N o r e n g Skrevet 13. mai 2012 Del Skrevet 13. mai 2012 Jajaja.. flott det. Å gå ned i fps ved å overklokke skjermkortet.. -.- Dette har jeg opplevd før, og skjønner faen ikke hvorfor. Hvis det er et nyere AMD-kort med powertune er det mulig du gir for mye spenning. Nvidias nye Kepler-baserte kort har vel også noe slikt... Lenke til kommentar
Benkern Skrevet 13. mai 2012 Del Skrevet 13. mai 2012 Jajaja.. flott det. Å gå ned i fps ved å overklokke skjermkortet.. -.- Dette har jeg opplevd før, og skjønner faen ikke hvorfor. Hvis det er et nyere AMD-kort med powertune er det mulig du gir for mye spenning. Nvidias nye Kepler-baserte kort har vel også noe slikt... Samme greia med mitt gamle 7950. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 13. mai 2012 Del Skrevet 13. mai 2012 Er et HD5850 kort. Har ikke stilt på spenningen, kun MHz'ene. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 13. mai 2012 Del Skrevet 13. mai 2012 Er et HD5850 kort. Har ikke stilt på spenningen, kun MHz'ene. GDDR5 har ECC aktivert, klokkes det for høyt vil ECC sørge for at ytelsen går ned. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 13. mai 2012 Del Skrevet 13. mai 2012 Kan det gjøres noe med? ECC? Nope Lenke til kommentar
Lami Skrevet 13. mai 2012 Del Skrevet 13. mai 2012 Faen. Men hvor høyt er det snakk om? Har bare klokket sånn 70MHz opp. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 13. mai 2012 Del Skrevet 13. mai 2012 Faen. Men hvor høyt er det snakk om? Har bare klokket sånn 70MHz opp. Sjekk først om det hjelper å klokke minnet på stock før vi trekker konklusjoner her. Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 Hei godtfolk. Siden torsdag har jeg slitt med lagg i BF3,hvert 3 sekund så lagger det(FPS ligger på 55 opptil 90+). Har ikke hatt problem med dette før. Er det CCC 12.4 driveren + nyeste CAP som lager krøll her? Lenke til kommentar
War Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 Lagger lyden eller bildet mest. Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 (endret) Lyden er ok,kun bildet som lagger. Har installert BF3 på samme SSD(M4) som OS. Firmware update på M4 hjalp ikke. Har nettopp avinstallert BF3 og ORIGIN, installert de over til SSD nr2(C300). EDIT: Problemet er løst. Ser ut som BF3 liker C300 mer en M4 SSDen. Prøvde en runde BF,ingen lagg. Snodig Endret 14. mai 2012 av jetzbullet Lenke til kommentar
War Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Jeg lagget masse, la inn på en C300 128 og nå lagger det ikke. Forrige var intel 2 gen 80. Gjorde jo andre ting også så vet ikke eksakt grunn. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Har hatt samme problem på en 750 GB 7200rpm harddisk i maskinen. Den funker helt fint, bortsett fra lagg i spill, og vips så var den ikke lenger en "spill-harddisk" og blir nå brukt som en backup-disk. Bruker nå SSDen og et Raid-oppsett som Spilldisk, og Intel 2.gen gjør at BF3 går glatt nå. Ganske rare tilfeller, og tror ikke dette kun er relatert til SSDer. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 17. mai 2012 Del Skrevet 17. mai 2012 Lyden er ok,kun bildet som lagger. Har installert BF3 på samme SSD(M4) som OS. Firmware update på M4 hjalp ikke. Har nettopp avinstallert BF3 og ORIGIN, installert de over til SSD nr2(C300). EDIT: Problemet er løst. Ser ut som BF3 liker C300 mer en M4 SSDen. Prøvde en runde BF,ingen lagg. Snodig Jeg har ikke noe slik "3 sekunders lagg" på min M4. Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Heldig du FiveInLine . Crucial sine SSDer er jo kjent for å være stabile.. Kan jo være at Andrull er inne på noe,ikke sikkert det er SSDen min det er noe gale med. Lest litt rundt om lagg i BF3,meste av det som skrives er serverlagg og internettlagg som lignet mine problemer. Mulig det var reinstall av BF3 og ORIGIN som var løsningen og ikke C300 SSDen?. Når jeg får litt bedre tid skal det feilsøkes grundig. Lenke til kommentar
b00n Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 (endret) Hey folkens.. Jeg har ett irriterende problem, når jeg spiller BF3 så klikker skjermkortet nesten hele tiden. Noen ganger etter 10 sek og andre ganger etter 3 timer. Veldig random med andre ord. Skjermkortet mitt er XFX Radeon HD 5870 1GB GDDR5 Det som skjer oftest er at alt låser seg og så ser skjermen slik ut : Ellers går det mye i "Driver for graphic card has stopped working and has been recovered" osv.. Har prøvd det meste så jeg mistenker at skjermkortet rett og slett har en feil som gjør at det klikker under press .. Funker fint i Diablo 3 .. Noen som har tips ? Råd ? På forhånd takk Endret 31. mai 2012 av b00n Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Har du i det hele tatt prøvd nye eller litt eldre drivere? En anen versjon enn den du allerede har. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 (endret) Battlefield 3 i 4k oppløsning! http://www.youtube.com/watch?v=J-zBuiq8RTU Eneste jeg mangler til maskinen min Eizo 4k skjerm: $30K Unboxing: http://www.brightsideofnews.com/news/2012/5/25/eizo-4k-display-unboxing.aspx Endret 31. mai 2012 av Nizzen Lenke til kommentar
b00n Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 (endret) Har du i det hele tatt prøvd nye eller litt eldre drivere? En anen versjon enn den du allerede har. Har alltid de nyeste driverene, skulle tro det var best. Men kan prøve med eldre just for fun. Nydligt! Endret 31. mai 2012 av b00n Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 (endret) Battlefield 3 i 4k oppløsning! http://www.youtube.com/watch?v=J-zBuiq8RTU Eneste jeg mangler til maskinen min Eizo 4k skjerm: $30K Unboxing: http://www.brightsid...y-unboxing.aspx Oh my god! Godt med litt motivasjon til å kunne se lys i tunnellen. Har sittet på gjerdet i et par år nå for å vente på litt større skjermer eller høyere oppløsning enn dagens 30"'ere som jo strengt talt kom i 2004. Men nå ser det endelig ut som om noen begynner å få fingern ut! Bare prisen kuttes med 1/10 så begynner vi vel å komme i mål. Btw: GTX 680 på 4K var stusselig. Selv min middelalderrigg klarer bedre enn som så i høye oppløsninger. Kunne jo umulig vært stort mer enn 15-20 FPS. Edit: sitat fra Eizo sine hjemmesider: Zero Watts When Turned Off When the monitor is switched off via its AC adapter's main power switch it consumes no electricity at all. Det å trekke frem at en enhet ikke bruker strøm når du i praksis ikke har den tilkoblet strømnettet er ikke akkurat enestående eller på noen måte imponerende. Noe slik har vi hatt siden 1880-tallet. Endret 1. juni 2012 av Andrull Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå