Gå til innhold

Test: Apple iPhone 4S


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eller så kan du bare streame det med f.eks Air Video? De få gangene jeg ser på video, er det ting jeg enten har hatt på telefonen en god stund, eller så streamer jeg det.

 

Har ikke noe behov for filsystem i det hele tatt.

Streame?

 

Typisk unskyldning å komme med når dere ikke har argumentasjoner mot det jeg sier om filsystem.

 

Vi snakker om å ha filmene med deg på selveste telefonen. Hva søren skal man med en iPhone 4S med 64 GB minne om man ikke bruker minnet til noe?

 

EDIT: Å streame filmer hele tiden kan koste MYE penger. Så det er ikke et godt alternativ til å ha en ekstern harddiskfunksjon / et filsystem som er gratis.

Eg har både filmer og serier sortert på mobilen min, men treng ikkje filsystem for det? Det sorterer seg i film-appen, uten at eg må inn i systemet. Ser virkelig INGEN nytte for filsystem på iPhonen.

Lenke til kommentar

Eller så kan du bare streame det med f.eks Air Video? De få gangene jeg ser på video, er det ting jeg enten har hatt på telefonen en god stund, eller så streamer jeg det.

 

Har ikke noe behov for filsystem i det hele tatt.

Streame?

 

Typisk unskyldning å komme med når dere ikke har argumentasjoner mot det jeg sier om filsystem.

 

Vi snakker om å ha filmene med deg på selveste telefonen. Hva søren skal man med en iPhone 4S med 64 GB minne om man ikke bruker minnet til noe?

 

EDIT: Å streame filmer hele tiden kan koste MYE penger. Så det er ikke et godt alternativ til å ha en ekstern harddiskfunksjon / et filsystem som er gratis.

Eg har både filmer og serier sortert på mobilen min, men treng ikkje filsystem for det? Det sorterer seg i film-appen, uten at eg må inn i systemet. Ser virkelig INGEN nytte for filsystem på iPhonen.

Jeg tror du tar sortering feil her. Fordi jeg kan også sortere mine filmer etter navn eller type osv. Men sortering etter mappestruktur blir noe annet.

Lenke til kommentar

OS idag bygges opp slik at tilgangen på filstrukturen ikke skal være så nødvendig som før i tiden da WM brillierte. Men jeg skal ærlig innrømme at det er en drøm å ha, og det er noe som brukes flittig av undertegnende. Når du første har brukt det en stund og har den friheten, så hadde det blitt et stort savn og ikke lenger hatt muligheten til å bruke bruke det.

 

Sett mobilen rett i dockingstasjonen, og vips popper den opp som en ekstern harddisk, der du bare kan dra å slippe alt av filer du måtte ha(filmer, bilder, musikk, dokumenter osv). Så kan du spille det rett av på mobilen med en gang uten noen form for konvertering- og eller sync. Drag, drop, play. Blir ikke mye enklere.

 

"Vi trenger det ikke", "Jeg ser ikke nytten", "Jeg har det bra nok som jeg har det".

Må si jeg er så drit lei sånne forsvars-setninger. Folk setter opp en vegg foran øynene, og klarer ikke å se fordelene. Tilgang til filstruktur på en lettvint måte er et stort pluss, og det er noe som du har i tillegg til det ordinære.

Eg har hatt den muligheten, både med tidligere android telefoner samt i mine iOS-jailbreak dager. Men i dag, da eg til og med slipper og koble til telefonen i dockingstasjonen for å overføre filer til iPhonen/iPaden, er det enklare.

Eg treng ikkje konvertere filene, dei blir overført til iDevicen i bakgrunnen mens eg kan gjere noko anna, så lenge eg er kopla på WiFi. Så kan eg åpna dei når eg vil.

 

 

Jeg tror du tar sortering feil her. Fordi jeg kan også sortere mine filmer etter navn eller type osv. Men sortering etter mappestruktur blir noe annet.

Ok.

I min videoapplikasjon på iPaden kan eg sortere etter tittel, format, dato utgitt og sesong når det kjem til serier. Eg ser ikkje kvifor eg skal trenge muligheten til tilgang til filstruktur. Eg ser Open-Source sitt poeng med "eg trenger det ikkje"-argumentasjoen sin. Men i dette tilfellet gjer man ikkje det. Eg ser framleis ingen fordeler med å ha tilgang til filstrukturen.

Lenke til kommentar

La oss si at du er på besøk hos meg. Jeg har flere filtyper du gjerne måtte ønske å overføre asap på din iPhone, og filene skal og samles i de originale programvaren som de andre ligger i fra før. Musikk til musikk, bilder til bilder, filmer til filmer osv.

 

Hvordan gjør du denne prosessen ut fra min PC?

 

Android: Drag, Drop and Play hos alle. Men full struktur. På SGS II trenger jeg heller ikke noen tilleggs-applikasjoner for å spille av filtypene, de åpnes i de originale applikasjonene som følger med telefonen. Fordel? Jeg har jo selvfølgelig og trådløs sync via mine egne enheter, men dette er for å markere et poeng. Et poeng av funksjon og frihet. Klarer du nå å se nytteverdien?

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

Lat oss sei, lat oss sei. Den situasjonen har eg ikkje vert borti, da i dei tilfella er det snakk om dokumenter og rekneark som kan sendast via epost og åpnast med iWork. Men greit nok. Om din data er kopla til Internett kan eg overføre filer trådlaust til iPhonen min, f.eks. til appen "Discover" og åpna dei i f.eks. Buzz player (om det er snakk om ei videofil).

Lenke til kommentar

Det er jo også litt merkelig at mobilen.no kun svarer på litt mere useriøse innlegg, enn de seriøse også syns jeg.

 

Ja jeg venter enda på det kanskje viktigste svaret angående terningkastet og fremtiden til terningkastet.

 

De kommer ikke noe sted med terningkastet uten at de også lager interne retningslinjer for hvordan de skal brukes og samtidig lager ett system der de kan rangere mobiltelefoner over tid. Er det Hjemme-PC eller PC-world som gjør dette i sine blader? Terningkastet for gamle mobiler burde oppdateres etterhvert som listen oppdateres.

 

Terningkast 6 brukes jo i markedsføring flere år tilbake i tid. Problemet her er at det kommer til å være mobiltelefoner det neste halvåret som etter alle objektive testkriterier punkt for punkt vil være bedre enn iPhone 4s, men som kommer til å få 5 eller til og med 4 på terningen.

Lenke til kommentar

Lat oss sei, lat oss sei. Den situasjonen har eg ikkje vert borti, da i dei tilfella er det snakk om dokumenter og rekneark som kan sendast via epost og åpnast med iWork.

 

Jeg var på Cuba i sommer. For det første var mobilnettet der en tragedie. For det andre var spesielt datatrafikken utrolig treg og ustabil og ikke minst uhyre dyr. Noen få MB nedlasting kostet mange hundre kroner. Å skulle overføre bilder og dokumenter via email/MMS ville da vært helt håpløst. Men kunne det da gå an å overføre via bluetooth? Neida. Med iphone måtte vi da fint vente til hjemkomst til Norge før vi kunne overføre bilder til hverandre. Med mindre vi ønsket å bruke 100 kroner pr bilde bare for å overføre fra en mobil til en annen. Og minnekort finnes jo naturligvis ikke som mulighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Lat oss sei, lat oss sei. Den situasjonen har eg ikkje vert borti, da i dei tilfella er det snakk om dokumenter og rekneark som kan sendast via epost og åpnast med iWork.

 

Jeg var på Cuba i sommer. For det første var mobilnettet der en tragedie. For det andre var spesielt datatrafikken utrolig treg og ustabil og ikke minst uhyre dyr. Noen få MB nedlasting kostet mange hundre kroner. Å skulle overføre bilder og dokumenter via email/MMS ville da vært helt håpløst. Men kunne det da gå an å overføre via bluetooth? Neida. Med iphone måtte vi da fint vente til hjemkomst til Norge før vi kunne overføre bilder til hverandre. Med mindre vi ønsket å bruke 100 kroner pr bilde bare for å overføre fra en mobil til en annen. Og minnekort finnes jo naturligvis ikke som mulighet.

Ja, for guds skyld ikke glem Cuba når en artikkel skal skrives!

Dessuten har vel de fleste hotell WiFi etterhvert.

Lenke til kommentar

Lat oss sei, lat oss sei. Den situasjonen har eg ikkje vert borti, da i dei tilfella er det snakk om dokumenter og rekneark som kan sendast via epost og åpnast med iWork.

 

Jeg var på Cuba i sommer. For det første var mobilnettet der en tragedie. For det andre var spesielt datatrafikken utrolig treg og ustabil og ikke minst uhyre dyr. Noen få MB nedlasting kostet mange hundre kroner. Å skulle overføre bilder og dokumenter via email/MMS ville da vært helt håpløst. Men kunne det da gå an å overføre via bluetooth? Neida. Med iphone måtte vi da fint vente til hjemkomst til Norge før vi kunne overføre bilder til hverandre. Med mindre vi ønsket å bruke 100 kroner pr bilde bare for å overføre fra en mobil til en annen. Og minnekort finnes jo naturligvis ikke som mulighet.

Ja, for guds skyld ikke glem Cuba når en artikkel skal skrives!

Dessuten har vel de fleste hotell WiFi etterhvert.

 

Det er jo ikke akkurat som Cuba er det eneste landet med dyr datatrafikk, og man er ikke på hotellet hele dagen, og det hjelper lite med "de fleste" om det hotellet man er på ikke har det.

 

Jeg er litt enig med andre her, noe av disse forsvarstalene er rett og slett litt for dumt. Det er greit med virderinger som "personlig har jeg lite bruk for en sånn funksjon", men det framstår som uhyre lite objektivt med påstander som "jeg ser ikke nytteverdien", og "det har ingen nytteverdi". Det bærer veldig preg av at man ønsker å forsvare produktet helt uavhengig av faktiske vurderinger av nytteverdi.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det er jo ikke akkurat som Cuba er det eneste landet med dyr datatrafikk, og man er ikke på hotellet hele dagen, og det hjelper lite med "de fleste" om det hotellet man er på ikke har det.

 

Nei, men har sjelden behov for å sende bilder på mail med en gang man er på safari eller sightseeing, det kan man vel gjør på kvelden?

Sånn som han forklarte det kunne han ikke sende bildene sine hele ferien, ikke bare midt på dagen når han var ute.

Er det ikke WiFi på hotellet så er det vel noe som heter internett kafeer også.

 

Jeg mener ikke disse forsvarstalene er noe annet enn en god forklaring på at alle ikke har de samme irrasjonelle behovene. Så får dere avfeie det som hva som helst annet, men det er det, det er.

 

For å si det sånn at dere kanskje forstår det, jeg hadde aldri latt være å kjøpe iPhone fordi jeg ville få problem med sending av bilder på dagtid i Cuba eller et annet "u-land".

Lenke til kommentar

Det er jo ikke akkurat som Cuba er det eneste landet med dyr datatrafikk, og man er ikke på hotellet hele dagen, og det hjelper lite med "de fleste" om det hotellet man er på ikke har det.

 

Nei, men har sjelden behov for å sende bilder på mail med en gang man er på safari eller sightseeing, det kan man vel gjør på kvelden?

Sånn som han forklarte det kunne han ikke sende bildene sine hele ferien, ikke bare midt på dagen når han var ute.

Er det ikke WiFi på hotellet så er det vel noe som heter internett kafeer også.

 

Jeg mener ikke disse forsvarstalene er noe annet enn en god forklaring på at alle ikke har de samme irrasjonelle behovene. Så får dere avfeie det som hva som helst annet, men det er det, det er.

 

For å si det sånn at dere kanskje forstår det, jeg hadde aldri latt være å kjøpe iPhone fordi jeg ville få problem med sending av bilder på dagtid i Cuba eller et annet "u-land".

 

Uansett hvilket land du er i, så vil du få problemer på dagtid, fordi det koster latterlig mye per megabyte, "u-land" eller ikke, eneste forskjellen er at i "u-land" er det vanskelig å få tak i nett i det hele tatt, så du har det ofte ikke på hotellet heller.

 

Det er ikke ett "irrasjonelt behov", og det er greit nok at du ikke synes funksjonen er så nyttig, det jeg vil til livs er påstander av typen "jeg ser ikke nytten", når nytten er ganske åpenbar å se om man forsøker å være noenlunde objektiv. "Det er ikke så nyttig for meg" er en ganske annen (og langt mer saklig) påstand.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det er ikke ett "irrasjonelt behov", og det er greit nok at du ikke synes funksjonen er så nyttig, det jeg vil til livs er påstander av typen "jeg ser ikke nytten", når nytten er ganske åpenbar å se om man forsøker å være noenlunde objektiv. "Det er ikke så nyttig for meg" er en ganske annen (og langt mer saklig) påstand.

Når noen starter en setning med "jeg ser ikke...." forventer jeg ikke noe annet enn subjektiv mening.

 

Vist enn skal se helt objektiv på alt vinner jo den mest best specs, mest funksjoner osv uansett.

Lenke til kommentar
Ja, for guds skyld ikke glem Cuba når en artikkel skal skrives!

Dessuten har vel de fleste hotell WiFi etterhvert.

 

Cuba var et EKSEMPEL. Jeg kan også ta med Canada som jeg besøkte for kort tid siden. Selv om Wifi er meget utbredt, er det likevel et faktum at man de fleste steder må BETALE for wifi-tilgang. Er du interessert i å lete etter en wifi-spot og betale for denne tilgangen for at du skal kunne dele med de andre de bildene du/andre har tatt ved severdigheten? Eller du sender ett og ett bilde med MMS til en betydelig kostnad? Eller via email? Å dele bilder er for eksempel noe man kan gjøre for å slå ihjel litt tid på bussen eller toget. Og hvor ofte utenlands har du opplevd gratis wifi på buss eller tog?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...