Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan koble til dette nettverket?

Anbefalte innlegg

Jeg er på besøk hos noen og skal logge på internett på min egen maskin. Det kommer opp en liste med nettverk og alle må man ha passord til. Jeg vet passordet på internetten til de jeg er hos, og skal logge på det nettverket, men det går ikke å logge på. Det står "nettverksinnstillingene som er lagret på denne datamaskinen samsvarer ikke med kravene for nettverket". Og istedenfor at det viser signalstyrken så er det et rødt kryss. Jeg har ikke gjort noe med innstillingene på dataen min, og jeg er på forskjellige nettverk hele tiden andre steder. Jeg har også vært på nettverket her for ett år siden når jeg var her. Det var det samme nettverket med samme passord, så det er rart det ikke skal gå ann nå. Har aldri sett sånn før. Hvordan skal jeg få til å koble på dette nettverket når det står slik?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eh, dude, et litt teit og kanskje barnslig spørsmål, men hvordan fikk du skrevet dette innlegget da, uten internett? Uansett pass på at du ikke skriver ting inn om det står noe om sikkerhetspørsmål da kan du trykke videre mener jeg og så kommer det et nytt vindu hvor du kan skrive inn passord.

Lenke til kommentar

Jeg er på besøk hos noen og skal logge på internett på min egen maskin. Det kommer opp en liste med nettverk og alle må man ha passord til. Jeg vet passordet på internetten til de jeg er hos, og skal logge på det nettverket, men det går ikke å logge på. Det står "nettverksinnstillingene som er lagret på denne datamaskinen samsvarer ikke med kravene for nettverket". Og istedenfor at det viser signalstyrken så er det et rødt kryss. Jeg har ikke gjort noe med innstillingene på dataen min, og jeg er på forskjellige nettverk hele tiden andre steder. Jeg har også vært på nettverket her for ett år siden når jeg var her. Det var det samme nettverket med samme passord, så det er rart det ikke skal gå ann nå. Har aldri sett sånn før. Hvordan skal jeg få til å koble på dette nettverket når det står slik?

Gå inn i Kontrollpanel/Nettverks og Delingssenter/Trådløse Nettverk og slett det som du finner om det nettet du forsøker å koble til. Det ligger gammel info der, og om nettet har ny kryptering nå i forhold til før er passordene gale.

(Jeg har Win på engelsk, så oversettelsen til norsk er kanskje feil, men du finner nok frem).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...