Vegabond Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Hei. Jeg har prøve på tirsdag. Og får ikke kalkulatoren min til og regne ut et enkelt stykke slik som 200 / 30 Da setter den opp brøken 20 / 3 Hvordan får jeg satt opp kalkulatoren til og regne "vanlig"? og samme skjer om jeg skriver (10x20) / (10+20) så få den samme svaret. Jeg driver og regner ut motstander i parallell og serie kobling.... Kalkulatoren er en SR-270X Håper på rask hjelp Mvh Robert. Lenke til kommentar
Elgstuing Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 (endret) Vanlig? Mener du med desimaler istendefor brøk? Hvis det det du mener, så er det en knapp F<>D på kalkulatoren, under Sin knappen. Citizen er for øvrig en jævla møkkakalkulator. Endret 22. oktober 2011 av Elgstuing Lenke til kommentar
Vegabond Skrevet 22. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2011 Vanlig? Mener du med desimaler istendefor brøk? Hvis det det du mener, så er det en knapp F<>D på kalkulatoren, under Sin knappen. Citizen er for øvrig en jævla møkkakalkulator. Helt riktig Angående kalkulatoren så er det en jeg har lånt av sjefen pga at jeg tar kveldskurs i elektro... Men jeg kan ikke og bruke slike kalkulatorer i det hele tatt, så da er vel alle kalkulatorene møkk! Takk! Mvh Robert Lenke til kommentar
Elgstuing Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Ja, men den er spesielt ille. Den er den eneste kalkulatoren som fortsatt er mulig å få kjøpt i butikk, som er lov å bruke på eksamen her på NTNU. Masse småproblemer med den. Hater den som pesten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå