Wild Berries Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Hei. Har etter å ha mottatt den nye Thomson TG789ivn ifra Nextgentel har en opplevd mye rart med nettet. Lagging ved spilling. Høy ping på servere som vi før hadde 40-60 ms på , har vi gjerne 60-180 ms nå. Mister ofte kontakten.. Ved spilling via Steam, så fryser spillene opp. Og du kan bli flyttet i "rom og sted". Alle 4-fire PC`er er det sjekket med hensyn til spillene. 2-to stykker kjører Win XP 2-to stykker kjører Win7 Alt er kablet med Cat5E. Lengste strekk er vell ca 25-30 meter. Hadde tidligere noen "drop outs" på linjen, men har skiftet routere ofte nå og det endret seg noe. Forøvrig har Nextgentel visst seg å være hjelpsomme nå. Imotsettning til tidligere.... Så hva skal jeg se etter ?. Har kjørt CMD-Ping-Trace og alt. Serviceteknikker fra NGT, så at vi hadde en topp på 100 ms når jeg logget inn den ene PC`en på Steam. Så hva og hvor skal jeg sjekke ?. Er det noen innstillinger på routeren som er feil ?. Takk for svar på forhånd. W_B Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 (endret) Av det jeg har sett av poster, så virker det som routerdelen i den er ustabil. Dvs at den vil droppe ut dersom det blir for mange forbindelser. Typiske problemer blir skapt av Bittorrent (reduser antall forbindelser), Skype, Spotify m.fl. Jeg har VDSL2 fra Telenor og har satt mitt routermodem i bridge. Det gjør at man kun bruker modemfunksjonen. Dermed blir forbindelsen helt stabil med en god router. Jeg vet ikke om ditt routermodem kan settes i bridge. Sjekk ngtforum.net. En annen mulighet er at båndbredden blir brukt opp av en eller flere maskiner. Man vil da oppleve svært dårlige pingverdier. Endret 21. oktober 2011 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå