Gå til innhold

Test: Apple iPhone 4S


Anbefalte innlegg

Hvorfor skulle jeg ikke seriøst vurdere det?

 

Noe av poenget mitt er at om en velger en Android-telefon eller en iPhone så dekker de stort sett akkurat samme behov for en gjennomsnitssbruker. De har litt forskjellige måter å gjøre ting på, men jeg ser ikke at det ene systemet tilbyr noe som gjør valget av det andre systemet utelukket. Noe en gjerne kan bli misledet til å tro ved å lese på dette forum. Når "debatten" i mange tilfeller blir så unyansert som den er i disse "Android/iOS" og "Windows/OSX"-diskusjonene så blir den mest som for støy å regne.

 

Anders

Endret av GTB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man slipper å koble til telefonen med USB-kabel for å overføre noe. Hvis man i tillegg bruker Dropbox for å oppbevare dokumenter til vanlig, så trenger man faktisk ikke gjøre noen ting i det hele tatt.

Bortsett fra å ha nett og kostnadene med det i enkelte tilfelller..

Hvordan henter du ut bildene om du skulle være så uheldig å miste mobilen i vann, eller på annen måte ødelegge den?

Har man en smarttelefon så er et abonnement med ubegrenset data et must spør du meg.

Hvis telefonen skulle blitt ødelagt som du sier så er jo tjenester som Dropbox veldig bra. Da ligger all data trygt lagret i skyen... :)

 

Man slipper å koble til telefonen med USB-kabel for å overføre noe. Hvis man i tillegg bruker Dropbox for å oppbevare dokumenter til vanlig, så trenger man faktisk ikke gjøre noen ting i det hele tatt.

Og du tror dette er like enkelt og kjappt som å bruke microSD kort som du bare kan putte over i en PC om du vil og så bare føre over bilder og alt annet du måtte ønske?

Jeg har ingen datamaskiner med microSD leser... Sitter vel en SD-leser i Thinkpaden jeg har på jobben, men da må jeg jo ha med meg en SD -> microSD adapter også...

Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1319983328' post='18514166']

Hvis telefonen skulle blitt ødelagt som du sier så er jo tjenester som Dropbox veldig bra. Da ligger all data trygt lagret i skyen... :)

«trygt» tenker jeg vi sier ;)

Raptor' timestamp='1319983328' post='18514166']

Jeg har ingen datamaskiner med microSD leser... Sitter vel en SD-leser i Thinkpaden jeg har på jobben, men da må jeg jo ha med meg en SD -> microSD adapter også...

Personlig mener jeg denne diskusjonen er døfødt i utgangspunktet. Det er en årsak til at vi har alle disse ulike måtene å overføre data på, og det er ikke fordi en av metodene er den «suverent overlegne», men fordi de ulike metodene passer til ulike brukere.

 

Jeg mener, jeg bruker nesten utelukkende scp for å overføre ting mellom telefon og maskin. Kabel, dropbox, minnekort, etc. opplever jeg som plagsomt tungvindt.

Lenke til kommentar

Jeg mener, jeg bruker nesten utelukkende scp for å overføre ting mellom telefon og maskin. Kabel, dropbox, minnekort, etc. opplever jeg som plagsomt tungvindt.

Du og jeg kan veldig enkelt bruke scp mellom telefon og maskin, men jeg tror kanskje ikke det er noe for mannen i gata?

 

Men det koker jo igjen ned til at folk har forskjellige behov og ønsker, og det er vi vel enig om... :)

Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1319992932' post='18514788']

Jeg mener, jeg bruker nesten utelukkende scp for å overføre ting mellom telefon og maskin. Kabel, dropbox, minnekort, etc. opplever jeg som plagsomt tungvindt.

Du og jeg kan veldig enkelt bruke scp mellom telefon og maskin, men jeg tror kanskje ikke det er noe for mannen i gata?

 

Men det koker jo igjen ned til at folk har forskjellige behov og ønsker, og det er vi vel enig om... :)

 

Ja, det er vel de fleste enige om, det er jo derfor mange i mine øyne verdsetter det å ha flere muligheter i produktene sine, fordi det er lettere å tilpasse det til sine behov og ønsker.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1319992932' post='18514788']

Jeg mener, jeg bruker nesten utelukkende scp for å overføre ting mellom telefon og maskin. Kabel, dropbox, minnekort, etc. opplever jeg som plagsomt tungvindt.

Du og jeg kan veldig enkelt bruke scp mellom telefon og maskin, men jeg tror kanskje ikke det er noe for mannen i gata?

 

Men det koker jo igjen ned til at folk har forskjellige behov og ønsker, og det er vi vel enig om... :)

Jeezzz... Halve posten min forsvant, og dermed hele poenget med at jeg skrev det der. Jeg gikk videre og skrev at det likevell ville være feil av meg å påstå at scp var den «beste» eller «enkeleste» løsningen for alle, og at jeg er glad for at telefonen også har andre muligheter.

Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1319983328' post='18514166']

Har man en smarttelefon så er et abonnement med ubegrenset data et must spør du meg.

Hvis telefonen skulle blitt ødelagt som du sier så er jo tjenester som Dropbox veldig bra. Da ligger all data trygt lagret i skyen... :)

 

Og dette er enklere enn en ekstra slot til minnekort?

Dropbox kan man jo ha uansett om minnebrikken er sveist fast eller ikke?

 

Jeg ser liksom ikke fordelen med fast minnekort.. :dontgetit:

Hva er er egentlig fordelen? For jeg kan sannelig ikke se den :dontgetit:

Lenke til kommentar

Jeg ser liksom ikke fordelen med fast minnekort.. :dontgetit:

Hva er er egentlig fordelen? For jeg kan sannelig ikke se den :dontgetit:

Fordeler skal man alltid klare å finne:

- Alle telefon-OS jeg har vært borti lagrer til tider data på minnekortet som er kritisk for noe av funksjonaliteten for telefonen. Når minnekortet utløses vil enkelte ting ikke fungere, og telefonopplevelsen blir en annen.

- Minnekort er mer utsatt for tap/tyveri. Det er lettere å ha en universal dings som kloner minnekort, enn en dings som kloner alle de ørten ulike telefonmodellene som finnes.

- Sist, men ikke minst, minnekort er utsatt for mekanisk slitasje, noe minne fastmontert på kretskort ikke er.

 

Personlig liker jeg løsningen til S2 hvor man har minne fastmontert på kretskortet, og i tillegg mulighet for minnekort.

Lenke til kommentar

Så nusselig det er å se alle de sinte Android-brukerne kaste seg over en positiv omtale av deres forhatte nemesis; Apple.

 

Jeg kan ikke for mitt bare liv skjønne noe annet enn at dere forsøker å forsvare deres eget valg ved å rakke ned på andre som velger annerledes? Jeg synes også at det er påfallende at denne voldsomme hatmentaliteten stort sett bare går en vei.

 

Infantile poster om hvor tragisk Apple og deres produkter er får status som populære poster i en tråd som omhandler en test av et Apple-produkt. De som misliker Apple fyller side opp og side ned med subjektiv synsing om produktet og mangler dette har som mannen i gata neppe kommer til å en gang skjønne hva er hvis man spør ham. Hva er poenget? Kan dere ikke bare være fornøyde med nerdeleken deres og la andre bruke det de føler er det beste verktøyet for dem?

 

Når dette er sagt så må jeg si at jeg er overrasket over at 4S står til en 6er med tanke på hvor små endringene i hardware faktisk er. Men inntil jeg får testet den selv så skal jeg vente med å felle min subjektive dom.

 

-KJ

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så nusselig det er å se alle de sinte Android-brukerne kaste seg over en positiv omtale av deres forhatte nemesis; Apple.

 

Jeg kan ikke for mitt bare liv skjønne noe annet enn at dere forsøker å forsvare deres eget valg ved å rakke ned på andre som velger annerledes? Jeg synes også at det er påfallende at denne voldsomme hatmentaliteten stort sett bare går en vei.

 

Infantile poster om hvor tragisk Apple og deres produkter er får status som populære poster i en tråd som omhandler en test av et Apple-produkt. De som misliker Apple fyller side opp og side ned med subjektiv synsing om produktet og mangler dette har som mannen i gata neppe kommer til å en gang skjønne hva er hvis man spør ham. Hva er poenget? Kan dere ikke bare være fornøyde med nerdeleken deres og la andre bruke det de føler er det beste verktøyet for dem?

Tro meg. Dette gjelder iPhone-«tilhengere» like mye som det gjelder Android-«tilhengere», men av mystiske årsaker ser ingen bjelken i sitt eget øye. Modereringen av krangling, off-topic, personangrep og slikt deler seg ganske jevnt mellom iPhone-«tilhengere» og Android-«tilhengere» her på forumet. Underlig nok er det sjeldent at Symbian-«tilhengere» eller Windows Mobile-«tilhengere» stikker seg frem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Tro meg. Dette gjelder iPhone-«tilhengere» like mye som det gjelder Android-«tilhengere», men av mystiske årsaker ser ingen bjelken i sitt eget øye.

 

Point taken ;)

 

-KJ

Forsåvidt ble det dratt frem tidligere en rekke tester av android mobiler, med svært lite respons fra iPhone-"tilhengere" tidligere i tråden.

 

Det har jo vært enkelte tilfeller hvor noen har slengt sånn med leppa i iPhone-cafén at de har blitt advart med utestengelse.

Har enda til gode å se noe slik i f.eks. S2 sin tråd, som jeg følger med i daglig :-)

Lenke til kommentar

Sant det AtW sier, er nok ikke noe unikt med SG2 eller android-tråder. Faktisk mange dumme spørsmål i iOS-tråder også som alle andre steder :>

 

Synes det meste av instillinger o.l ligger ganske naturlig plassert i android også, så å si at det er så vanskelig å bruke er jeg ikke helt enig i. Iallefall hvis man har rundt gjennomsnittlig teknisk forståelse.

 

For min del er det andre ting som skiller de 2 plattformene.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...