NysgjerrigePer Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 70g Protein ( Jeg veier 50Kg ) 110g Karbohydrater 35g Fett Kalsium 1,115mg ( 1L Melk. Jeg liker melk ) Dette er bare det jeg spiste her en dag og lurte på om det var bra nok for å legge på seg. Løfter 20min med vekter og gjør andre diverse øvelser hver dag. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 (endret) Lettere å telle kcal spør du meg, finn ut hva du trenger av kcal hver dag og ligg i overskudd ift det. Skal du bygge muskler, bør du ha i deg 2-2,5 ganger kroppsvekten din i kcal proteiner. Du burde derfor få i deg minst 100g protein hver dag. Helmelk er ett ypperlig middel for å komme seg opp i vekt, 660kcal pr liter, og 30g protein. Endret 21. oktober 2011 av McHalvorsen Lenke til kommentar
tobias1998 Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 hvorfor har du tenkt å legge på deg? Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Sikkert for å bygge muskler. Etter å ha regnet på det kort, er det laaaangt fra nok. Dersom en antar at per g protein og karbohydrat er det 4 kcal og per g fett er det 9 kcal havner du på litt over 1000kcal per dag. Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, eller hvor høy du er, men jeg tipper du må ha i deg minst 2000kcal per dag. Lenke til kommentar
NysgjerrigePer Skrevet 21. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2011 Takk for svar, 100G protein er ikkenoe problem for meg, men for kommende svars skyld har jeg tenkt å legge på at jeg er akkuratt 14 år og 1 måned, og 170cm høy. Og 50kg, som gjør meg ganske tynn Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Pga alder er det vel greit å ikke trene altfor hardt styrke, men du trenger å legge på deg litt. Spis det du vanligvis spiser hver dag, og så drikker du 2 liter helmelk i tillegg. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Pga alder er det vel greit å ikke trene altfor hardt styrke, men du trenger å legge på deg litt. Spis det du vanligvis spiser hver dag, og så drikker du 2 liter helmelk i tillegg. Hva er vitsen med kcaloverskudd om man ikke trener? Med mindre man har vært syk lenge da... 14 år og styrketrening går helt fint så lenge man ikke overdriver forresten... Lenke til kommentar
NysgjerrigePer Skrevet 21. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2011 For å være spesifikk så løfter jeg bare 3x10 One at a time biceps curl, løfter 5kg. Gjør dette bare annenhver dag. Mikser det noen ganger opp med triceps curl... Er det for hardt? Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Pga alder er det vel greit å ikke trene altfor hardt styrke, men du trenger å legge på deg litt. Spis det du vanligvis spiser hver dag, og så drikker du 2 liter helmelk i tillegg. Hva er vitsen med kcaloverskudd om man ikke trener? Med mindre man har vært syk lenge da... 14 år og styrketrening går helt fint så lenge man ikke overdriver forresten... Som jeg forøvrig også skrev, "Pga alder er det vel greit å ikke trene altfor hardt styrke" Det er ikke kult å være syltynn, og skal man opp i vekt må man ligge i overskudd. Ved å feks komme litt opp i vekt, selvom det i hovedsak er fett, så vil man både føle seg og se bedre ut. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 For å være spesifikk så løfter jeg bare 3x10 One at a time biceps curl, løfter 5kg. Gjør dette bare annenhver dag. Mikser det noen ganger opp med triceps curl... Er det for hardt? Niks. Jeg vil nesten si det er for lett. Nå spørs det jo hva du har tilgjengelig av utstyr osv også. Lenke til kommentar
bögfisk Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 (endret) For å være spesifikk så løfter jeg bare 3x10 One at a time biceps curl, løfter 5kg. Gjør dette bare annenhver dag. Mikser det noen ganger opp med triceps curl... Er det for hardt? Hehe, husker jeg trente med noen blå 4-kgs vekter når jeg var på den alderen, good times. Hvis jeg var deg ville jeg prøvd å melde meg inn på et treningssenter, siden det er et mye større utvalg av vekter og øvelser du kan gjøre. De fleste har en aldersgrense på 15-16år, men det er verdt et forsøk. Forøvrig er det lite vits å telle fett og karbohydrater når du prøver å gå opp i vekt uansett. Spis så mye sunn mat du klarer, og pass på å få i deg nok proteiner. Endret 27. oktober 2011 av bögfisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå