Gå til innhold

Syns dere informasjonen (spoilerene) i forkant av spill ødelegget spillopplevelsen?

Ødelegger informasjon i forkant spillopplevelsen?  

15 stemmer

1. 1. Ødelegger informasjon i forkant spillopplevelsen?

• Ja, definitivt.
      5
    • Nei, aldri.
      2
    • Spørs hvilken sjanger spillet tilhører.
      8

Anbefalte innlegg

Syns dere informasjonen i forkant av ett nytt spill ødelegger spillopplevelsen?

Som ung gutt leste jeg veldig lite om selve spillene før de kom ut, spill som var gode snakket folk om på skolen. Så kjøpte/lånte vi spill som andre anbefalte.

Men idag blir vi jo "overbelastet" med informasjon, gameplay, screenshots, info om hvor langt spillet er, hva det inneholder. Av og til år i forveien. Jeg føler dette i større og større grad ødelegger spillopplevelsen.

Eksempelvis, Skyrim, jeg vet allerede hvordan alt av landskap ser ut, at det er drager med i spillet, så etterhvert har jeg begynt å unngå informasjon, gameplay osv. For å spare opplevelsene til jeg selv spiller spillet.

Annet eksempel er Battlefield 3, jeg kommer nok kun til å spille multiplayer, så her gleder jeg meg mer og mer til selve spillet. Fordi etterhvert som ny info om våpen og kjøretøy kommer så får du mer å glede deg over.

Er dette problem for andre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg leser veldig lite om kommende spill egentlig, leser mest om selve spillindustrien, og dropper artikler som gir smakebiter på selve spillet om det ikke er i veldig mekanikk-baserte sjangre som feks turbaserte strategispill, da er det interessant å se hvilke endringer de har gjort. Jeg vet feks omtrent ingenting om Skyrim annet enn at det er et Elder Scrolls-spill, er i isødet og har drager.

Lenke til kommentar
Eksempelvis, Skyrim, jeg vet allerede hvordan alt av landskap ser ut, at det er drager med i spillet, så etterhvert har jeg begynt å unngå informasjon, gameplay osv. For å spare opplevelsene til jeg selv spiller spillet.

Med tanke på hvor stort Skyrim er i areal tviler jeg sterkt på at du vet hvordan alt av landskap ser ut. ;) At det er snø, gress, fjell osv sier seg selv, men det er vel detaljene som er viktige? Men jeg er enig i at spoilere kan ødelegge spill. Jeg var en stor fan av System Shock-spillene og gledet meg noe sinnsykt til BioShock, så jeg leste en del previews og så videre. Problemet var bare at da jeg satt med spillet var det fint lite jeg ikke kjente til fra før. Selve gameplayet er bare en ren kopi av System Shock, og jeg kjente til alt det der med Big Daddy, Little Sister og så videre. Resultatet ble at et allerede kjedelig spill ble alt for kjedelig i lengden.

Et bra eksempel er Spider-man: Shattered Dimensions. Mange vil nok si det bare er et nytt Spider-man spill, og til en viss grad har de rett. Men jeg visste nesten ingenting om det fra før annet enn hvem man kan spille med (det er fire forskjellige Spider-men), så jeg ble svært positivt overrasket da jeg startet det opp og begynte å spille. I stedet for et vanlig, kjedelig Spider-man spill føltes det som en Spider-man varsjon av Arkham Asylum. Det er ikke akkurat negativt, og jeg ble svært fristet til å kjøpe Spider-man: Edge of time etterhvert. Det har blitt med tanken så langt (spesielt etter dårlige reviews), men jeg har fått troen på Marvel-spill igjen og er fristet til å kjøpe Captain America-spillet. Selv om det 'bare' er Marvel og 'bare' er basert på en film. :)

Lenke til kommentar

Tja, vet ikke helt.

Men jeg har hvertfall sett så få videoer om Diablo 3 som mulig.

Vil helst prøve spillet ut selv når det kommer ut og gjøre opp min egen mening om spillet.

Stemte

"Spørs hvilken sjanger spillet tilhører"

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar

Tja, vet ikke helt.

Men jeg har hvertfall sett så få videoer om Diablo 3 som mulig.

Vil helst prøve spillet ut selv når det kommer ut og gjøre opp min egen mening om spillet.

Stemte

"Spørs hvilken sjanger spillet tilhører"

Blir mye det samme hos meg. Jeg føler at det meste utenfor "offisiell informasjon" er litt ødeleggende i hvert fall (for eksempel Diablo 3 beta streams).

Men om vi snakker om bilspill, spill som har multiplayer som main gameplay og lignende bryr det meg mindre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...