Gå til innhold

Kompis skal ha deler men er litt usikker. (AMD System.)

Anbefalte innlegg

Nå er det slik at kompisen min maser om å oppgradere pc'en etter at jeg nevnte at hans pc var litt meh.

Istedenfor å kjøpe ett helt nytt system, så lurte jeg på om han bare kan kjøpe ny prosessor og skjermkort.

Hovedkortet han har akkurat nå er en: http://no.msi.com/product/mb/770-C45.html#/?div=Detail

Det er en AM3 sokkel og siden jeg ikke har fulgt med AMD sine saker på flere år, så trenger jeg litt hjelp.

Fant fram til AMD Phenom II X6 1100T Black Edt, men er litt usikker om den passer til hovedkortet hans. Er også åpen for forslag om andre prosessorer.

Trenger også en anbefaling til ett skjermkort, vurderer en GTX 560 Ti men da jeg ikke vet mye om AMD sine prosessore så frykter jeg at prosessoren kan bli en flaskehals.

Trenger bare litt oppklaring fra en som har mer kunnskap om AMD systemer. :)

Endret av pxK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal gå det. Det står på MSI sida at hovedkortet støtter opp til Phenom II, regner med att det dekker alle versjonene.

Du kunne jo eventuelt gått for denne. 4 kjerner skulle vel være bedre til gaming. Ta en titt her. 1100T scorer betydelig bedre i multimedie oppgaver, spørs om det betyr noe ;)

Kan jo alltids anbefale en 6950 med over moderat bra kjølig.

Link

Link

Endret av JewAlmighty
Lenke til kommentar

Hovedkortet støtter de andre X6'ene, så jeg tror nok at det da også støtter 1100T. Siden det er 770-brikkesettet så vil jeg tippe at alle AM3 prosessorer vil passe/fungere. Men mulig ny bios vil være nødvendig for å gjenkjenne cpu'en...

Lenke til kommentar

Så hvis han kjøper en Phenom II X6 1100T, så må han flashe biosen?

Må det gjøres også med X4?

Hvis 1100T står listet opp som kompatibel (ikke 1090T eller 1055T, men 1100T) er det bare å flashe BIOS til siste utgave.

Samme gjelder X4.

BIOS kan ofte inneholde bugfixer og øke stabiliteten også, så det er ikke dumt å kjøre siste BIOS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...