Gå til innhold

Ung måke fanget i fiskesene (Moss)


Anbefalte innlegg

Er på jobb på jernbanestasjonen i Moss og fikk øye på ei ung måke som går rundt her. Den gjør ikke noe forsøk på å fly, bare går og hopper rundt. Det henger fiskesene etter den, så jeg går ut fra at det er den som hemmer fuglen. Spørsmålet er: Hva gjør jeg? Jeg har ikke noe tilgjengelig å fange fuglen i her, og ei stor måke blir vel mye fjær, skrik, vinger, bein og nebb å holde styr på for en som ikke er vant til slikt? Prøvde å finne et nummer til viltnemd i Moss/området, men det har jeg ikke klart å oppdrive. Smått utrolig at ikke slike nummere ligger lett tilgjengelig, men nok om det. Er uansett ikke sikker på om de gidder å bry seg med "bare en fugl"? Tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kontakt Pelle Wickstrøm:

 

www.fuglehjelpen.no

tlf: 91165789

 

:)

Takk for tipset, men det ser da ut til kun å gjelde Oslo?

 

Har studert den nærmere, ser ut til at den kan bevege hele kroppen fritt, men at fiskesena går inn i "munnviken", så det spørs nok om den ikke har svelget en krok og rett og slett er for utmattet til å fly.

Lenke til kommentar

Var i kontakt med Pelle Wickström hos fuglehjelpen.no. De hadde visst ingen i Moss, men avtale med veterinær på Jeløya. Problemet da er a) Jeg har ingenting å fange fuglen i og b) Jeg er på jobb og har ikke anledning til å kjøre den ut dit på noen timer. Ingen mossinger her som har lyst og anledning til å hjelpe til? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...