Gå til innhold

Hjelp til ny 50% gamer!

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Jeg trenger tips til ny pc. Jeg har ikke kjøpt pc på 4-5 år, så jeg er usikker på hva som kreves nå om dagen. Jeg behøver en pc jeg kan spille på, men jeg setter ikke veldig høye krav til grafikk eller minne, etter som jeg ikke er noen hardcore gamer, men spiller nå og da, og ikke spesielt tunge spill grafikkmessig. Akkurat nå går det for det meste kun i Lord of the Rings Online og Terraria :) PCen bør kunne multitaske med forskjellige vinduer åpne, type spill, nettleser og Spotify samtidig, men regner med man kan få pcer til en rimelig pris som kan håndtere dette.

Jeg ser etter en pris rundt 5000-7000, men har ikke funnet noe enda.. å bla opp med 10tusen for en pc jeg ikke bruker ekstremt mye virker waste of money.. og en pc til 5000-7000 holder vel i noen år den også??

Om dere kan hjelpe litt ut her hadde det vært supert :)

takk!!

Edit: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=646351 <-- er den noe å vurdere?

Endret av Inca
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei folkens!

Jeg trenger tips til ny pc. Jeg har ikke kjøpt pc på 4-5 år, så jeg er usikker på hva som kreves nå om dagen. Jeg behøver en pc jeg kan spille på, men jeg setter ikke veldig høye krav til grafikk eller minne, etter som jeg ikke er noen hardcore gamer, men spiller nå og da, og ikke spesielt tunge spill grafikkmessig. Akkurat nå går det for det meste kun i Lord of the Rings Online og Terraria :) PCen bør kunne multitaske med forskjellige vinduer åpne, type spill, nettleser og Spotify samtidig, men regner med man kan få pcer til en rimelig pris som kan håndtere dette.

Jeg ser etter en pris rundt 5000-7000, men har ikke funnet noe enda.. å bla opp med 10tusen for en pc jeg ikke bruker ekstremt mye virker waste of money.. og en pc til 5000-7000 holder vel i noen år den også??

Om dere kan hjelpe litt ut her hadde det vært supert :)

takk!!

Edit: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=646351 <-- er den noe å vurdere?

Hvis du har mulighet til å bygge selv så kan du få en bra pc til 5-7k

F.eks denne http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx

Endret av Gurre97
Lenke til kommentar

Dette oppsettet har mer bang-for-the-buck enn noe annet i denne tråden:

post-113371-0-25365900-1319306245_thumb.jpg

Totalpris inkludert frakt: 7241,-

Her følger dog ikke med operativsystem, men du kan trygt bytte ut f-eks RAM, strømforsyning eller skjermkort om du vil ha noe billigere eller at du ikke føler du trenger akkurat den kvaliteten.

Jeg la ikke ved optisk drev siden jeg regner med du har det fra forrige PC:)

Link til hver del:

CPU-kjøler-PSU-Prosessor-Skjermkort-HK-Kabinett-RAM

Du kan jo også bytte ut CPU-kjøleren til noe billigere. Men hold på den om du vil overklokke litt men samtidig ha lave temperaturer+lavt støynivå.

Om du vil droppe den for noe billigere hadde jeg valgt denne.

Mvh. Jon Emil

Endret av Reap
Lenke til kommentar

En ting du kan gjøre det enda billigere er å finne billigere ram ;)

Det skrev jeg vel i posten også.

Her følger dog ikke med operativsystem, men du kan trygt bytte ut f-eks RAM, strømforsyning eller skjermkort om du vil ha noe billigere eller at du ikke føler du trenger

Her følger dog ikke med operativsystem, men du kan trygt bytte ut f-eks RAM, strømforsyning eller skjermkort om du vil ha noe billigere eller at du ikke føler du trenger

Må jeg skrive det flere ganger? :)

Endret av Reap
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...