Think191 Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Hei alle sammen Jeg personlig liker å lage mye mat. Noen ganger lager jeg litt for mye mat også. Da lagrer jeg restende av maten/kjøttet i en vanlige vanilje kartonger og inn i kjøleskapet. Jeg har også kjøpt for mye fersk kjøtt/fisk noen ganger, da legger jeg det i en is kartong og fryser det ned. Jeg liker å invitere venner hjem til meg og spise, det er så korslig . Men plutselig fikk jeg høre noe veldig rart fra en venn av meg da han var på middag hos meg. "Det er farlig for helsen hvis du lagrer mat i is kartonger og fryser det ned." (Noe av det verste jeg har hørt). Jeg vet ikke om det er sant. Min venn er en seriøs fyr og tuller ikke som vanlig, så jeg er litt i tvil om det er sant. Jeg vil ikke risikere at min familie, risikerer å bli mat-forgiftet. Spesielt mine barn. Jeg lurte på om dere har hørt noe om det, eller er det noe fakta om det ?? Ps. vasker is-kartongene før- og etter bruk med vaskemaskin. Bytter de ofte ut også. Lenke til kommentar
Filamu Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Du lagrer da is i dem inntil de er tomme. Hvis de skulle vært farlige for vanlig frossen mat må de da også være farlige for isen og dermed ikke lovlige å selge i Norge. Eneste som jeg kan tenke meg er hvis du heller varm mat i boksene så kan de smelte ut litt plast inn i maten. Tipper vel at de laveste smeltepunktene for valig plast ligger rundt 150 grader C(bare gjetter, men tviler på at disse boksene har noe lavere enn det). Hvis du da venter til maten er lunket så vil det være trygt. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Aldri hørt noe at det skulle være farlig. Har selv gjort det plenty av ganger. Lenke til kommentar
laurell Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Han har sikkert lest dette:http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7012436 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå