berleguten Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Trenger litt hjelp her eg har eit Canon EOS 550D med Canon EF-S 18-135mm F3.5-5.6 IS Ønsker å kjøpe meg eit macro objektiv (helst Canon )til dette kamera og har veldig lite greier på det pris opp til ca 5000.- Vil samtidig kjøpe meg eit greitt stativ til dette kamera Er det nokon som kan anbefale/hjelpe meg med dette ? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 (endret) Når det gjelder macro-objektiver er det viktig og vite til hvilken type fotografering du skal bruke det til, normalt så bruker man 50/60mm til plante-fotografering og 150/180mm til insekter, det for og få litt avstand så man ikke skremmer insektene. Det finnes objektiver på ca 100mm få passer relativt greit til både og. Du kan kjøpe den gamle utgaven av Canon 100mm eller den nye utgaven 100mm IS, Canon 60mm macro er også populært for de som fotograferer blomster. Stativ, så er et greit budsjettstativ Velbon 600R og et greit "proff stativ" manfrotto 055XPROB Endret 21. oktober 2011 av Nautica Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Skal du ta bilder av blomster, insekter eller en kombinasjon? Først og fremst blomster - EF-S 60/2.8 Macro - kjempetilbud denne uken. Begge deler - vurder EF 100/2.8 USM. Men - akkurat nå er EF-S 60/2.8 så billig at den er veldig fristende - kan også brukes til insekter.. Lenke til kommentar
berleguten Skrevet 21. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2011 Takker for kjappe tilbakemld Det de skal brukes til er blomster og portrett Vurderte det den nye med IS men syns prisen er litt høg i forhold til bruken Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Så vil jeg sterkt anbefale å kjøpe EF-S 60/2.8 Macro - bare på tilbud denne uka. Det er masser av messetilbud hos FotoVideo, og Japan Photo tenkte at de måtte overgå et par av tilbudene.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå