Gå til innhold

Hardware/Teknisk til Battlefield 3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var det jeg tenkte jeg også. I BF3 nå ligger CPUen på rundt 100% og RAM 90% all the time.

Og siden BF3 + overclock fungerte jævli dårlig, så stresser CPUen hele tia. Stock speed er jo 3.3GHz på prosessoren, men det er vel for lite ser det ut til, litt rart synes jeg.

i5? Er det ikke bedre å bare kjøpe noe bra når jeg først er i gang? Vurderer kanskje å gå for 1366-socket, altså i7-960 da jeg vil helst bruke vannkjølingen min om igjen som jeg har da den støtter 775 & 1366 men ikke 1155 :p

Ser at det blir samme pris på CPU & hovedkort på 1366 og 1155, så.. Hva tror dere?

Lenke til kommentar

1366 er jo en gammel socket nå. 1155 er ny socket og vi har 2 prosessorer i mid/high end som er bra. i5-2500k og i7-2600k. i5-2500k har ikke multi-threading, men det vil ikke utgjøre noen forskjell i spill. Skal du rendere 3d, zippe store filer, etc vil 2600k være bedre. i5'en er ikke dårlig fordi den heter i5. Ta og les opp noen tester på nettet rundt dette så ser du fort hva jeg mener.

Hvilken kjøling er det du bruker?

Lenke til kommentar

Jeg vet det at i5 er bedre til spill, men i7 kan jo være greit å ha seinere i tilfelle jeg finner ut at "STEIKE! Nå skal jeg ha oppe 3ds Max, Cinema 4D, Photoshop CS6 OG BF3, SAMTIDIG!!!." Kommer nok aldri til å skje, men må tenke litt på dette :p

Men jeg sparer en tusenlapp på å gå for 1366 socketen da jeg slipper å invistere i nytt lukket vannkjøling eller en viftekjøler. Får sikkert ikke solgt den heller, og gidd ikke å ha den liggende å slenge som en annen jojo heller.

Kjølingen jeg bruker er et Coolit Domino, lukket vannkjølingssystem. Dessverre er den er flyturbin, og trengs kanskje å bytte ut, men spørs når det gjelder angående det jeg skrev rett over.

Hvis jeg skal gå for 1155 socketen så tenker jeg i5-2500K, Corsair XMS3 1600MHz, CL9 8GB RAM og Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3, eller ASUS, da blir det et ASUS P8Z68-V PRO/GEN3.

Lenke til kommentar

Velg i5 2500k om du fokuserer på spill.

Velg i7 2600k om du trenger kraft til å kjøre andre krevende oppgaver.

Velg i7 - 960 for å fortsette å ha en vannavkjøling som etter hva jeg forsto begynner å bråke litt?

socket 1366 er avleggs. Og hvor sparer du tusenlappen? Viftekjøler følger med, og om du kjøper egen kjølepasta klarer du fint å holde fine temperaturer med den såfremt du ikke overklokker.

Lenke til kommentar

Hva vil dere si at ned-og opplastingshastighet må være for å kunne spille BF3 skikkelig? Har kjøpt et hus og det viser seg at enn så lenge er 2/0.4 ADSL fra Telenor det beste jeg kan få. Er jeg fucked?

Og hva med VoIP?

Endret av Sencured
Lenke til kommentar

Hva vil dere si at ned-og opplastingshastighet må være for å kunne spille BF3 skikkelig? Har kjøpt et hus og det viser seg at enn så lenge er 2/0.4 ADSL fra Telenor det beste jeg kan få. Er jeg fucked?

Og hva med VoIP?

Jeg mener du er fucked.... Er jo 250 ganger dårligere upload enn meg :p

Det skal nok gå bra. Går veldig fint hos foreldrene mine langt i skauen, og de har 1Mbit og litt mindre upload eller.no Har spillt BF3 der uten problemer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

socket 1366 er avleggs. Og hvor sparer du tusenlappen? Viftekjøler følger med, og om du kjøper egen kjølepasta klarer du fint å holde fine temperaturer med den såfremt du ikke overklokker.

1366 er nå ikkje avleggs enda. En 970/980/990x gir veldig god ytelse. Vil nå si at det er langt ifra avleggs, iallefall når man har 6 kjerner. Siden man ikkje får 6 kjerner til socket 1155 så gir nok brukt 1366 oppsett med 6kjerner uendelig mye for pengene :)

Lenke til kommentar

Jeg spurte til og med Telenor om de ikke kunne gi meg litt ekstra guff opp (2.0 ned overlever jeg), men nei...

Hvor mye båndbredde bruker egentlig VT og lignende?

VT bruker vel 32 kilobyte eller.no, altså ikkje en dritt :p

Med en opplastingshastighet på 50-60 kb/s, så...

Lenke til kommentar

Okay, når det gjelder om jeg skal gå for socket 1366 eller 1155 så har jeg funnet ut av at:

det er samme hull mønster for montering av kjøler på socket 1366 og 1155?

Dette vil jo si at jeg kan bruke min Domino ALC (for 775 & 1366) på socket 1155? Elllller?

Men da tenker jeg nok at jeg kanskje går for denne socket 1155 pakken. Og kanskje en SSD disk.

Lenke til kommentar

Jeg har 5 ned og 0,5 opp (jævla telenor som er gnadden på opp hastighet) Det går absolutt ann å spille, men jeg opplever hele tiden at jeg starter å skyte mot en å jeg dør av 1 skudd.

Jeg har 1mb ned og 120kb opp.

Det er den faktiske hastigheten... Og jeg greier meg fint.

+ ventrillo/mumble

Og nei, jeg kan ikke oppgradere linjen. Finnes ikke bedre planer enn den jeg har :)

Endret av Sulfuric
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...