Gå til innhold

Beste speilrefleks for nybegynner?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har drevet mye med kamera og lånt et speilrefleks av en kompis, så nå tenkte jeg det var på tide å kjøpe mitt eget. Spørsmålet mitt er da, jeg er litt nybegynner med spilrefleks vil jeg kalle det så hvilket kamera burde jeg gå for?

 

Ting jeg vet jeg absolutt skal bruke det til er bilder av biler både på treff og kjøring i fart, pluss jeg kommer garantert til å kjøpe fisheye linse etter hvert.

 

Hva slags kamera burde jeg kjøpe og er det billigere å bestille fra utlandet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Jeg har drevet mye med kamera og lånt et speilrefleks av en kompis, så nå tenkte jeg det var på tide å kjøpe mitt eget. Spørsmålet mitt er da, jeg er litt nybegynner med spilrefleks vil jeg kalle det så hvilket kamera burde jeg gå for?

 

Ting jeg vet jeg absolutt skal bruke det til er bilder av biler både på treff og kjøring i fart, pluss jeg kommer garantert til å kjøpe fisheye linse etter hvert.

 

Hva slags kamera burde jeg kjøpe og er det billigere å bestille fra utlandet?

Hvis du åpner denne delen av forumet vil du finne mange tråder om akkurat det samme.

Først og fremst må du vise til ett budsjett skal du ha en anbefaling.

Lenke til kommentar

Hva slags kamera burde jeg kjøpe og er det billigere å bestille fra utlandet?

Du bør velge et av speilreflekskameraene som tilbys av en seriøs forhandler i Norge ;) Og, ja du bør kjøpe det i Norge.

 

Grunnen til at vi anbefaler kjøp i Norge, er at vi har 5 års reklamasjonsrett i Norge, og det er så mye elektronikk i kameraene nå, at det er en rimelig sjanse for at noe ryker innen fem år.

Lenke til kommentar

To ganske generelle kjøpeanbefalinger for nybegynnere med speilrefleks:

 

- Hvis du vil lære deg "alle" funksjoner og fototeknikker så vil jeg anbefale å kjøpe et brukt, godt kamera med kit-objektiv og sette av penger til kjøp av mer tilleggsutstyr. Ikke nødvendigvis siste skrik. Sats gjerne på litt eldre modeller pga gode priser og proff ergonomi, knapper og hjul.

 

- Hvis du vil forbli en auto-funksjon bruker og bare vil ha speilreflekskvaliteten bør du kjøpe en av de rimeligste modellene på markedet. En relativt ny modell. Grunn: Gode og selvforklarende menyer.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Dersom det viser seg at foto er en ting du liker, og som du vil fortsette å drive med, er det bare snakk om måneder før et nybegynnerkamera vil føles for puslete. Jeg ville nok sett etter noen eldre, men gode hus som 40 eller 50D på bruktmarkedene. Alternativet til et eldre semi-proff kamera er Canon EOS 550. Selv om dette kameraet har blitt oppgradert er det fortsatt et svært godt kamera som gir mye for pengene. Koster noen hundrelapper mer enn budsjettet ditt, men et av de bedre blant 1100D, 100D og 500D som er innenfor din prisgrense.

 

Benytt deg av en norsk butikk mener nå jeg. Reklamasjonsretten er verdt å betale litt ekstra for, og det er som regel ikke de store summene å spare i utlandet :)

Endret av FredrikV.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...