Gå til innhold

BK: Nordlys over Duken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får en følelse av å se et nesten utenomjordisk landskap når jeg ser på dette bildet. Nordlyset løfter seg som en blomsterbukett fra horisonten. Slik jeg ser bildet tenker jeg at fotografen kanskje er på jakt etter å formidle naturens ødslighet, skjønnhet og mektighet. Når det gjelder det tekniske og kompositoriske har jeg lite å utsette. Liker godt fargetonene i dette bildet, blåtonene på natthimmelen er fine. Nordlysets form er spesielt tiltalende synes jeg, - måten det flommer "oppover" i bildet. Et vellykket bilde.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Flott det her. Har ikke mye konstruktivt å komme med i og med at jeg aldri har tatt nordlysbilder (sukk). Må likevel bemerke at jeg har en følelse av at bildet heller mot venstre. Det kan imidlertid være et synsbedrag og betyr strengt tatt ikke så mye.

Takk!! Stod på en ganske flatt område når jeg tok bildet, men hele landkapet hadde en naturlig hellning mot venstre. Antar at det gir bildet et litt skjevt utseende..

Lenke til kommentar

Får en følelse av å se et nesten utenomjordisk landskap når jeg ser på dette bildet. Nordlyset løfter seg som en blomsterbukett fra horisonten. Slik jeg ser bildet tenker jeg at fotografen kanskje er på jakt etter å formidle naturens ødslighet, skjønnhet og mektighet. Når det gjelder det tekniske og kompositoriske har jeg lite å utsette. Liker godt fargetonene i dette bildet, blåtonene på natthimmelen er fine. Nordlysets form er spesielt tiltalende synes jeg, - måten det flommer "oppover" i bildet. Et vellykket bilde.

Tusen takk! Lanskapet jeg tok bildet i minner meg mye om et månelandkap, og månen selv hjalp veldig med å fremheve dette,,

Så vakkert,alt stemme visst her.

Takk!

Veldig fin komp synes jeg og fine farger, men bakken kunne vel vært skarpere.

Takk, det har du rett i. En av de feilene jeg stadig gjør når jeg blir ivrig er å ikke sjekke at objektivet er stilt inn riktig på uendelig før jeg tar bildet... Mister fremdeles hodet når jeg opplever nordlyset.. hehe

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...