Lilac1 Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Så jo hva som skjedde med fireren, den fikk terningkast 4, og solgte nesten ingenting her til lands. Neivent. Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Det er synd at dere gir en telefon med så mange feil/mangler terningkast 6. Dette kommer de fleste butikker til å reklamere for og det påvirker mange i å kjøpe nettop denne telefonen. Selv har jeg Iphone 4 og er fornøyd med den, sier ikke at iphone er en dårlig telefon men at det har såpass mange feil/svakheter gjør at det ikke fortjener en 6'er. Se f.eks Sony Ericsson Xperia pro. Denne hadde kun en mangel og den fikk 5. Jeg synest at Amobil har tapt seg i de siste årene og at dere er ALT for snille med mange terningkast (gjelder ikke bare denne testen). Er strengt tatt mobilen.no som står for snille terningkast.. Slik har det alltid vært, mobilen var ofte 1 til 2 karakter over amobil sine tester.. jeg klagde litt på det i starten, men testene er bra etter min mening.. Så da blåser jeg i terningen.. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Er jo ikke så rart du ikke overklokker når mobilene dine er fiktive AtW Om jeg hadde funnet på en mobil for poenget sin del jeg kunne gjøre narr av, hadde jeg valgt en mer tidsriktig en. Det eneste fiktive her er argumentet ditt. Du mener sånn som en Nexus Prime, som du for få innlegg siden fabrikkerte at du eide? AtW Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Så jo hva som skjedde med fireren, den fikk terningkast 4, og solgte nesten ingenting her til lands. Neivent. Sa jeg at terningkast og tester påvirker mange eller alle?! Vist jeg ikke husker helt feil så fikk vel iphone 4 først terningkast 6 før den vart justert ned til 4 pga av signal tap. Lenke til kommentar
Gjest member-97590 Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Drit vel i selve terningkastet? Det er jo bare spekulering å "regne" seg frem til et terningkast, og her har han vel brukt et helhetsinntrykk for å finne selve karakteren. Det testen virkelig viser, og er virkelig bra på som med nesten alle amobils tester, er jo at en faktisk få vite fordeler og ulemper med akkuratt denne telefonen. Karakteren den får er jo i og for seg irrelevant, da den bare bare skal vise et "oppsummert" helhetsinntrykk av mobilen gjennom testen. Å finne ut om en telefon er bra eller dårlig ut i fra et terningkast er uansett helt ubrukelig. En Nokia 3720 kan feks få terningkast 6, samtidig som Iphone 4 kunne få terningkast 4. Velger du da Nokia 3720 fordi den har bedre terningkast? Muligens visst en er tard, men det får være en individuell sak. Karakterer sier ingenting om telefonen, og om testeren har andre måter å gi karakter på enn det noen lesere mener er riktig, så er det uansett helt irrelevant. Det man heller kan klage på er visst testen er utført på en feil måte, og at den får skryt/kritikk for ting på et urettmessig grunnlag, men her syns eg vitterlig Amobils journalist har gjort en glimrende jobb. Peace out kids. Lenke til kommentar
newnick Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Så når hvermansen leser VG og ser iPhone testen med en terning med 6 øyne, så leser han testen og ser på plussene og minusene? Nei, han ser kun terningkast 6,og løper og kjøper i den tro at dette er århundrets beste telefon. Det amobil bedriver er rett og slett dårlig journalistikk, og de selger seg til høystbydende, som i dette tilfellet er VG. Jeg stilte et spørsmål om hvor mye VG, som er blitt kåret til verdens beste iphone app, betaler for å publisere testene som amobil utfører. Fikk jeg svar? Hehe, selvfølgelig ikke. Hele opplegget er korrupt, og leserne her på amobil bør klare å se det. SE Xperia pro hadde ett minus, men fikk kun en femmer? Hvorfor? Kan noen i redaksjonen redegjøre for dette, uten svadaunnskyldninger? Neppe. 3 Lenke til kommentar
Gjest member-97590 Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Så når hvermansen leser VG og ser iPhone testen med en terning med 6 øyne, så leser han testen og ser på plussene og minusene? Nei, han ser kun terningkast 6,og løper og kjøper i den tro at dette er århundrets beste telefon. Det amobil bedriver er rett og slett dårlig journalistikk, og de selger seg til høystbydende, som i dette tilfellet er VG. Jeg stilte et spørsmål om hvor mye VG, som er blitt kåret til verdens beste iphone app, betaler for å publisere testene som amobil utfører. Fikk jeg svar? Hehe, selvfølgelig ikke. Hele opplegget er korrupt, og leserne her på amobil bør klare å se det. SE Xperia pro hadde ett minus, men fikk kun en femmer? Hvorfor? Kan noen i redaksjonen redegjøre for dette, uten svadaunnskyldninger? Neppe. Tja, opplever igrunn sjelden av kunder kommer inn med terningkast som grunnlag ved kjøp av ny telefon(jobber som telebutikkansatt), men der har reklamen masse større innvirkning. Er det MYE snakk om en telefon, kommer kunden inn og sier at "Ja, eg har hørt at den og den tlf er bra", selv om de har fått møkkdårlig/middelmådig kritikk, men har vert bra markedsført. Men det hender absolutt at kunder kommer inn med terningskast som eneste research, men det får stå på deres kappe at de ikkje gjør research ordentlig. Ideelt sett burde en i grunn sluttet med karakterer, da de gis på en så enormt forskjellig måte/forskjellige grunnlag. Dog får eg tro du anmelder Amobil for korrupsjon visst du virkelig tror det du sier, da det naturlig nok er en svært alvorlig forbrytelse her i Norge. Og: Lykke til. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 (endret) Jeg stilte et spørsmål om hvor mye VG, som er blitt kåret til verdens beste iphone app, betaler for å publisere testene som amobil utfører. Fikk jeg svar? Hehe, selvfølgelig ikke. Hele opplegget er korrupt, og leserne her på amobil bør klare å se det. SE Xperia pro hadde ett minus, men fikk kun en femmer? Hvorfor? Kan noen i redaksjonen redegjøre for dette, uten svadaunnskyldninger? Neppe. Beste iPad app, ikke iPhone... Det er VG+ som vant den kåringen... Er lett og skrike på at systemet er korrupt når man ikke er enig med konklusjonene. Det er også flere minus på testen av Galaxy S2, den fikk terningkast 6. Hørte ikke veldig mye sutring da. Legger også mekre til at testtråden av Galaxy S2 ikke er full av Apple-fanboys som klager på korrupte tester, men denne tråden er det Android-fanboys som klager på bestikkelser, korrupte journalister med mer. Endret 22. oktober 2011 av [GDI]Raptor 6 Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 (endret) Du sier at du jobber i en telebutikk. Da vet du no at dere bruker å reklamere med at telefonen har fått terningkast 6 i vg, mobilen.no, dagbladet osv osv. Kommer det en kunde inn som nødvendigvis ikke vet så mye om mobil og står mellom iphone 4s som det klart å tydelig står "Anbefalt terning kast 6" og en annen telefon hvor et ikke står noe som helst utenom batteritid og priser så påvirker no det valget til kunden. Tror no heller ikke at du eller dine kolegaer går å forteller gjesten om svakhetene telefonen faktisk har. Har selv vært med på elkjøp for at svigers skal kjøpe telefon og vet hvordan mange telefon selger jobber. (sier ingen ting om deg her for å gjøre det klart) Edti: [GDI]Raptor Vet ikke hvem du snakker om eller om du også ser på meg som en fanboy. Som nevnt tidligere har jeg en iphone 4 som jeg er mer en fornøyd med. Sier ikke at telefon A er bedre enn telefon B fordi at det kjører et annet oprativsystem. Men jeg mener at det er i dag for enkelt å få terningkast 6. Jeg hadde håpet at Amobil ville være de som gikk ut og sto som et godt eksempel på at vist en telefon har en "del" mangler så er det ikke en terningkast 6 mobil. Kan godt slenge på Anbefalt, ukens produkt eller test vinner selv om telefonen ikke får terningkast 6. Ser at du henviser til testen av Galaxy S II. Her konkluderer amobil med at telefonen er dyr og at det Ikke er HDMI uten ekstra tilbehør. Her er det no egentlig bare en negativ ting, kan vel egentlig ikke klage så mye på pris når vi skal ha ha noe av det beste som finnest. Endret 23. oktober 2011 av MysticoN Lenke til kommentar
Gjest member-97590 Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 At en telefon har fått god kritikk/gode terningkast er definitvt et godt salgsargument som blir brukt i MANGE salgssamtaler og forteller fortsatt like lite om telefonen. Så står fortsatt på at det ideelle hadde vert å kvitte seg med karaktergivning, da dette blir gitt på såpass forskjellige grunnlag. Uten at eg skal snakke om korleis det blir gjort rundt om på forskjellige bedrifter eller den eg jobber i for den saks skyld, så er det ingen hemmelighet at butikker tilnærmet aldri er ute etter kundens beste. Dette gjelder i alle bransjer. Det er penger som står i fokus, og hvilket produkt en tjener mest på. (Dog kan eg nevne at det i grunn er svært lite attraktivt for telebutikker å selge iPhone fremfor andre telefoner, da Apple har forferdelige vilkår.) Lenke til kommentar
HKS Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 (endret) [GDI]Raptor Vet ikke hvem du snakker om eller om du også ser på meg som en fanboy. Som nevnt tidligere har jeg en iphone 4 som jeg er mer en fornøyd med. Sier ikke at telefon A er bedre enn telefon B fordi at det kjører et annet oprativsystem. Men jeg mener at det er i dag for enkelt å få terningkast 6. Jeg hadde håpet at Amobil ville være de som gikk ut og sto som et godt eksempel på at vist en telefon har en "del" mangler så er det ikke en terningkast 6 mobil. Kan godt slenge på Anbefalt, ukens produkt eller test vinner selv om telefonen ikke får terningkast 6. Det er fanboys av begge "sider" i denne tråden, og du klager da ikke på at personen som utføre testen er korrupt, eller drar frem bilder av at en Samsung-telefon som ikke er til salgs enda krasjer. Så da er du nok ikke noen fanboy! Min mening i denne saken er at terningkastet er en totalvurdering av hele telefonen, altså totalinntrykket til personen som har testet telefonen i en ukes det. Det bør helt klart være rom for å påpeke negative sider av et produkt og allikevel sitte igjen med et meget godt totalinntrykk. La oss ta en titt på noen av de negative punktene iPhone fikk fra mitt synspunkt... - Mindre skjerm enn konkurrentene Helt greit for min del, jeg synes mange av konkurentene har så stor skjerm at det går negativt ut over størelsen, men litt større skjerm hadde ikke vært dumt, helt enig. - Ikke tilgang til filstruktur For min del spiller dette ingen rolle, da jeg ikke har bruk for dette. - Krever Wi-Fi til enkelte operasjoner Regner med at det blant annet er backup av telefonen til iCloud det er snakk om her. Det er egentlig greit at dette krever Wi-Fi, da det for min del er snakk om backup på at par GB. - Ikke fildeling over Bluetooth Har heller ikke vært noe savn for min del. Har lastet ned en app for det, men aldri brukt den. - Svak formatstøtte for video Har også lastet ned en app for å fikse dette. - Ikke utskiftbart batteri Spiller heller ikke noen rolle for meg, det blir en potensiell løs del mindre, og de telefonene jeg har hatt med utskiftbart batteri så har jeg aldri hatt mer en ett batteri. - Høy pris Ja, det stemmer. Så selv om jeg er enig i at for noen så er kanskje enkelte av disse punktene viktige, så spiller de liten rolle for meg, og mitt totalintrykk av telefonen. Hvis man leser hele testen til Mobilen.no så ser vi at de også kommer med denne konklusjonen: Jo,da - vi har funnet enkelte ting å plukke på, som at nettleseren ikke har støtte for Flash, du kan ikke bytte minnekort, og det er store begrensninger i hva du får lov til å dele med andre. Men ikke noe av dette rokker ved det faktum at iPhone 4S er en suveren mobiltelefon. Endret 23. oktober 2011 av [GDI]Raptor 1 Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 (endret) Joda, det finnest no selvfølgelig ikke en telefon som er perfekt for alle. Pris synest jeg egentlig ikke at vi trenger å snakke så veldig mye om, da det "du får hva du betaler for" gjelder for telefonener som alt annet. Iphone fokuserer kanskje ikke like mye på specs som andre men de legger mer vekt på byggkvalitet og utseene. Eneste jeg kan sette fingeren på her er at det kanskje koster litt for mye for ekstra lagringsplass. - Krever Wi-Fi til enkelte operasjoner Eneste jeg kan tenke på her er facetime og Youtube. (kan ikke velge kvalitet og kvalitet justeres automatisk ned på 3g) Ville heller ventet litt lengre for å kunne se filmen sikkerlig enn å se på en kornetet film). - Ikke utskiftbart batteri Dette ser jeg personlig på som et stort minus da dette er den tingen på telefonen som slitest ned først. - Svak formatstøtte for video Da burde det vel egentlig ikke være et minus? Men er denne appen tilgjengelig eller krevest det jailbreak? (ser ikke på film på telefonen, skjermen blir rett og slett for liten for meg) - Ikke tilgang til filstruktur Hadde vært fint å kunne bruke telefonen som bærbar HD eneste? - Ikke fildeling over Bluetooth enig med deg på denne. - Mindre skjerm enn konkurrentene hadde ikke gjordt meg noe med litt større skjerm, kanskje jeg hadde klart å sett på film på telefonen da Men dette er no igjen en smak sak. Er noen telefonen som også har for stor skjerm uten at det blir trukket for. Dette er noe jeg tror Apple aldri kommer til å komme med, skal de ha større skjerm må de no nesten også ha større oppløsning noe som igjen gjør de fleste apps på appstore "ubrukelig" for den nye telefonen. Men da han som testet telefonen velger å nevne dette som en svakhet bør det også trekkest for det. Vi kan no ikke dra hele testen på "folk er forskjellig" for da hadde det no ikke blitt noe test. Jeg må på nytt si at dette ikke er ett apple vs android tema for meg, jeg mener at telefoner som får terningkast 6 skal så og si ikke ha noe å utsette på. Jeg ville no også hatt med at man ikke kan utvide lagringsplassen på telefonen, det er et mye større minus enn mange av de som er nevnt her. Endret 23. oktober 2011 av MysticoN Lenke til kommentar
HKS Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 (endret) - Svak formatstøtte for video Da burde det vel egentlig ikke være et minus? Men er denne appen tilgjengelig eller krevest det jailbreak? (ser ikke på film på telefonen, skjermen blir rett og slett for liten for meg) [/i] Nei, ingen jailbreak. Det er flere tilgjengelige media-spillere i AppStore, jeg bruker en som heter yxplayer2 til å spille MKV som jeg syncer med Dropbox. Edit: Helt enig med at skjermen blir for liten til video. For min del så må man opp i 10" skjerm på en tab før det er bra nok. Endret 23. oktober 2011 av [GDI]Raptor 1 Lenke til kommentar
kong_gabby Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 (endret) Skammelig å gi denne terningkast 6, og da er det naturlig å gjøre seg noen tanker om hva som er motivet. Endret 23. oktober 2011 av LHUS 1 Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Integrert Twitter og Facebook Lenke til kommentar
Superbit Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Pluss for "mulighet til stort minne"? Haha, den tok kaka! Så fint å vite at jeg har mulighet til å selge mobilen min og kjøpe en ny hvis jeg har 16GB minne, men så finner ut at jeg trenger 32GB. Veldig stort pluss. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Integrert Twitter og Facebook er jo helt legendarisk revolusjonerende! Jeg hadde ikke det på HTC Magicen fra 2009. NEI vent! Jeg hadde det heller ikke på min SE Xperia X1 fra 2008. Jeez, det der er IKKE ET PLUSS! Lenke til kommentar
laserlars Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Hadde det på min gamle HTC Touch HD i 2008 også, betyr ikke på noen måte at den løste oppgaven på en bra måte av den grunn. Det er en forskjell å ha noe sjekket av på spec-listen og hvordan det faktisk fungerer. Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Skammelig å gi denne terningkast 6, og da er det naturlig å gjøre seg noen tanker om hva som er motivet. Prøver du å antyde at Amobil er korrupte? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Det er vel snarere det gamle ordspråket: When the messenger arrives and says 'Don't shoot the messenger,' it's a good idea to be prepared to shoot the messenger, just in case. De som er uenige med Amobil er tydeligvis ikke sikre på at saklige argumenter er nok til å overbevise folk, så da tyr de til personangrep og mistenkeliggjøring av Amobil i den tro at det gjør argumentene sterkere. Vanligvis er det et tegn på desperasjon... Geir 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg