Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Skjermen til Sony Ericsson Xperia Active for liten?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det spørs. Jeg gikk fra en HTC Desire Z til Xperia Active. Halvparten så stor skjermflate og antall billedpunkt, men jeg synes Xperia Active er mye mer lommevennlig - liker ikke mobiler som hele tiden minner deg på at de er der... Prøv før du kjøper!

Lenke til kommentar

Trenger en vanntett mobil til heftig bruk på sjøen. (kajakk). Active er helt uaktuell til mitt bruk med så liten skjerm. En IP-sertifisert telefon ber om å bli brukt av utendørsmennesker, og da mye til GPS. Det å bruke karter og navigasjon på en puny skjerm er ikke optimalt for meg. Her blir Defy+ den mest aktuelle.

Edit: Hverken Active eller Defy(plus) er på noen måte perfekt til mitt bruk. En IP-telefon er beregnet til å brukes langt borte fra en lader, og dermed burde batteriet være på voldsomt mange flere mAh enn det de har.

Om Defy+ hadde kommet med ekstra tilbehør på et 3000mAh-batteri skulle jeg vurdert den. Men bevares, for folk som ikke skal på tur og GPS-navigere, så er vel begge telefoner supre til å unngå en regnskyll og uhumsk fra svette treningsøkter.

Endret av gammalerik
Lenke til kommentar

Trenger en vanntett mobil til heftig bruk på sjøen. (kajakk). Active er helt uaktuell til mitt bruk med så liten skjerm. En IP-sertifisert telefon ber om å bli brukt av utendørsmennesker, og da mye til GPS. Det å bruke karter og navigasjon på en puny skjerm er ikke optimalt for meg. Her blir Defy+ den mest aktuelle.

Edit: Hverken Active eller Defy(plus) er på noen måte perfekt til mitt bruk. En IP-telefon er beregnet til å brukes langt borte fra en lader, og dermed burde batteriet være på voldsomt mange flere mAh enn det de har.

Om Defy+ hadde kommet med ekstra tilbehør på et 3000mAh-batteri skulle jeg vurdert den. Men bevares, for folk som ikke skal på tur og GPS-navigere, så er vel begge telefoner supre til å unngå en regnskyll og uhumsk fra svette treningsøkter.

Enig, ingen av de værsikre smarttelefonene er egnet til seriøst utendørsbruk ennå. Min Xperia Active takler ca. 8 timer med aktiv bruk av GPS og kart, greit nok for en liten tur, men jeg kommer til å fortsette å bruke en dedikert GPS på langturer. En annen sak er at ingen av de nevnte mobilene tåler saltvann, så da utgår jo havkajakk i utgangspunktet.

Endret av blazius
Lenke til kommentar

defy tåler saltvann jo? jeg så en test av den på mobilen/amobil eller noe og der badet de i sjøen i bergen med den :thumbup:

Hvor skriver Motorola at Defy tåler sjøvann? Jeg vet om filmene du snakker om, men tilsvarende filmer fnnes også for Xperia Active. Men dette er brukererfaringer, ingen av produsentene går god for dette.

Det fantes/finnes mobiler som er designet for å tåle saltvann, men dette er "usmarte" mobiler med gummitastatur og begrenset utvalg av funksjoner. Men de har ofte meget bra batteri og noen av dem flyter.

Lenke til kommentar

defy tåler saltvann jo? jeg så en test av den på mobilen/amobil eller noe og der badet de i sjøen i bergen med den :thumbup:

Hvor skriver Motorola at Defy tåler sjøvann? Jeg vet om filmene du snakker om, men tilsvarende filmer fnnes også for Xperia Active. Men dette er brukererfaringer, ingen av produsentene går god for dette.

Det fantes/finnes mobiler som er designet for å tåle saltvann, men dette er "usmarte" mobiler med gummitastatur og begrenset utvalg av funksjoner. Men de har ofte meget bra batteri og noen av dem flyter.

http://www.mobili.no/tester/test-av-motorola-mb525-defy/?page=3 ser ut som saltvann dette...

Lenke til kommentar

Hevder ikke at motorola står bak videoen men du ser jo klart og tydelig at den er i saltvann og fortsatt overlever?

Ja, men dette er ikke noe produsenten anbefaler. Det er mulig at du synes det er greit å putte en dings til to og et halvt laken i sjøvann når produsenten fraråder det, men jeg har ikke råd til det.

De to telefonene som er nevnt her er greie nok der de kan havne i en våt jakkelomme, brukes i regnvær etc., men de er ikke egnet til maritimt bruk eller fjellturer som er noe mer enn korte dagsturer. Da må man kjøpe utstyr som er designet til det formålet.

Endret av blazius
Lenke til kommentar

dette har bekymret meg og. Men se hva jeg fant.

http://www.obostore.com/3500mah-extended-battery-for-motorola-defy-p-1076.html

Dette medfører og att telefonen blir tykkere.

men det blir iallefall en slik på meg :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...