rvenes Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Klarte og svi mitt Ati Radeon 9700 pro kort i dag. Fargene blei merklige... Tenkte ikkje så masse over det, for eg flasha biosen med ein kurrupt bios og fikk div blåskjermer og register feil i registerfila. Fikk flasha maskina på nytt med ein bra bios som ikkje var kurrupt og greier... Men i dag skulle eg montere eit Xcard (mpeg kort) og når eg da slo på så var fargene merklige i bios også, da skjønte eg at det var HW feil. Tok så ut kortet og såg på det, da var det svidd på undersida (på oversida når det står montert da) (på den andre sida enn den vifta er på) Kjøpt i februar 03. Får vel slikt på garantien? Her 2 bilder over kodan det såg ut når det var vamrt inni der. (det bildet er resiza) Lenke til kommentar
Npt Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Siden du forårsaket det går det ikke på garantien.. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 11. august 2003 Forfatter Del Skrevet 11. august 2003 hæ? neimen les litt til da? det var jo biosen på hovedkortet som eg feilflasha... men det blei jo retta oppatt Lenke til kommentar
Leon Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 prøv i det minste å få det på garantien! trodde fargene på IRC var den store feilen, men så oppdaga jeg at du hadde utrolig dårlig smak (ps. si det som det er, i mailen, wtf du sender til forhandler/produsent, det bruker å hjelpe) Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 11. august 2003 Forfatter Del Skrevet 11. august 2003 lokaliserte jævelen nu! http://home.no.net/leifbob/bilder/pc/ati-toast.jpg IRC'n min har fine farger... men sjekk på ikona og der det skal stå Windows 2000 Pro... Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 14. august 2003 Forfatter Del Skrevet 14. august 2003 Jaja, kortet er sendt inn, men kan noken sei meg om det er ein komponent der som det er svidd? Lenke til kommentar
Npt Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 er du som forårsakte feilen. Lenke til kommentar
joorus Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Bra bilde, kan kjenne det lukter svidd helt hit. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 14. august 2003 Forfatter Del Skrevet 14. august 2003 er du som forårsakte feilen. Kan du forklare den litt nærmere? Lenke til kommentar
Npt Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Du som instalerte ny hardware som gjorde at det ble svidd. Tror du noen mpeg kort svir av ati kort? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 hvis kortet blokkerte for viften så er det godt mulig ja.. Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Jeg syntes du skal prove aa faa det paa garantien. Utifra det du skriver saa virker det som om at feilen begynnte allerede for du satt in Mpeg-kortet. Saa her tyder det paa noe hardware feil (mitt synspunkt). Uten at jeg skal vere helt sikker, saa kan det hende at det var flashing av biosen som fororsaket feilen, tor jeg sporre var det BIOS'en i maskinen eller paa ATI kortet du flashet? ...Hvis du hadde overklokket eller gjort en alvorlig broler saa tviler jeg paa at du kan faa det paa garantien, men saa lenge du flashet BIOS'en saa syntes jeg du er helt uforskylt, det er jo ikke din feil at BIOS'en var korrupt. Si ifra hvis jeg tok feil Frankie Singapore Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 14. august 2003 Forfatter Del Skrevet 14. august 2003 Du som instalerte ny hardware som gjorde at det ble svidd. Tror du noen mpeg kort svir av ati kort? Det var HK biosen eg flasha. Det gjikk bra. Feilen kom etter ein "hard-reboot" Der strømmen gjikk og kom tilbake, da slo maskina seg på igjen, slik eg har stilt inn i bios (last state) Eg trudde det var software feil som gjorde at grafikkfeila kom når eg boota med den kurupte biosen, så blei det rot i register fila, slik at den også blei kurrupt. Men det blei jo fiksa. Så gjikk det noken dager så kom den hard rebooten. Feilen kom før eg installerte mpeg kortet, men etter eg installrte det, kom feila også i bios (grafikkfeil) Tok da ut kortet og såg at det var svidd på toppen (bildet) Og Mpeg kortet er installert i pci slot 6, det er ingenting i pci slot no. 2 Kortet sto ganske så åleine ja. Kortet er sendt inn i allefall. Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 er du som forårsakte feilen. Kan du forklare den litt nærmere? Om du har byttet bios eller klokket kortet på en annen måte vil ikke garantien dekke nytt kort for da er det DU som er skyld i at kortet ble svidd (At ikke folk kan bli fornøyd med det de kjøper istede for å ødelegge det ) <--- gjelder overklokkere Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 14. august 2003 Forfatter Del Skrevet 14. august 2003 er du som forårsakte feilen. Kan du forklare den litt nærmere? Om du har byttet bios eller klokket kortet på en annen måte vil ikke garantien dekke nytt kort for da er det DU som er skyld i at kortet ble svidd (At ikke folk kan bli fornøyd med det de kjøper istede for å ødelegge det ) <--- gjelder overklokkere Les min post overfor. Har aldri flasa biosen på skjermkortet, men på hovedkortet. På noken folk sig det jaggu treigt inni hjernemosen. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 På noken folk sig det jaggu treigt inni hjernemosen. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 18. august 2003 Forfatter Del Skrevet 18. august 2003 Antall Varetekst 1 STK Innregistrert service hendelse Ankomst CK016847187NO. RAD9700PRO-128DDR sn. G0304031670. Svidd elektronikk. 1 STK Hercules Radeon 9800 PRO 128MB DDR DVI Defekt. Utgått. Byttet til bedre vare. :smile: :smile: 8) 8) 8) 8) :smile: Edit: glemte: Forsendelse:Fraktfritt Eg gidde ikkje gnage om den 100 lappen eg brukte på og få sendt pakka inn... Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Hehe, gratulerer. Ser greit ut, så lenge du ikke har behov for DVI... Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 18. august 2003 Forfatter Del Skrevet 18. august 2003 Hehe, gratulerer. Ser greit ut, så lenge du ikke har behov for DVI... DVI? ja.. njaaa... trur dvi'n skal fønke på kortet! Lenke til kommentar
Tecscope Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Bare får å få sakt det. Ta å se på viften til Radeon 9700 pro å la maskina jobbe med grarfikk i stund å ta finger (ground deg selv først) under kortes GPU. Så skjønner du hvorfor korte blir svid. Jeg kan ikke få sakt dette nok med ATI vet sørem meg ikke hvor viktig det er med bra vife, alle som kjører det korte med standar vifter vil nok svi av korte sitt til slutt. Kjøp FX 5900 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå