Gå til innhold

Skal legge på meg. Er dette et bra inntak på en dag?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lettere å telle kcal spør du meg, finn ut hva du trenger av kcal hver dag og ligg i overskudd ift det.

Skal du bygge muskler, bør du ha i deg 2-2,5 ganger kroppsvekten din i kcal proteiner. Du burde derfor få i deg minst 100g protein hver dag.

Helmelk er ett ypperlig middel for å komme seg opp i vekt, 660kcal pr liter, og 30g protein.

Endret av McHalvorsen
Lenke til kommentar

Sikkert for å bygge muskler.

Etter å ha regnet på det kort, er det laaaangt fra nok. Dersom en antar at per g protein og karbohydrat er det 4 kcal og per g fett er det 9 kcal havner du på litt over 1000kcal per dag.

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, eller hvor høy du er, men jeg tipper du må ha i deg minst 2000kcal per dag.

Lenke til kommentar

Pga alder er det vel greit å ikke trene altfor hardt styrke, men du trenger å legge på deg litt.

Spis det du vanligvis spiser hver dag, og så drikker du 2 liter helmelk i tillegg.

Hva er vitsen med kcaloverskudd om man ikke trener? Med mindre man har vært syk lenge da...

14 år og styrketrening går helt fint så lenge man ikke overdriver forresten...

Lenke til kommentar

Pga alder er det vel greit å ikke trene altfor hardt styrke, men du trenger å legge på deg litt.

Spis det du vanligvis spiser hver dag, og så drikker du 2 liter helmelk i tillegg.

Hva er vitsen med kcaloverskudd om man ikke trener? Med mindre man har vært syk lenge da...

14 år og styrketrening går helt fint så lenge man ikke overdriver forresten...

Som jeg forøvrig også skrev, "Pga alder er det vel greit å ikke trene altfor hardt styrke"

Det er ikke kult å være syltynn, og skal man opp i vekt må man ligge i overskudd. Ved å feks komme litt opp i vekt, selvom det i hovedsak er fett, så vil man både føle seg og se bedre ut.

Lenke til kommentar

For å være spesifikk så løfter jeg bare 3x10 One at a time biceps curl, løfter 5kg. Gjør dette bare annenhver dag. Mikser det noen ganger opp med triceps curl...

Er det for hardt?

Niks. Jeg vil nesten si det er for lett. Nå spørs det jo hva du har tilgjengelig av utstyr osv også.

Lenke til kommentar

For å være spesifikk så løfter jeg bare 3x10 One at a time biceps curl, løfter 5kg. Gjør dette bare annenhver dag. Mikser det noen ganger opp med triceps curl...

Er det for hardt?

Hehe, husker jeg trente med noen blå 4-kgs vekter når jeg var på den alderen, good times. Hvis jeg var deg ville jeg prøvd å melde meg inn på et treningssenter, siden det er et mye større utvalg av vekter og øvelser du kan gjøre. De fleste har en aldersgrense på 15-16år, men det er verdt et forsøk.

Forøvrig er det lite vits å telle fett og karbohydrater når du prøver å gå opp i vekt uansett. Spis så mye sunn mat du klarer, og pass på å få i deg nok proteiner.

Endret av bögfisk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...