emilkje Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Jeg har faktisk aldri brukt noe antivirus på mine windows-maskiner opp igjennom årene. Har aldri fått noe virus heller. Er bare til å være litt forsiktig If a tree falls in a forest and no one is around to hear it, does it make a sound? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Jeg har faktisk aldri brukt noe antivirus på mine windows-maskiner opp igjennom årene. Har aldri fått noe virus heller. Er bare til å være litt forsiktig If a tree falls in a forest and no one is around to hear it, does it make a sound? Ja, og kan man vite med ganske stor sikkerhet at man ikke har virus selv om man ikke bruker AV til daglig? Også ja. AtW Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 (endret) Jeg har faktisk aldri brukt noe antivirus på mine windows-maskiner opp igjennom årene. Har aldri fått noe virus heller. Er bare til å være litt forsiktig Og hvis du synes det er stress å installere div programvare har du ikke prøvd Ninite Hvordan vet du at du aldi har hatt virus hvis du ikke har installert anti-virus program ? Hvordan vet du at du ikke har det på mobilen, OSX eller linux når du ikke installerer AV? AtW My point exactly. I don't. Selv om antakeligvis sannsynligheten er noe lavere på systemer med svært få kjente virus. Var vel ment som en mer eller mindre humoristisk digresjon Endret 25. oktober 2011 av Slettet-qfohT7 Lenke til kommentar
emilkje Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 If a tree falls in a forest and no one is around to hear it, does it make a sound? Ja, og kan man vite med ganske stor sikkerhet at man ikke har virus selv om man ikke bruker AV til daglig? Også ja. AtW Hvodan mener du at man oppdager det? Er jo ofte ikke slik at vinduer går bananas på skjermen når virus er tilstede sånn som på film. Jeg vet jeg overdriver, men kom akkurat på det klippet fra NCIS der de blir hacket. nok om det. jeg er sikker på at det finnes type "stealth"-virus som lurker i bakgrunnen for å unngå brukerens oppmerksomhet. Eller tar jeg feil? Når det kommer til det filosofiske aspektet av innlegget mitt så skal jeg ikke krangle med deg. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Jeg har faktisk aldri brukt noe antivirus på mine windows-maskiner opp igjennom årene. Har aldri fått noe virus heller. Er bare til å være litt forsiktig If a tree falls in a forest and no one is around to hear it, does it make a sound? No, but if a person goes in to the forest once i a while to check for fallen trees, and finds none, there is no problem. 2 Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Byttet til Mac for omtrent et år siden. Kommer aldri tilbake. Bare hele brukergrensesnittet til Apple kontra Windows er verdt de ekstra kronene mener jeg. Ja, man får ikke den beste maskinvaren, men operativsystemet og maskinvaren er så tilpasset sammen at arbeidsdynamikken mellom de to og bruker rett og slett blir fantastisk. Å jobbe på en Mac er mer naturlig og "flytende" om jeg kan bruke det begrepet. Hører jeg nesten siterer den første iPad-reklamen, men det er sant. En windows maskin er et arbeidsredskap man må tilpasse seg etter og gå utifra. En Mac er alltid klar og operativ og for min del er den mye mer "meg" enn en Windows-maskin sansyneligvis noen gang kan bli. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 If a tree falls in a forest and no one is around to hear it, does it make a sound? Ja, og kan man vite med ganske stor sikkerhet at man ikke har virus selv om man ikke bruker AV til daglig? Også ja. AtW Hvodan mener du at man oppdager det? Er jo ofte ikke slik at vinduer går bananas på skjermen når virus er tilstede sånn som på film. Jeg vet jeg overdriver, men kom akkurat på det klippet fra NCIS der de blir hacket. nok om det. jeg er sikker på at det finnes type "stealth"-virus som lurker i bakgrunnen for å unngå brukerens oppmerksomhet. Eller tar jeg feil? Når det kommer til det filosofiske aspektet av innlegget mitt så skal jeg ikke krangle med deg. Man oppdager det av tre grunner: 1. Det er faktisk relativt lett å holde seg unna virus om man er litt nøye med det, man oppdager mao at man har dritt på draget og gjort noe dumt, og undersøker. 2. De felste virus generer nettverkstrafikk 3. Man kan kjøre AV en gang i skuddåret og konstatere at man nok engang har klart seg uten virus. AtW Lenke til kommentar
emilkje Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Man oppdager det av tre grunner: 1. Det er faktisk relativt lett å holde seg unna virus om man er litt nøye med det, man oppdager mao at man har dritt på draget og gjort noe dumt, og undersøker. 2. De felste virus generer nettverkstrafikk 3. Man kan kjøre AV en gang i skuddåret og konstatere at man nok engang har klart seg uten virus. AtW 1. Ja det er lett å holde seg unna virus, men det er ingen måte å bekrefte at man ikke har virus på. Du sier ikke noe om hvordan man oppdager "dritt på draget" i denne sammenhengen. 2. Skadelig nettverkstrafikk er forholdsvis vanskelig å oppdage hvis det ikke forekommer i store mengder. Men dette kan være en måte å sjekke det på ja. 3. Brukeren sa at han/hun aldri har brukt AV, og da vil sjekk av virus med AV en gang iblant være utelukket. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Man oppdager det av tre grunner: 1. Det er faktisk relativt lett å holde seg unna virus om man er litt nøye med det, man oppdager mao at man har dritt på draget og gjort noe dumt, og undersøker. 2. De felste virus generer nettverkstrafikk 3. Man kan kjøre AV en gang i skuddåret og konstatere at man nok engang har klart seg uten virus. AtW 1. Ja det er lett å holde seg unna virus, men det er ingen måte å bekrefte at man ikke har virus på. Du sier ikke noe om hvordan man oppdager "dritt på draget" i denne sammenhengen. 2. Skadelig nettverkstrafikk er forholdsvis vanskelig å oppdage hvis det ikke forekommer i store mengder. Men dette kan være en måte å sjekke det på ja. 3. Brukeren sa at han/hun aldri har brukt AV, og da vil sjekk av virus med AV en gang iblant være utelukket. Hvis brukeren du refererer til er meg må jeg beklage at jeg skrev alrdi. Jeg sjekker etter virus kanskje en gang i året eller når jeg merker pcen begynner å bli treg / oppfører seg rart. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Man oppdager det av tre grunner: 1. Det er faktisk relativt lett å holde seg unna virus om man er litt nøye med det, man oppdager mao at man har dritt på draget og gjort noe dumt, og undersøker. 2. De felste virus generer nettverkstrafikk 3. Man kan kjøre AV en gang i skuddåret og konstatere at man nok engang har klart seg uten virus. AtW 1. Ja det er lett å holde seg unna virus, men det er ingen måte å bekrefte at man ikke har virus på. Du sier ikke noe om hvordan man oppdager "dritt på draget" i denne sammenhengen. 2. Skadelig nettverkstrafikk er forholdsvis vanskelig å oppdage hvis det ikke forekommer i store mengder. Men dette kan være en måte å sjekke det på ja. 3. Brukeren sa at han/hun aldri har brukt AV, og da vil sjekk av virus med AV en gang iblant være utelukket. Man oppdager det ved at man ser man har gjort noe man ikke burde, som stort sett er den neste måten å få virus på. Og hva legger man i å "bruke AV", å ha kjørt enn scann en gang i blant vil ikke jeg kalle "å bruke AV", og duansett, så var jo poenget at ting sinket maskinen, noe det ikke gjør å gjøre det en gang i blant. Man kan aldri vite 100% at man ikke har virus, uansett hva man gjør, men det er langt ifra slik du framstiller det, som at man ikke har peiling om man ikke har AV-installert til enhver tid. AtW Lenke til kommentar
Djevelen Marcus Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Hadde Ikke macen vært så dyr som den er i dag.. Så hadde vell de fleste brukt en Macbook eller Mackbook Pro.. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Hadde Ikke macen vært så dyr som den er i dag.. Så hadde vell de fleste brukt en Macbook eller Mackbook Pro.. Flere. Men langt i fra alle. Ser ingen grunn for meg til å gå over på Mac. Prisen gjør det bare enda mer uaktuelt. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Hadde Ikke macen vært så dyr som den er i dag.. Så hadde vell de fleste brukt en Macbook eller Mackbook Pro.. Hadde ikke macen vært så dyr hadde den ikke vært et statussymbol heller, og dermed ikke vært like attraktiv for hipstere. 1 Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Hadde Ikke macen vært så dyr som den er i dag.. Så hadde vell de fleste brukt en Macbook eller Mackbook Pro.. Flere. Men langt i fra alle. Ser ingen grunn for meg til å gå over på Mac. Prisen gjør det bare enda mer uaktuelt. Du er altså ikke villig til å prøve i det hele tatt? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Eg har prøvd eg klumpen. Men bare litt, det var nok det. Hvorfor skal eg bruke masse penger på noe eg tviler på at eg trenger? Man prøver ikke med 20k. Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 (endret) Det er greit det, "klumpen". Jeg er kun interessert i hvorfor hardbarka Windows-brukere ser på Apple som samfunnsfiende nr 1 og ikke vil prøve eller gi det et forsøk. Kanskje fordi de aller fleste konkluderer tidlig med at alle Appleprodukter er dyrere enn nødvendig og for hiptsters only. Jeg skal ikke starte en diskusjon på hvem som er best eller forsøke å overtale deg, men kan du ikke i det minste si hva dere DOS-gutta forakter sånn med Mac? Faen, mye skrivefeil... Endret 27. oktober 2011 av Bordplate 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 og ikke vil prøve eller gi det et forsøk. Prøv å lese innleggene først. Kanskje du da får svar.... Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 Sånn, da har jeg lest det om igjen. Forstår fortsatt ikke hvorfor noen på død og liv skal holde seg unna Mac. Om prisen forstyrrer deg kan jeg innformere om at det finnes langt billigere maskiner enn de til 20.000kr, men så langt har vel ikke du kommet til at du har funnet ut? Mistenker du tror du må betale i dyre dommer for å få en Mac med gode Windows spesifikasjoner for å få et funksjonelt produkt. Det er feil. Forskjellene mellom Windows og OSX systemene er så fundamentalt forskjellige at avgjørelser på den "beste" maskinen må taes på personlige preferanser. Derfor mener jeg at Windows-klanen må få prøvd og lekt litt med Macmaskiner før de kan si at Appleproduktene er "rævva fordi de har gammel maskinvare, buuuuu". Igjen; jeg prøver ikke overtale noen til å kjøpe apple-produkter for det vil ende i en napalmkrig av fanboys. Jeg vil bare fjerne denne negative holdningen enkelte har for å i det hele tatt prøve. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 (endret) Du sier at eg ikke vil prøve. Eg har prøvd. Det gav meg ikke noe spesielt. Hva annet kan eg si? Nå sitter eg her med en kraftig laptop og windows 7. Har alt eg trenger, alt fungerer knirkefritt. Har ikke hatt en dritt feil med den de første 3 månedene. Den gjør alt eg ber den om lynkjapt og kompromissløst. Noe mer trenger eg ikke. Og eg synest denne laptopen var mer enn dyr nok. Edit: De to eg lekte med var en macbook pro (aner ikke noe om spesifikasjoner, den var da 2 uker gammel) og en sånn skjerm mac ( ). En scchvææær skjermsak. Tror hvertfall den siste er rimelig stiv pris på. Endret 27. oktober 2011 av Jotun Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå