Gå til innhold

Test: Apple iPhone 4S


Anbefalte innlegg

Raptor' timestamp='1319399542' post='18484326']
Grunnen til at et slikt terningkast vekker oppsikt er fordi at salgstallet vil øke noe... Det er mye gratis reklame for Apple... Om den reelt sett er gratis vet jeg ikke noe om, for alt jeg vet kan Apple ha gitt penger for at den skal 6er
Det er ganske alvorlige påstander du kommer med at Mobilen.no isåfall skal ha latt seg bestikke av Apple.Du har kanskje noen bevis på dette, eller er det bare trolling på deg?
Tror nok ikke han mener det. Det er nok mer en metafor for at terningskastet er til å bli litt skeptisk av.Engadget sitt tidligere poengsystem skulle ha vært innført:10 - A perfect product (Terningkast 6)9 - Nearly perfect, but... 68 - Great product with few flaws 57 - Solid product with some minor issues 56 - Decent, but not as good as it could be 45 - Fair; not great, but not horrible 44 - Okay, but we can't recommend it 33 - Very few redeeming qualities 22 - Almost no redeeming qualities 21 - Pure crap 1I følge denne skalaen syns jeg iPhone 4s en svak åtter, på grensen mot syv og derfor ikke helt en terningkast 6, men 5:- Mindre skjerm enn konkurrentene- Ikke støtte for tredjeparts widgets- Startskjermen er svært primitiv med lite muligheter- Designet til iOS litt utdatert- Ikke tilgang til filstruktur- Krever Wi-Fi til enkelte operasjoner- Kunne vært bedre kontaktbehandling- Ikke fildeling over Bluetooth- Svak formatstøtte for video- Ikke utskiftbart batteri- Ikke flash- Høy pris

 

Jepp var slik det var ment :) Jeg mistenker på ingen måte seriøsiteten til mobilen :D

Er helt enig at terningkast 1-6 blir for grov inndeling, på skolen får vi + og -. Dette burde kanskje blitt inført her å ? eller fra 1-10?

Det gir værtfall en mer nøyaktig pekepinn på hvor bra produktet er! :)

 

Beklager hvis innlegget blir duplikert, er ikke min feil!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan i huleste kan denne få anbefalt når den har så mange omfattende mangler? Ingen fildeling via Blåtann, liten skjerm, alt for dyr, ikke utskiftbart batteri, og best av alt: ingen minnekortstøtte?

 

Alle andre merker utenom Apple hadde fått alt fra 3 til 5 med slike mangler, men en 6? Nei og nei. Der sluttet jeg å ta Amobil seriøst. Får da være grenser.

Lenke til kommentar

Hvordan i huleste kan denne få anbefalt når den har så mange omfattende mangler? Ingen fildeling via Blåtann, liten skjerm, alt for dyr, ikke utskiftbart batteri, og best av alt: ingen minnekortstøtte?

Kanskje fordi mange av disse punktene kun er for spesielt interesserte (noe som veldig mange av de som kommenterer her er)?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mangel på tilgang til filstruktur? Dette sier litt om hva slags bruker anmelderen er.

Man vil ha filstruktur på sin smarttelefon på samme måte som man vil ha filstruktur i Windows eller Mac OSX.

 

En smartmobil er som sagt et viktig verktøy i dag hvor filstruktur faktisk er viktig og ikke et leketøy.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1319468160' post='18487503']

Hvordan i huleste kan denne få anbefalt når den har så mange omfattende mangler? Ingen fildeling via Blåtann, liten skjerm, alt for dyr, ikke utskiftbart batteri, og best av alt: ingen minnekortstøtte?

Kanskje fordi mange av disse punktene kun er for spesielt interesserte (noe som veldig mange av de som kommenterer her er)?

Ingen av de ovennevnte punktene er for "spesielt interesserte" som du kaller dem. Det her er rett og slett standard. Endret av Okeho
Lenke til kommentar
hvordan kan denne få en 6er når det er så mange minuspoeng i testen deres?
Sikkert fordi nettaviser ikke klarer å være nøytrale lengere og bare tenker annonsekroner.

 

Hei. 100 kroner til deg om du klarer å påvise at Apple har brukt en krone på annonser eller annen støtte til Amobil/Mobilen.no eller andre selskaper i Mediehuset Tek.

 

Trenger ikke å bevise en ting. Dere begynner å følge flokken som itavisen og vg når det gjelder å få iphone på trykk over alt. Synd at dere ikke kan gjøre saklig, nøytrale tester som dere gjorde i gamledager, men lar fanboy`en styre.

 

Uansett hvorfor ber en seriøs it avis meg om å bevise det for 100 kr? Hva er det for noe useriøse greier? Dere klarer ikke å gi meg og de andre brukerne ett ordentlig saklig svar på hvorfor dere har gitt denne testen 6. Dere bare forsøker å unngå å svare så mye dere kan.

 

Seriøse it aviser har baller og tørr å stå for det dem skriver,Hvorfor er denne saken så ubehagelig at dere må synke så dypt? Er det faktisk en realitet i det jeg sier selv om det bare er en løs påstand tatt fra intet?

 

Hver gang apple oppgraderer en mac så skriver dere om det med fulle specs. Hvorfor gjør dere ikke det samme når hver pc produseent lanserer en ny modell? Hva gjør apple så spesiell?

 

Jeg forsøker igjen. Kan vi få en saklig begrunnelse på hvorfor dere gir telefonen karakteren 6 selv med så mange minuser? Hvor mange i redaksjoen eier iphone og mac? Sånn for ordens skyld. Ønsker ett saklig svar og ikke ett fanboy svar.

Endret av UUnreal
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kva treng eg filstruktur til?

LOL, spør samme spørsmålet om Windows og Mac OSX, så får du svaret på hvorfor du trenger det om du skal kunne jobbe med en smartmobil på en bra og effektiv måte.

Som Ahpadt skriver, vil eg heller ikkje ha eit PC OS på mobilen. Eg har ingen operasjonar på mobil eg treng tilgang til filstrukturen til. Har du noen Vindicator?

Lenke til kommentar

Kva treng eg filstruktur til?

LOL, spør samme spørsmålet om Windows og Mac OSX, så får du svaret på hvorfor du trenger det om du skal kunne jobbe med en smartmobil på en bra og effektiv måte.

 

Jeg vil ikke ha Windows eller OSX på mobilen.

LOL @ you for å ikke ta poenget :!:

Kva treng eg filstruktur til?

LOL, spør samme spørsmålet om Windows og Mac OSX, så får du svaret på hvorfor du trenger det om du skal kunne jobbe med en smartmobil på en bra og effektiv måte.

Som Ahpadt skriver, vil eg heller ikkje ha eit PC OS på mobilen. Eg har ingen operasjonar på mobil eg treng tilgang til filstrukturen til. Har du noen Vindicator?

Javel, så du mener at det ikke er en fin fordel å kunne sortere spillfilmer og vanlige filmer og kanskje undervisningsfilmer i egne mapper i stedet forå bare ha alt i samme suppe?

 

Blir ikke det mye rot om du har mange filmer?

 

Dette er bare ett eksempel på hva man kan gjøre med å kunne ha en filstruktur.

 

Og ikke nok med det, å kunne dra over og kopiere musikk, filmer og ellers andre ting rett over til din mobiltelefon er ufattelig mye enklere enn å måtte installere iTunes og den driten.

 

EDIT: Bare for å gi et godt eksempel på hvorfor filstruktur er bra.

 

mvideoplayer-291-1.jpg

 

Har du mange film serier på telefonen, så jah, bildet sier alt. Og ja, jeg har mVideoPlayer selv til Android.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Eller så kan du bare streame det med f.eks Air Video? De få gangene jeg ser på video, er det ting jeg enten har hatt på telefonen en god stund, eller så streamer jeg det.

 

Har ikke noe behov for filsystem i det hele tatt.

Streame?

 

Typisk unskyldning å komme med når dere ikke har argumentasjoner mot det jeg sier om filsystem.

 

Vi snakker om å ha filmene med deg på selveste telefonen. Hva søren skal man med en iPhone 4S med 64 GB minne om man ikke bruker minnet til noe?

 

EDIT: Å streame filmer hele tiden kan koste MYE penger. Så det er ikke et godt alternativ til å ha en ekstern harddiskfunksjon / et filsystem som er gratis.

Endret av Vindicator
  • Liker 1
Lenke til kommentar

OS idag bygges opp slik at tilgangen på filstrukturen ikke skal være så nødvendig som før i tiden da WM brillierte. Men jeg skal ærlig innrømme at det er en drøm å ha, og det er noe som brukes flittig av undertegnende. Når du første har brukt det en stund og har den friheten, så hadde det blitt et stort savn og ikke lenger hatt muligheten til å bruke bruke det.

 

Sett mobilen rett i dockingstasjonen, og vips popper den opp som en ekstern harddisk, der du bare kan dra å slippe alt av filer du måtte ha(filmer, bilder, musikk, dokumenter osv). Så kan du spille det rett av på mobilen med en gang uten noen form for konvertering- og eller sync. Drag, drop, play. Blir ikke mye enklere.

 

"Vi trenger det ikke", "Jeg ser ikke nytten", "Jeg har det bra nok som jeg har det".

Må si jeg er så drit lei sånne forsvars-setninger. Folk setter opp en vegg foran øynene, og klarer ikke å se fordelene. Tilgang til filstruktur på en lettvint måte er et stort pluss, og det er noe som du har i tillegg til det ordinære.

Endret av Open-Source
  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...