thorwb Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 (endret) Hei, har akkurat kjøpt meg et ATI HD6450 skjermkort til stue-pcen (linux mint 9) jeg bruker som htpc. CPU-load på 50-90% under visning av videofiler får med imidlertid til å mistenke at dette software-dekodes. Har forsøkt å google, men hittil har jeg ikke klart å få til hardware-dekoding av videofiler. Har noen her a) en god guide til oppsett i linux mint/ubuntu for å få det til å fungere? b) forslag til annen distro/os hvor oppsettet går mer av seg selv? c) forslag til andre løsninger (f.eks returnere skjermkortet og skifte til Nvidia) Beklager det noe ulne spørsmålet, men med flere valgmuligheter og lite peiling måtte jeg nesten ta opp hele problemstillingen. thorwb edit: 6450 - ikke 6770 Endret 25. oktober 2011 av thorwb Lenke til kommentar
ekun Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 Kortet ditt skal det finnes drivere som støtter mint 9 så skal bare å følge en av de alternativene i klippet over. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå