Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Nektes sykemelding

ladida

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har fått påvist at jeg har virus på balansenerven av en øre-nese-hals-spesialist. Likevel nektes jeg sykemelding av legen. Synes dette er veldig dårlig ettersom jeg faktisk er syk og har en diagnose. Legen mener at jeg kan fortsette i jobb ettersom jeg har vært i jobb helt frem til nå. Det ikke legen tenker på er at jeg er helt utslitt for å ha presset meg så langt, i tillegg til å være svimmel og kvalm pga viruset. Det hender at jeg faller eller spyr, men FBE på byporten mente at det faktisk var verre å gå hjemme for da kom jeg meg aldri i jobb igjen. Helt drittsekk spør du meg. Jeg hadde uansett ikke tenkt å være sykemeldt resten av livet heller. Det at jeg faktisk ikke sutret meg til en sykemelding fra starten av, burde jo egentlig si noe om at jeg prøver å jobbe så lenge jeg kan.

Politikere og kjendiser får sykemeldinger i flere uker, mens jeg føler at jeg nesten blir straffet for å prøve å være i jobb lengst mulig.

Noen som har en lege å anbefale i Oslo som faktisk hører på pasienten??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som du trenger en second opinion der ja.

Jeg har selv hatt dette for mange år siden og fikk endog kjøreforbud i tillegg til sykemelding.

Det er vel endel private legesentre i Oslo som tar inn pasienter rimelig kjapt. Jeg brukte i hine dager ett nede ved rådhuset som aldri hadde ventetid.

Lenke til kommentar

Høres ut som du trenger en second opinion der ja.

Jeg har selv hatt dette for mange år siden og fikk endog kjøreforbud i tillegg til sykemelding.

Det er vel endel private legesentre i Oslo som tar inn pasienter rimelig kjapt. Jeg brukte i hine dager ett nede ved rådhuset som aldri hadde ventetid.

Fint å høre fra en som har hatt det selv, og vet hva det innebærer.

Du husker ikke tilfeldigvis hva legesenteret heter?

Lenke til kommentar

http://www.volvat.no/sentrene/volvat-oslo/

De er vel private og du får time på dagen?

Time på dagen får du hos vanlig fastlege også ;)

Ja, men du må vente en stund ofte. Også må du raskt inn og ut.

Jeg får ihvertfall sitte der så lenge jeg må. Jeg blir ikke jagd ut, som jeg har hørt andre blir hos andre.

Line Bar-Nathan er flink ihvertfall, og har masse ledig plass!

Flink OG masse ledig plass ... skurra litt for meg, men ... ^^

Hun er veldig ung, og ny :) Var for inntil nylig kun vikar for en fastlege som var sykmeldt, så fikk hun sitt eget kontor på samme legesenter.

Også er hun skikkelig søt!

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Virus på balansenerven, eller vestibularisnevritt, kan være uhyggelig. Jeg har sett eksempler på personer som kastet opp bare ved å åpne øynene. Dessverre er behandlingsalternativene oftest bare av symptomatisk karakter: kvalmestillende og steroider. Helbredelsen kan være langvaring, > 3 måneder.

Skolen er delt når det kommer til om hvile gjør deg frisk fortere. Men etter hvert som du blir bedre er det viktig å presse seg. Start med å trene øynene til å feste blikket og begynn å gå selv. Det kan føles ubehagelig i starten, men det gjør at du kommer deg hurtigere.

Således blir det legens oppgave å vurdere om symptomene hindrer deg å arbeide eller ikke. Det må seff også sees i sammenheng hvilken type jobb du har. Som nevnt oven kan man ikke jobbe som sjåfør med kjøreforbud.

Det er helt riktig med en fornyet vurdering av en annen lege. Du må være sikker på at du får fremlagt dine symptomer på en skikkelig måte.

God bedring!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...