Occi Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Vel, strengt talt så gjør den jo det. Så f.eks kristendommen opphører å eksistere hvis en kristen dør? - neppe, da hadde det ikke vært mye religion gitt Tolket 'deres' som i personens trosretning personlig, og i så fall så jo, selvfølgelig så dør troen (og sinnet for den saks skyld) med personen. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 (endret) Jeg håper isåfall at dere som evt. er imot organdonasjon heller ikke ville tatt imot organer fra en organdonor, om dere hadde kommet i en situasjon der dette var nødvendig? Jeg er og har alltid vært organ donator, det står til og med på mobilen min at de er hjertelig velkomne til å pille meg rein den dagen jeg tar kvelden.... Hadde jeg kommet i en situasjon der organ donasjon var nødvendig for meg ville jeg så klart ha tatt i mot, noe annet er bare dumt både å si og gjøre. Med mindre du heller ville dødd enn å mottatt et friskt organ da... Men da er det døden som lokker, ikke frykten for organer.... For mitt vedkommende kan de til og med grave meg ned oppned ute på en fylling når jeg dør, jeg bryr meg ikke for jeg er død... Død for alltid håper jeg, da jeg har liten lyst til å sitte som marionette dukke i en eller annen himmel og tilbe en eller annen gud.... Men organene mine gir jeg med glede bort!! Tror faktisk jeg hadde driti en lang marsj i hva vedkommende i TS spørsmål hadde sagt også jeg og donert vekk organene hans/hennes hvis det var opp til meg å bestemme det. Hadde ikke plaget meg noe større å gjøre det hvis jeg visste at vedkommende var frisk og hadde god helse, for dette kan faktisk REDDE liv, noe som i mine øyne er langt viktigere enn at de organene skal ligge å råtne bort i jorden isteden, eller brent... Så ja, jeg hadde sagt til legene at de bare kunne forsyne seg av de organene de mente de trengte. Har selv en i familien som lever i dag nettopp på grunn av organ donasjon og som hadde dødd uten, så jeg har sett hvor mye godt som kommer ut av organ donasjon på nært hold, for å si det sånn. Og velger derfor å drite i vedkommendes overtro og andre forvirrede oppfattninger og ville nok ha sagt ja nesten uansett... Døde mennesker trenger de organene ihvertfall IKKE.... Endret 22. oktober 2011 av RWS 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Vet ikke om etisk er det rette ordet. En som står deg nært har nettopp gått bort, og en lege kommer å spør om h*n var en organdonor. Du vet på forhånd at h*n var imot å donere bort organene sine. Hva gjør du da? Respektere du ønske og lar en annen person som trenger det sårt dø, eller sier du til legen at h*n ville donere bort organene sine. Jeg er litt usikker på området, men litt av meg ville ha gått imot ønske om det kunne redde et annet menneske. Personen er jo død så hvorfor skulle det ikke komme noe "godt" ut av det. Men er interessert i høre hva dere mener om saken. Min holdning: Respektere den som eide svineriet ... Lenke til kommentar
Occi Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Mennesker er noen merkelige vesen. Alle vet at organdonasjon er en bra ting, men allikevel så vegrer folk seg for det. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Mennesker er noen merkelige vesen. Alle vet at organdonasjon er en bra ting, men allikevel så vegrer folk seg for det. Det finnes ingen "alle" ... Lenke til kommentar
weebl Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Jeg er for organdonasjon, når man er død har man jo ærlig talt ikke bruk for de lengre selv, men jeg ville altid respektert den avdødes ønske så da har jeg sagt nei selv om det er imot mine meninger Lenke til kommentar
Occi Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Mennesker er noen merkelige vesen. Alle vet at organdonasjon er en bra ting, men allikevel så vegrer folk seg for det. Det finnes ingen "alle" ... Utdyp gjerne. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Mennesker er noen merkelige vesen. Alle vet at organdonasjon er en bra ting, men allikevel så vegrer folk seg for det. Det finnes ingen "alle" ... Utdyp gjerne. Det finnes bare du og meg selv i denne dialogen - derfor finnes det ingen alle - "alle" er bare ett gissel Lenke til kommentar
Occi Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Veit ikke hva du prøver å si, men jeg snakket i utgangspunktet ikke til deg (eller noen andre spesifikt). Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Veit ikke hva du prøver å si, men jeg snakket i utgangspunktet ikke til deg (eller noen andre spesifikt). Hvem preker du for da? Lenke til kommentar
Occi Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Prøver du å være vanskelig? Det var en generell uttalelse relatert til trådens tema, hva er det du ikke forstår? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Hvorfor bry seg i det hele tatt da? - oppfattet dine uttalelser som at du brydde deg spesielt (kan være jeg tok feil) ... Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Om TS sier ja, så er det TS sitt ønske, og ikke den avdøde sitt ønske! Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Jeg ser ærlig talt ikke en eneste ulempe med organdonasjon. Hvorfor er folk mot? Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 For det er naturlig å ikke fungere som et reservelager i fra naturen sin side? Hvorfor man er for/imot er ikke viktig, bare begge respekteres Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Ja, vi mennesker gjør jo så mye ting som er naturlige, sett fra naturen sin side... Klart det er viktig hvorfor man er for/imot. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Jeg ser ærlig talt ikke en eneste ulempe med organdonasjon. Hvorfor er folk mot? Hvorfor må jeg begrunne hvorfor jeg ikke ønsker at noen høster mine organer uten mitt samtykke? Lenke til kommentar
Occi Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Dere sier det som om det er noe negativt å være organdonor. Det kan jo potensielt redde liv, skjønner ikke hvorfor det skal være noe negativt. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Jeg ser ærlig talt ikke en eneste ulempe med organdonasjon. Hvorfor er folk mot? Hvorfor må jeg begrunne hvorfor jeg ikke ønsker at noen høster mine organer uten mitt samtykke? Egentlig ja! Med mindre det handler om tro eller religion, så finnes det ingen grunner til å være imot. Jeg skal donere bort organene mine om mulig, eller donere kroppen min til vitenskap! Jeg vil heller utrette goder etter min død, enn å være pen i gravkisten! Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 (endret) Jeg sier jo ikke at man MÅ, jeg bare etterlyser begrunnelser. Vanskelig å ha en diskusjon om alle bare sier "Fordi det er sånn" eller "Fordi jeg synes det" til alt mulig rart. Det er rart at folk kan være negativ til noe som er utelukkende positivt. Om dere ikke mener det er utelukkende positivt vil jeg da gjerne vite begrunnelsen bak det... Endret 22. oktober 2011 av Shirmah 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå