Gå til innhold

Hardware/Teknisk til Battlefield 3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet om microstuttering fremdeles er et problem ved bruk av hyperthreading? Vurderer å gå til anskaffelse av en 3770k, men dette er liten vits dersom jeg må deaktivere hyperthreading for å kunne kjøre bf3...

Nå var det en HT fix for bf3 for et par? patcher siden. Noen slet veldig med stuttering/lagg. Nå ser jeg ikkje forskjellen med eller uten ht. Ikkje med 980x eller 3930k

Lenke til kommentar

Var det slik at dette i hovedsak noe som var problem for alle med HT? Har jeg bare blitt så inkompetent at jeg ikke merket det, eller var det rett og slett litt mer tilfeldig hvem som fikk stuttering/lagg. :p

For her så har jeg alltid på HT, og aldri hatt noe problem med BF3.

Lenke til kommentar

Jeg har nå GTX 680 i SLi. Dette er egentlig greit, men jeg ønsker mer.

Hva kan jeg forvente meg av GTX 690 i SLi?

Jeg testet Quad sli med 680 for en stund siden, og driverstøtten var ikkje noe å skryte av foreløpig. Ytelsen ble akkurat som 2x 680 i sli. I bf3 da....

Lenke til kommentar

PLXchippen som fletter begge GK104 sammen gjør en god jobb så ett kort av 690 yter ca like bra som 280 SLI.

Min erfaring med Quad-sli med 2 kort er at man ikke får mer FPS , men kan ha på mer AA ol.

Men nå har ikke jeg testet 690x2.

Lenke til kommentar

Sliter litt med at windows skifter tema til basic til tider når jeg spiller, tror det skjer oftest når jeg alt+taber spillet, er det for lite minne som er grunnen? Selve spillet flyter helt ok på low og noe high av instillinger. Har forøvrig 6 gb ram.

Er egentlig ikke et stort problem, men dersom noen vet hvorfor det skjer så hadde det vært kjekt å vite :)

Lenke til kommentar

Er programvare problem egentlig, og noe de fleste ville jeg tro opplever.

Problemet er at windows tror systemet går tregt (fordi CPuen belastes kraftig), og at det går "sent" er jo bare sunt. Det betyr jo at prosessoren gjør sitt for å gi deg den beste ytelsen mulig.

Vet desverre ikke helt hvordan du unngår det, men skjedd sjeldenere synes jeg vel og merke.

Lenke til kommentar

Sliter litt med at windows skifter tema til basic til tider når jeg spiller, tror det skjer oftest når jeg alt+taber spillet, er det for lite minne som er grunnen? Selve spillet flyter helt ok på low og noe high av instillinger. Har forøvrig 6 gb ram.

Er egentlig ikke et stort problem, men dersom noen vet hvorfor det skjer så hadde det vært kjekt å vite :)

Høyreklikk my computer > properties > Advanced System settings > performance > velg adjust for best performance > huk av de du vil ha og husk "enable aero peek" :)

Lenke til kommentar

Fyttifaen! :D

Skal si at den oppgradering til Ivy Bridge, 8GB RAM og nytt hovedkort var tingen ja!

Før oppgradering kjørte jeg BF3 på medium med fps på rundt 30. Etter oppgraderingen kjører jeg faen meg på high med fps på 70-80! Og ultra med fps på rundt 30 noe som fungerer gull!

Spillet lukker seg heller ikke når jeg alt-tab'er ut i Windows. HALLELUJA! :w00t:

Lenke til kommentar

Fyttifaen! :D

Skal si at den oppgradering til Ivy Bridge, 8GB RAM og nytt hovedkort var tingen ja!

Før oppgradering kjørte jeg BF3 på medium med fps på rundt 30. Etter oppgraderingen kjører jeg faen meg på high med fps på 70-80! Og ultra med fps på rundt 30 noe som fungerer gull!

Spillet lukker seg heller ikke når jeg alt-tab'er ut i Windows. HALLELUJA! :w00t:

BF3 kjører helt fint på E8500 sa du?

:tease:

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...