dTd Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 (endret) Jeg har 6870 og har stabil fps på over 50-60 en plass med litt blandede settings, noe medium, noe high og noe avslått, mao så holder sikkert 69xx serien Endret 15. februar 2012 av dTd Lenke til kommentar
greenman Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Jeg har HD6950 og spiller med ~80fps i 1920x1080 med et par innstillinger over medium. Lenke til kommentar
settings Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Yo folkens. Har et lite problem med BF3 rent teknisk, som var ikke-eksisterende før for ikke så lenge siden. I spillet har jeg en stabil framerate, men synes jeg har gått litt ned etterhvert. Hovedproblemet ligger i at jeg får mye små fpsdrops i ny og ne, som jeg først trodde var god gammeldags lag, før jeg sjekket fps'en. En annen ting er at jeg ikke lengre kan tabbe ut til battlelog lengre, som før gikk helt greit, uten at hele greia fryser seg. Samme når jeg avslutter en runde - pc'n er sirrup og det tar lang tid før jeg kan gjøre noe som helst. Samtidig hører jeg harddisken min dundrer som en fjellrise fra kabinettet, og lurer på om det rett og slett er den som er blitt flaskehalsen? Maskinvare: Ram: 4 gig ram GPU: HD 6950 2gb CPU: Phenom II x4 965 BE HDD: Random samsung 1TB disk på 7500 rpm. HK: ASUS M4A89TD det kan både være harddisk og ram. 4 GB er ikke så mye trøv og kjøp 2-4 GB til og se da. tar det lang tid og laste banene i BF3? B2K laster like kjapt som kompisene mine med SSD, mens vanillakartene laster ekstremt tregt. Lurer på om det kan være en kombo av ram og HDD. Opplever ingen ville temperaturer heller, og CPU og GPU går som normalt. jeg vil tippe mer ram vil hjelpe. 90% på at rammen er for lite... 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Og nå skalerer bf3 med 8 tråder også etter nyeste patch Lenke til kommentar
Lami Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Kjører 5850 på high med spillbar FPS.. Litt irriterende, enten det er prosessor, RAM eller GPU her, men når jeg skal recorde så går det ikke an å spille.. Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Jeg har HD6950 og spiller med ~80fps i 1920x1080 med et par innstillinger over medium. Jeg får Hd 6950 og I5 imorra, tror du jeg kan få i snitt 60 fps med alt på high? Lenke til kommentar
dTd Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Kjører 5850 på high med spillbar FPS.. Litt irriterende, enten det er prosessor, RAM eller GPU her, men når jeg skal recorde så går det ikke an å spille.. Da lurer jeg på hva du legger i spillbar fps? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 (endret) Jeg har HD6950 og spiller med ~80fps i 1920x1080 med et par innstillinger over medium. Jeg får Hd 6950 og I5 imorra, tror du jeg kan få i snitt 60 fps med alt på high? Tja. Med litt overklokk på kortet går det nok fint. Mulig at du må ofre noen AA-innstillinger litt. Endret 15. februar 2012 av Bibow Lenke til kommentar
wampster Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Kan dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=646720 "låses opp" til 6970 ettersom det har dual bios? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Kan dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=646720 "låses opp" til 6970 ettersom det har dual bios? Med flaks så. Lenke til kommentar
wampster Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Kan dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=646720 "låses opp" til 6970 ettersom det har dual bios? Med flaks så. Flaks? Hvordan flaks er det snakk om? At man må være flink med bios, eller at man må ha flaks med kortet - isåfall "hva for flaks" med kortet er det snakk om nå det står at den har 2 bios? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Kan dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=646720 "låses opp" til 6970 ettersom det har dual bios? Med flaks så. Flaks? Hvordan flaks er det snakk om? At man må være flink med bios, eller at man må ha flaks med kortet - isåfall "hva for flaks" med kortet er det snakk om nå det står at den har 2 bios? Det er en grunn til at 6950 selges med 22/24 funksjonelle enheter aktivert, selv om noen (godt under 50%) 6950 har latt seg "låse opp" betyr ikke det at alle vil gjøre det. Med flaks mener jeg altså at du må være heldig og få et kort med en brikke som kunne gått i et 6970, men ble 6950 fordi 6950 selges mer. Kort sagt er det silikonlotteriet som er i spill her, med tanke på at forskjellen i ytelse per MHz er ekstremt lav mellom et 6950 og 6970 hadde jeg ikke bekymret meg så voldsomt. Kan godt hende du kan åpne opp shader-prosessorene og teksturenhetene og de ikke er stabile etter 750MHz. Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Kan dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=646720 "låses opp" til 6970 ettersom det har dual bios? "MW3 gamer" har ihvertfall ekstremt gode erfaringer med to slike i "CrossfierX": "spiller mw3 og har allt på fult på 90 fps hele tia jag her to i Crossfierx anbafales!!!!!! har prøvd bedelfiled 3 det kjerer på 90-120 fps. på max grafik og opløsning!". Som han sier funker det kjempebra i Bedelfiled 3 så det skal ikke være noe problem. Om du får flasha det eller ikke er vel heller et sjansespill. Lenke til kommentar
Multiverktøy Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Kjører 5850 på high med spillbar FPS.. Litt irriterende, enten det er prosessor, RAM eller GPU her, men når jeg skal recorde så går det ikke an å spille.. bruker du fraps, da må du velge at den skal filme 60 FPS Lenke til kommentar
BALT3 Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Okay - jeg er på ny på utkikk etter en joystick til BF3, og da for det meste til heli. Kan jo hende jeg plukker opp andre spill etterhvert som også har heli/jet, så om det ikke er veldig nyttig i BF3, så kommer en joystick sikkert til nytte etter hvert. Jeg skal bestille noe fra Netshop, så det hadde vært praktisk (og kanskje billigere) å finne en joystick der, og de har ganske godt utvalg. De jeg har sett på til nå, er: Logitech G940 Flight System - Jeg liker Logitech, men stikka var ikke av de lekreste, og dersom pedalene ikke kan ha noen funksjon i BF3, så går jeg for noe annet. Saitek X52 Flight Controller Pro - Denne er litt billigere og ser langt heftigere ut, og er også uten pedaler. Liten flate på foten betyr kanskje også at den tar opp mindre plass på skrivebordet. Thrustmaster Hotas Warthog - Denne er svindyr, men kommer garantert til å ta seg svinaktig godt ut på skrivebordet. Har ganske lyst på denne (mest fordi pengene brenner i lomma), men jeg har forstått det slik at joystick+BF3=vanskelig å få til, så det er kanskje et spørsmål om dette rett og slett blir alt for komplisert? Thrustmaster T.16000M - En latterlig enkel og billig liten sak som ikke er veldig pen å se på, men jeg har lest litt om den, og denne skal visstnok fungere utmerket godt til BF3. Noen som har erfaringer med denne (byggekvalitet og sånt)? Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Kjører 5850 på high med spillbar FPS.. Litt irriterende, enten det er prosessor, RAM eller GPU her, men når jeg skal recorde så går det ikke an å spille.. bruker du fraps, da må du velge at den skal filme 60 FPS Ut ifra skjermkortet er det nok det som holder frapsinga tilbake her. Se hvor mye FPS du har mens du frapser og når du ikke frapser. Du kan prøve å sette den til å filme i 60FPS, men tror ikke du har kraftig nok maskinvare til det. Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Kan dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=646720 "låses opp" til 6970 ettersom det har dual bios? Det kortet der har 2 forskjellige BIOS'er. Med BIOS switch kan du bytte over til ferdige 6970 shaders, uten å flashe BIOS selv! Er ihvertfall det jeg har hørt.. Så kjør på! Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 "MW3 gamer" har ihvertfall ekstremt gode erfaringer med to slike i "CrossfierX": "spiller mw3 og har allt på fult på 90 fps hele tia jag her to i Crossfierx anbafales!!!!!! har prøvd bedelfiled 3 det kjerer på 90-120 fps. på max grafik og opløsning!". Som han sier funker det kjempebra i Bedelfiled 3 så det skal ikke være noe problem. Om du får flasha det eller ikke er vel heller et sjansespill. Nydelig omtale av kortet! Det kortet der har 2 forskjellige BIOS'er. Med BIOS switch kan du bytte over til ferdige 6970 shaders, uten å flashe BIOS selv! Er ihvertfall det jeg har hørt.. Så kjør på! TOXIC-utgaven kommer med 880MHz stock og 6970-BIOS preflashet, dette kortet gjør derimot ikke dette. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Noen som har erfaringer med dette skjermkortet? Vil det dra Battlefield 3 på max? LINK Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Noen som har erfaringer med dette skjermkortet? Vil det dra Battlefield 3 på max? LINK nei Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå