Kluvert Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Ventelo har hatt 269 for 20mb siden sommer men jeg har betalt 399 helt til nå. Kundeservice sier de har sendt email om tilbudet som jeg har aldri fått. Føler meg lurt.. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Ventelo har hatt 269 for 20mb siden sommer men jeg har betalt 399 helt til nå. Kundeservice sier de har sendt email om tilbudet som jeg har aldri fått. Føler meg lurt.. Det er helt vanlig, markedet er såpass presset at de leverandører ikke endrer abonnoment automtaisk. Gjelder det samme for mobil telefoni, du får ikke nytt abbo automatisk der heller. Så det er helt vanlig praksis. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Og en førsteklasses anledning til å bytte til en annen og mer seriøs leverandør. Etter at du har gitt dem huden full av kjeft og utskjelling for slett kundebehandling selvfølgelig. Bare fordi det er vanlig betyr ikke at man skal akseptere det. Det er slett kundebehandling og slike selskaper har ikke fortjent pengene dine. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Jeg har vært utsatt for dette selv. Når jeg ikke fikk tilbud om samme pris som nye kunder, så byttet jeg ISP tvert. Det er forsåvidt greit noen har en slik policy, men jeg finner meg ikke i det. Lenke til kommentar
Kluvert Skrevet 22. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2011 Det verste at de oppfører seg roboter og sier til meg at de har sendt meg tilbudet nå "har du ikke fått den?" hva i helv.. skal jeg med den nå? Og de er ikke interesert å gjør kunden fornøyd. Da jeg har minst betalt 520 kr er ikke de villige å gi gratis 2 måneder for å beholde kunden. Ventelo har den billigste varianten tror jeg, men det holder ikke når de har den elendige servicen. Bytter til Nextgentel på mandag. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Jeg har vært utsatt for dette selv. Når jeg ikke fikk tilbud om samme pris som nye kunder, så byttet jeg ISP tvert. Det er forsåvidt greit noen har en slik policy, men jeg finner meg ikke i det. Amen til det, jeg skifta ut Tele2 umiddelbart når jeg fant ut at de hadde gjort dette med meg, etter en skikkelig omgang kjeft selvfølgelig. 1 Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Dessverre veldig vanlig i denne bransjen. Lurer på hvor mange som fortsatt har det gamle telenor ring-kontant abonnementet... Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Vi forbrukere har et ansvar når slikt skjer, ikke la det passere uten å gi skikkelig beskjed. Du bør ihvertfall ødelegge minst en telefonkonsulents dag før du takker for deg. Når de får kjeft så vil de gi denne tilbakemeldingen til sin sjef som forhåpentligvis har mulighet til å endre slike dustete rutiner. Lenke til kommentar
Rim Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Du har en avtale med Ventelo på et produkt og en pris. De kan ikke endre produktet eller prisen til noe dyrere eller billigere uten at du godkjenner det. De har sendt en mail om at du bør endre til noe billigere som du hevder du ikke har mottat. Har du endret mail-adr. siden du inngikk abonnementet, evt. sjekket Ventelo-mailen? 1 Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Du har en avtale med Ventelo på et produkt og en pris. De kan ikke endre produktet eller prisen til noe dyrere eller billigere uten at du godkjenner det. De har sendt en mail om at du bør endre til noe billigere som du hevder du ikke har mottat. Har du endret mail-adr. siden du inngikk abonnementet, evt. sjekket Ventelo-mailen? Er desverre slike "teite" regler ja Men er nok vi som forbrukere som står med makten, er nok av leverandører her på markedet Lenke til kommentar
Dummst Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 (endret) Ventelo har den billigste varianten tror jeg, men det holder ikke når de har den elendige servicen. Bytter til Nextgentel på mandag. Heh komisk! Jeg bytter fra Nextgentel til Ventelo av akkurat samme grunn. Trodde de skulle være mer seriøse... men tilsynelatende, den gang ei. Åååååååå! Edit: Glemte vel å nevne at NGT har justert ned linja mi fra 6.5mbit til 5mbit samtidig som de reduserte prisen. Såklart nedjusterte de linja til ny hastighet, men ikke prisen. Endret 24. oktober 2011 av Dummst Lenke til kommentar
janingar Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Syns dere er litt vel overivrige etter å kjefte ut stakkars kundebehandlere. Det er noen ting dere burde ha i tankene: 1. Det er faktisk ikke kundebehandleres skyld. Han er ikke ansvarlig for hvilke dustete retningslinjer et selskap bestemmer seg for å ha. 2. Denne policy'en kommer neppe til å bli endret uansett hvor mye dere ødelegger andre's arbeidsdag, så ha heller i tankene at dere bør innimellom sjekke hva som rører seg på leverandørens hjemmeside. 3. Mange leverandører sender nyhets-mail. Som standard til den e-postadressen som gjerne blir opprettet med abonnentet (bredbånd). Vil dere ha denne nyhetsmailen til annen e-post må dere selv opplyse/endre dette. Selskapet kan ikke vile hvilken av 10 mail-adresser du foretrekker å få tilbud/nyheter på. Moralen er: Prater dere med en kundebehandler så oppfør dere med folkeskikk! Det sitter et menneske i andre enden, som i utgangspunktet vil gi deg den hjelpen han kan. Med kjeft så blir ikke en kundebehandler spesielt medgjørlig, og tilbud kan man da se langt etter. I mange tilfeller oppnår man både endring av abo. + rabatt dersom man er noenlunde hyggelig Til slutt. Prøv å sett dere inn i en situasjon hvor dere selv blir kjeftet nord og ned av en annen person og prøv deretter å se hvor hjelpsom du har lyst til å være, så finner du ut hvor sansynlig det er at du kan få tilbud fra kundebehandleren. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 (endret) janingar: Jeg har ofte erfaringen som alle andre, at hvis man kjefter og er misfornøyd kunde er kundebehandlerene ofte mere intrisert en om du bare sier, kan du være så snill å fikse dette? Får jeg nesten aldri svar. Så sant du ikke jobber som kundebehandler og er lei sure kunder som klager dagen lang, er det bedre å prøve å gjøre noe med det. Slike kundebehandlere som ikke er profosjonelle har ikke noe å gjøre i brangsen. At bedrifter er useriøse i noen tilfeller, er nok riktig ikke kundebehandleren sin feil, kan være kundebehandlere får dårlig lønn og mye kjeft. Dermed er den bransjen veldig mistrivlig. Så å jobbe som kundehandler eller selger, må man tåle mye. Nå sier jeg ikke at alle skal be kundebehandlere dra til blokksberg, men at man virker litt irritert og misfornøyd, ikke likegylig på telefon? Man kan godt si jeg vurder å bytte levrandør. Still kritiske spørsmål hvis kundebehandleren snakker seg ut av sitvasjonen, ber deg ringe et annen nummer, eller snakke med annen person som kun er tilgjengelig i et tidsrom. Forstår det er irriterende å snakke med 10 personer får å få svar. Mye telefon kundeservice funger slik i dag desverre. Man blir ofte oppringt senere og. Endret 1. november 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå