ er steingammel, å forvente at en prosessor basert på 2006-teknologi skal kunne kjøre BF3 - markedsført for å kreve en high-end PC - er i beste fall ønsketenkning.

Selv for den typisk konsollporten i dag vil en så gammel prosessor slite.

Ok :)

No worries, får montert 2600K`n igjen i morgen, da blir det gode gamle ultra igjen.

Lenke til kommentar

Hvis man vil ha 99% gpuload i battlefield 3 så er det bare å spille med 3dvision :D

Var oppe i 109 på gpu power tilogmed når jeg spillte! Og dette var med 680i sli. Første gang jeg tester 3dvision i battlefield 3 og jammen er det ganske bra. dog ganske slitsomt for øynene i lengden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...