Gå til innhold

2.0/2.1 annlegg med blu-ray spiller

Anbefalte innlegg

Hei, hei!

Som mange andre har jeg en flatskjerm, og ønsker nå å utvide på lydsiden. Jeg har begrenset plass til store høytalere, så derfor tenkte jeg på et litt kompakt 2.0/2.1 system. Jeg kommer til å bruke annlegget både til film og musikk, men musikkdelen er nok viktigst for meg. Jeg har tenkt til å bruke en en blu-ray spiller til å spille CD'er og såklart film. Men her begynner jeg å bli forvirret. Jeg tenkte det kunne være så greit som å koble to høytalere og bly-ray spiller til TVen og være i gang, men her kommer blant annet sorrund/stereoreciver og ulike typer forsterkere. Er dette ting som er nødvendig? Jeg kan ikke bare bruke blu-ray spilleren?

Nå som jeg har fortalt litt om mitt behov og problemer, er det da noen som kan hjelpe meg videre? Jeg har ikke satt noe klart budsjett, men det er på ingen måter ubegrenset. 6000 kan være et fint sted å starte.

Et lite bonusspørsmål: Jeg liker i utgangspunktet å forhøre meg med fagforhandlere når jeg skal kjøpe noe, da jeg føler jeg nesten uansett hva det gjelder får god hjelp, og ikke minst møter på ansatte som er engasjert med det de holder på med. Så derfor dro jeg innom en soundgarden butikk en ettermiddag, men fikk fort intrykk av at en de hadde lite interesse av å hjelpe en på mitt kunnskapsnivå. Er dette generelt for alle slike typer butikker, så jeg heller burde satse på en elkøp/expert/hvasomhelst, eller var det bare jeg som var uheldig å møtte på en arrogant annsatt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...