Gå til innhold

Test: Apple iPhone 4S


Anbefalte innlegg

Forsåvidt ble det dratt frem tidligere en rekke tester av android mobiler, med svært lite respons fra iPhone-"tilhengere" tidligere i tråden.

 

Det har jo vært enkelte tilfeller hvor noen har slengt sånn med leppa i iPhone-cafén at de har blitt advart med utestengelse.

Har enda til gode å se noe slik i f.eks. S2 sin tråd, som jeg følger med i daglig :-)

Det var dette med bjelken i eget øye som må fjernes først og sånn. Siden du velger å komme med denne påstanden, så skal jeg informere det at iPhone-«tilhengerene» leder ann med en mer advarsel/utestengelse enn Android-«tilhengerene» over de siste par ukene.

 

Siden dette er en artikkeltråd, så får denne diskusjonen stå, med mindre den drukner alt annet, da vil den bli fjernet/splittet ut.

 

Uansett. Begge «fraksjonene» kan umiddelbart stige ned fra sine høye hester. Ingen av dere er engler. Begge «fraksjonene» har sine troll, og dere er akkurat like flinke å krangle, og bryte retningslinjene for forumet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Or ofte inne der eg også, og kosar meg med alle "jeg får ikke til..." og "Hvordan gjør man...."- spørsmåla :-)

 

Du får prøve å stikke innom tilsvarende tråder for andre ting, og se at slikt bugner det med i alle sånne tråder, apple, samsung eller andre.

 

AtW

Dette stemmer på en prikk. I mitt moderatorarbeid ser jeg alle nye tråder som blir lagd på forumet, og jeg følger også godt med på alle de største samletråden (dog blir det i utgangspunktet bare skumlesing). Det er nok av «nybegynnerspørsmål» i begge «leirene», og det finnes også typiske gjengangere.

 

Den jeg oppfatter å ha sett mest for iPhone er i kategorien «hvordan får jeg overført filene mine», «jeg har fått ny PC, hvordan får jeg overført filene mine» og «jeg har to PC-er, og skulle synkronisere, men alt ble slettet».

 

Android, på sin side, later til å ha et problem med hvordan telefonen sperres dersom man taster feil «opplåsningskode». Svært mange nye brukere som har klart å låse telefonene sine, og ikke klarer å låse dem opp igjen, er innom forumet.

 

En tredje jeg ser ofte med tanke på begge telefonene er spørsmål om hvordan man skal få overført data (og som oftest kontakter, men også SMS og lignende) fra en gammel telefon av et annet merke til en ny Android-telefon eller iPhone.

Lenke til kommentar

Nå har jo it avisen, somm ikke akkurat er kjent for å være iphone hatere, publisert en artikkel der det helt klart er påvist store bugs i ios5. Så å påstå at apple er fritatt for slikt, og det kun er android som opplever slikt, blir som å kaste en bomerang for så å snu seg å gå. Den treffer deg hardt og brutalt i bakhodet på returen ;)

Lenke til kommentar

*snip*

 

Hvorfor er store bugs urelevant? Jeg vil jo si det i høyeste grad er relevant om telefonen tømmer batteriet iløpet av ett par timer. Eller at surfing blir et mareritt pga feil i SW. Ekko i lyden vil jeg også ha trukket i rikt monn for, ettersom dette faktisk er en telefon ;)

 

Men ifølge Espen Swang, så er jo denne telefonen tilnærmet perfekt, så da begynner jeg virkelig å lure på hvilke kriterier som ligger for at en telefon(fra Apple) ikke er perfekt. Men det som virkelig er litt rart, er jo at amobil/mobilen.no har trukket grovt for dårlig batteritid før. Men dette gjelder altså ikke for Apple. En regel for noen, en annen for de andre...

Endret av cyclo
Fjernet unødvendig sitat
Lenke til kommentar

Men det som virkelig er litt rart, er jo at amobil/mobilen.no har trukket grovt for dårlig batteritid før. Men dette gjelder altså ikke for Apple.

Nå er det jo ikke sikkert at amobil hadde noen dårlig batteritid. Jeg oppgraderte til iOS5 på både min 3GS og min iPad 2, og har -bank i bordet - ikke merket noen særlig endring i battertiden. Eller noen Safari-kræsj for den saks skyld. Så det gjelder tydeligvis ikke alle brukere.

 

Og en feil man aldri støter på er det kanskje ikke så lett å trekke for.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Hvorfor er store bugs urelevant? Jeg vil jo si det i høyeste grad er relevant om telefonen tømmer batteriet iløpet av ett par timer. Eller at surfing blir et mareritt pga feil i SW. Ekko i lyden vil jeg også ha trukket i rikt monn for, ettersom dette faktisk er en telefon ;)

 

Men ifølge Espen Swang, så er jo denne telefonen tilnærmet perfekt, så da begynner jeg virkelig å lure på hvilke kriterier som ligger for at en telefon(fra Apple) ikke er perfekt. Men det som virkelig er litt rart, er jo at amobil/mobilen.no har trukket grovt for dårlig batteritid før. Men dette gjelder altså ikke for Apple. En regel for noen, en annen for de andre...

 

Hadde Espen merket noe merkbart, så ville han ha nevnt dette. Han sier heller ikke at det er en perfekt mobil da han lister opp flere mangler. Men det som overrasker meg er heller hvorfor smartmobilen fikk aller beste terningkast, og har derfor bedt om å få et svar på #3 i tråden her

Endret av cyclo
Fjernet unødvendig sitat
Lenke til kommentar

God test! Men han konkluderer med at det ikke er all verden å oppgradere fra 4 til 4s. Han råder folk til å vente til neste kommer ut, om de har iPhone 4 og har kontrakt for 2 år. Han ønsker også Siri velkommen, men sier at det ikke blir noe livsendring. Han er spent på å se hva det kan bli i fremtiden. De fleste testere har samme syn ser det ut om. Alt i alt har iPhone kommet seg mer og mer mtp. på funksjonalitet, men den fortjener ikke toppkarakter

 

"The biggest issue is timing one’s upgrade. History (and common sense) alone tell us that in about 12 months we’ll see another iPhone. If you own an iPhone 4 and typically upgrade yearly, the 4S is a no-brainer. If you want to keep your next phone for two years, I’d wait until next year when it’s possible you’ll see a Cortex A15 based iPhone from Apple with Qualcomm’s MDM9615 (or similar) LTE modem."

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

God test! Men han konkluderer med at det ikke er all verden å oppgradere fra 4 til 4s. Han råder folk til å vente til neste kommer ut, om de har iPhone 4 og har kontrakt for 2 år.

Jepp, i USA er det vanlig med 2 års kontrakter, og majoriteten av de som har en iPhone 4 har en slik kontrakt som det koster ganske mye å bryte, så det skal ganske mye til for å råde folk til å bryte.

Lenke til kommentar

Han sier nå følgende:

 

From a hardware perspective, the iPhone 4S is a great upgrade to the iPhone 4. If the 4 was your daily driver, despite the lack of physical differences, the 4S is a noticeable upgrade. While not quite the speed improvement we saw when going from the iPhone 3G to the 3GS, the 4S addresses almost every weakness of the iPhone 4.

Som forrige taler påpeker, reservasjonen gjelder timing. Han sier da også at dersom du er blandt dem som oppgraderer årlig, er den vel verd det:

 

If you own an iPhone 4 and typically upgrade yearly, the 4S is a no-brainer.

Men dersom du oppgraderer annet hvert år, ville han ventet på neste generasjon. men det er ut fra en spekulasjon om at det vil gi en ny prosessor og raskere modem.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

http://www.dinside.no/881727/apple-iphone-4s

 

Gir den også seks, men finner også flere mangler.

 

Sitat: Det kommer telefoner i år med HD-oppløsning på skjermen, enkelte har dobbelt så mye RAM (bedre til multitasking), NFC-støtte, 4G-støtte og mer til, og iPhone 5 bør være en vesentlig oppgradering hvis Apple fortsatt skal kjempe i tet ved neste korsvei.

 

Sitat: Nytt i iPhone 4s (og iPad 2) er også trådløs speiling som gjøres via AirPlay. Dette krever da at du har en Airplay-kompatibel enhet i den andre enden (i praksis en TV med Apple TV tilkoblet) og gjør at du kan se skjermbildet på telefonen direkte på TV-skjermen. Faktisk er det også enkelte spill som støtter dette, f.eks. Real Racing 2, som lar inntil fire spillere bruke gyroskopet i hver sin telefon for å svinge og deretter se en 4-player split-screen på TV-en.

 

Dette gjøres i dag på alle telefoner med DLNA uten ekstra enheter, men her får iphone 4s det som pluss.

 

Mye av dette er allerede kommet. Her snakker vi kjøpt og betalt redaksjon hos dinside.

Endret av UUnreal
Lenke til kommentar

Ingen journalister klarer lengere å være konstruktive og saklige angeånde iphone. Så det må vel være noe i det jeg sier. Det virker "kjøpt og betalt", men jeg kan ikke bevise noe. Det er bare en påstand. :)

 

Annonsekroner går forran kvalitet og seriøsitet virker det som. Flere datasider taper seg mere og mere for tiden.

Endret av UUnreal
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Ingen journalister klarer lengere å være konstruktive og saklige angeånde iphone. Så det må vel være noe i det jeg sier. Det virker "kjøpt og betalt", men jeg kan ikke bevise noe. Det er bare en påstand. :)

 

Annonsekroner går forran kvalitet og seriøøsitet virker det som. Flere datasider taper seg mere og mere for tiden.

TBH, syns jeg artikkelen var konstruktiv og saklig:hmm:

Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1320244645' post='18528482']

Selvsagt... :)

Er man ikke enig i konklusjonen så trekker man jo gjerne "kjøpt og betalt" kortet...

 

Ja, det er en forbanna uting med all denne masingen om kjøpt og betalt. Når folk tar feil på denne måten, så er det stort sett uvitenhet eller mangel på kompetanse, heller ann at de er kjøpt og betalt. (når det er sagt virker endel journalister merkverdig uvitende om hva som er mulig å få til med mer åpne standarder)

 

AtW

Endret av cyclo
Fjernet unødvendig sitat
Lenke til kommentar

http://www.dinside.n...apple-iphone-4s

 

Gir den også seks, men finner også flere mangler.

 

Sitat: Det kommer telefoner i år med HD-oppløsning på skjermen, enkelte har dobbelt så mye RAM (bedre til multitasking), NFC-støtte, 4G-støtte og mer til, og iPhone 5 bør være en vesentlig oppgradering hvis Apple fortsatt skal kjempe i tet ved neste korsvei.

 

Sitat: Nytt i iPhone 4s (og iPad 2) er også trådløs speiling som gjøres via AirPlay. Dette krever da at du har en Airplay-kompatibel enhet i den andre enden (i praksis en TV med Apple TV tilkoblet) og gjør at du kan se skjermbildet på telefonen direkte på TV-skjermen. Faktisk er det også enkelte spill som støtter dette, f.eks. Real Racing 2, som lar inntil fire spillere bruke gyroskopet i hver sin telefon for å svinge og deretter se en 4-player split-screen på TV-en.

 

Dette gjøres i dag på alle telefoner med DLNA uten ekstra enheter, men her får iphone 4s det som pluss.

 

Mye av dette er allerede kommet. Her snakker vi kjøpt og betalt redaksjon hos dinside.

 

Kan mail speile mobilen/tableten via DLNA? Har ikke fått det til med diverse mobiler. Slik det fungerer nå på iPhone 4S og iPad 2 så trenger man jo ikke HDMI ut når man har en Appletv boks. Man får jo samme bilde som man har på mobilen/tableten på tv'en.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...