Digitalklokke Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 (endret) Hei! Har akkurat fått kloa i alle olsenbanden filmene fra 1969 til 1999. Det er så mye artig og interessant som man kan observere i kulissene. Men det er spesielt i en scene 46 minutter ut i "Olsenbanden- Dynamitt harry går amok" hvor det er noe som fanger blikket mitt, og det er noe som ser ut til å være et fartøy, mulig et hangarskip med noe på dekk. Brua ser ut til å være plassert på styrbord side og det ser også ut til å være noe som også står på dekk, trolig fly og helikoptere. Min lenke Bildet er ikke i HD, men du kan se at det ikke er en daglidags syn i norge. Hvertfall ikke i vår tid. Olsenbanden- Dynamitt harry går amok kom ut i 1973. Er det noen som har en anelse om hvordan skip dette kan være? (edit; ringet rundt fartøyet) Endret 21. oktober 2011 av Digitalklokke Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Jeg vet...men det ligner Lenke til kommentar
Digitalklokke Skrevet 21. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2011 nja, kanskje? men når jeg pauset filmen på tven kunne det minne mer om et hangarskip en en Krysser/jager, eller hva det nå er det du la ut bilde av Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Etter min bedømmelse så er det klart et hangarskip, ja. Da gjenstår det bare å finne ut hvilke hangarskip som var på flåtebesøk i Norge i 72-73... Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 (endret) Har funnet ut at det var et hangarskip på flåtebesøk i 1972. Det står ikke hvilket skip, men bildet er tagget med "US Marine" http://www.oslobilder.no/OMU/OB.A11581?searchstring=hangarskip&index=9&page=1&page_index=9&quantity=96&sort=&site= Litt usikker på om det kan være samme. Synes noen av detaljene er litt "off". Endret 21. oktober 2011 av L4r5 Lenke til kommentar
Digitalklokke Skrevet 21. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2011 (endret) Hvis du prøver å sammenligne bildene så vil at det ser ut som at det er to master på den i filmen, men kun én i den du sendte. Det ser også ut til og være en annen fasong på "styrhusene". Den ene ser ut til å ha "veranda" mens den andre ikke har det :/ Det kan også se ut som at baugen på fartøyet fra filmen har en lavere vinkel enn den på lenken din også. :/ Men ut i fra kvaliteten kan man ikke annet enn å anta. Men du virker ikke like ut i fra detaljene Endret 21. oktober 2011 av Digitalklokke Lenke til kommentar
Huxy Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Ser ut som et Essex-klasse hangarskip. Mange av de tjenestegjorde til uti sytti-tallet. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 Sikker på at den biten faktisk er filmet i Norge? Vet at flere scener ble filmet i Danmark, mulig scenen med båten også er filmet der... Lenke til kommentar
Digitalklokke Skrevet 7. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2011 Det er jo. Mulig da! Så vidt jeg husker er de kun inneholder Oslo, og men for alt vi vet kan det være filmet et annet sted. hm :/ Lenke til kommentar
Meier Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Dette er mest sansynelig USS Wasp (CV-18). Skipet er skrapet og finnes ikke mere. Jeg var ombord på et hangarskip i Oslo, på den tiden, og det var Amerikansk. Jeg mener det var det. Her kan man lese om hangarskipet: http://en.wikipedia.org/wiki/USS_Wasp_(CV-18)#1971.E2.80.931972 Der står det at det har vært i Oslo. Her er det en video som jeg tror er av skipet 1 Lenke til kommentar
Digitalklokke Skrevet 19. august 2012 Forfatter Del Skrevet 19. august 2012 Etter søk så kan det ligne. Får ikke helt de antennene og radarene til å stemme over andre bilder, men skroget ligner da! Takk! Mysterium trolig løst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå