Nizzen Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 kanskje du rensket maskinen med støvsuger :s Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 (endret) Vaska med bøtte og fille! Skal stressteste saken nå. Renser med trykkluft, så jeg bytter ut skittent kabinett med skitten leilighet Stresstest av Cpu gikk finfint, men jeg fikk 82 grader ved 100 prosent på viftene. Stock viftene til intel er vel kanskje ikke the shit, gudene vet at den bråker. Begge Gpuene ble stresstestet uten noe form for tull, temp på rundt 75 grader load. Det eneste som står igjen er memtest86, må bare få has på en brennecd. Endret 29. februar 2012 av Mammakamelen Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Kan ikke memtest86 startes via minnepenn? 82 grader på CPU er høyt, men skulle ikke gi problemer. Lenke til kommentar
kmatis Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Kjører BF3 på to GTX 580'er i SLI, funker. Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Etter en lang økt igår fikk jeg ingen reset. Virker som det er i orden, jeg bare endret litt på viftestyringen. Merkelig, det var jo ikke høy temp akkurat. Hvorfor skulle ikke det virke kmatis? Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 (endret) Har nå testet litt BF3 på et punkt der jeg vet FPS er lav. [email protected] 7970CFx 1125/1575 Målt på ET punkt i Sharqi Peninsula for å sammenligne. AA post, Ambient Occlusion og Anisotropic står på max uten MSAA og ULtra: 82 FPS uten MSAA og High: 88 FPS uten MSAA og Medium: 117 FPS Så her ser jeg forskjell, men skrur jeg på MSAA, så er forskjellen nesten ingenting, mellom MSAA AV og 2XMSAA er forskjellen NULL, Abolutt NULL, forskjellen mellom MSAA AV og 4XMSAA er 6-7FPS Foskjellen mellom et og to kort er 30FPS Et kort: 60FPS to kort: 90FPS Er det noen innsillinger i Catalyst eller noe annet jeg har gått glipp av? der står alt på default Driver er 12.2 Precert, omtrent samme resultat med RC11. Endret 12. mars 2012 av FiveInline Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 CPU er problemet ditt, du må ha høyere enkelttrådytelse Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Hva er egentlig problemet? Og, ikke bruk Post AA eller MSAA. Bruk FXAA eller SMAA inject. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 (endret) Hva er egentlig problemet? Og, ikke bruk Post AA eller MSAA. Bruk FXAA eller SMAA inject. Et kort: 60FPS to kort: 90FPS er det som irriterer meg først og fremst. FXAA likte jeg ikke, og SMAA fungerer ikke med Afterburner sin OSD.. CPU er problemet ditt, du må ha høyere enkelttrådytelse Det vil si rett å slett høyere frekvens? Endret 12. mars 2012 av FiveInline Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 (endret) CPU er problemet ditt, du må ha høyere enkelttrådytelse Det vil si rett å slett høyere frekvens? Høyere frekvens eller en bedre arkitektur. Flere kjerner kan også hjelpe. EDIT: Eventuelt kan du redusere de mer CPU-intensive innstillingene som object detail. Endret 12. mars 2012 av arni90 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Det ligger sikkert mye i CPU, men det forklarer vel ikke hvorfor CFX skalerer så dårlig i mitt tilfelle? 60FPS/90FPS er jo kun 50% økning.. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Det ligger sikkert mye i CPU, men det forklarer vel ikke hvorfor CFX skalerer så dårlig i mitt tilfelle? 60FPS/90FPS er jo kun 50% økning.. Hvis CPU kun klarer 90 fps er det jo en ganske god forklaring på din dårlige skalering. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 (endret) En på rage3d har en i7 930 på 3.9Ghz og 7970CFX og skalerer over 90%, jeg ser ikke greia.. er min 2600k på 4.7Ghz da dårligere? Endret 12. mars 2012 av FiveInline Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 En på rage3d har en i7 930 på 3.9Ghz og 7970CFX og skalerer over 90%, jeg ser ikke greia.. er min 2600k på 4.7Ghz da dårligere? Nei, men han kan ha andre fordeler, kanskje PCIe x16/x16 hjelper, kanskje han kjører drivere med bedre CFX-skalering, kanskje han tester en annen map, kanskje han bruker andre settings, kanskje han kjører eyefinity. Har du en fps-limit på 90 fps kanskje? Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 (endret) Tester viser att 8X8X vs 16X16X gir 2-3& forskjell, så det rimer ikke. De beste driverne i dag for BF3 er RC11 og 12.2, og han bruker 12.2, så ingen magiske drivere inne bildet her. Nå har jeg målt GPU bruk i BF3, og fikk se noe ganske overaskende Med ET kort, så ligger GPU på 99% stabilt, men med 2, så ligger begge GPU på 80&, men den går å pendler mellom 50 og 80, ligger gjennomsnittlig på 70-80%?? AB Framelimiter skrudd av, samme med Vsync. Det MÅ jo være noe riv ruskende galt her! I Task manager, så går ikke CPU bruk over 80%, om dette er noe gå målemetode sånn på øye er det sikkert ikke, men det ser ikke ut som CPU står å stanger på 100%. Endret 12. mars 2012 av FiveInline Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 (endret) Et kort: 60FPS to kort: 90FPS er det som irriterer meg først og fremst. FXAA likte jeg ikke, og SMAA fungerer ikke med Afterburner sin OSD.. Skjønner =) Må også si jeg tviler på at dette blir holdt tilbake av CPU, spesielt når et liknende eksempel blir brakt opp hvor det veldig tydelig ikke er problemet. At det derimot er på et system med 16x16x er forsåvidt et poeng, men dette skulle i teorien ikke gi en forskjell på mer enn noen få %. Selv på 4x bør det egentlig gå ganske bra. Synes det virker som flere har liknende symptomer som deg. Kan ikke se bortifra at drivere trenger litt mer tid på å bli modne? Med ET kort, så ligger GPU på 99% stabilt, men med 2, så ligger begge GPU på 80&, men den går å pendler mellom 50 og 80, ligger gjennomsnittlig på 70-80%?? Det MÅ jo være noe riv ruskende galt her! I Task manager, så går ikke CPU bruk over 80%, om dette er noe gå målemetode sånn på øye er det sikkert ikke, men det ser ikke ut osm CPU står å stanger på 100%. Lukter driver problemer. I sånne tilfeller kan det være greit å starte fra bunnen av med en frisk installasjon. Endret 12. mars 2012 av karl-wilhelm Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 (endret) Ja, det lukter driver problemer. Jeg prøvde med vantage nå, og der starta det på 99&, så sank det til 50% så 70%, rart. Har formatert etter att jeg kjøpte 7970 kortene, så problemet ligger nok ikke der heller. Endret 12. mars 2012 av FiveInline Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 (endret) Tester viser att 8X8X vs 16X16X gir 2-3& forskjell, så det rimer ikke. På enkeltkort viser det slike forskjeller. Ingen tester eller data finnes for CFX. De beste driverne i dag for BF3 er RC11 og 12.2, og han bruker 12.2, så ingen magiske drivere inne bildet her. Nå har jeg målt GPU bruk i BF3, og fikk se noe ganske overaskende Med ET kort, så ligger GPU på 99% stabilt, men med 2, så ligger begge GPU på 80&, men den går å pendler mellom 50 og 80, ligger gjennomsnittlig på 70-80%?? AB Framelimiter skrudd av, samme med Vsync. Det MÅ jo være noe riv ruskende galt her! I Task manager, så går ikke CPU bruk over 80%, om dette er noe gå målemetode sånn på øye er det sikkert ikke, men det ser ikke ut som CPU står å stanger på 100%. CPU flaskehals eller tull med drivere. Om det er en tråd som stanger ville dette kommet frem som 12-13% bruk, multithreading hjelper ikke en møkk om det er en tråd som stanger. I tillegg snakker du med en som har 3x antall piksler som du har, at han klarer 99% GPU-bruk i eyefinity betyr ikke at du skal klare 99% bruk med enkel monitor. Enkleste løsning for å måle flaskehalser er å få opp Perfoverlay i BF3. 3DMark Vantage er så CPU-begrenset i dag at det er totalt ubrukelig for faktisk testing av skjermkortytelse. Endret 12. mars 2012 av arni90 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 (endret) Er klar over att han bruker 3 skjermer, og det kan slå ut annerledes enn ved bruk av kun Ên monitor.. Det er svært få som mener PCIe skal utgjøre noe stor forskjell, selv i CFX, men det finnes jo ikke en jævla test på det noen plass.. Så jeg har fremdeles ingen særlig tro på att 8X8X skal fucke opp så mye. Det står igjen CPU og driver, som du sier, skal se om jeg får sett noe på Perfoverlay. Endret 12. mars 2012 av FiveInline Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Jeg har ganske god erfaring med SLI og Crossfire. Kan jo si at drivere har EVIG mye å si på forskjellige spill når det gjelder skalering. I bc2 f.eks, kunne crossfire gi 120fps stabilt med en driver, og med en annen driver gi 160+ fps stabilt. Dette var med samme hardware. Samme gjelder for Battlefiled 3. Har nå 6990 + 6970 og skaleringen er veldig forskjell på forskjellige drivere og med og uten CAP. Virker som det ikkje finnes en fasit. Man må bare teste forskjellige drivere for å finne den driveren som fungerer best til det formålet man bruker. Jeg har ikkje så mye tid til å spille som i gamledager, så prioriterer å spille ett spill nå hvis jeg har tid. Altså BF3. Noen drivere gir gpuload på 80% på alle korta og det føles ultrasmooh, og andre drivere gnur 99% på alle gpuene, og det er masse microstuttering og føles helt elendig. Har man flere kort i crossfire/sli, så hjelper det med flere kjerner på cpu. Iallefall så skalerer bf3 på 8 tråder hos meg. 70-80 cpuload sier vel det meste at det er greitt med litt cpupower. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå