Gå til innhold

Test: Apple iPhone 4S


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man kan ikke gi apple cred for at de henter inn noe av forspranget konkurrentene har hatt, når de ikke klarer å forbigå konkurrentene.

 

Det er nok den beste apple-telefonen, om man ikke bryr seg om batteri, men det er langt fra den beste smarttelefonen. Jeg føler denne testen, så vel som sony nettbrett-testen (som neppe fortjener en toer) ødelegger ryktet til amobil og de øvrige sidene.

 

Sant det, se bare på min splitter nye samsung som kan post-123498-0-19279900-1319303456_thumb.jpg oi

Lenke til kommentar
Det er en god mobil som har vokst. Men kun 3,5" gir ikke all verden av visningsopplevelse. Og at startskjermene er prikk like som i 2007 med null mulighet for å sette opp mobilen etter eget ønske og behov er tragisk. Jeg syns den fortjener et trekk i karakteren bare på dette!forfor.jpgStartskjermer. Her gjør konkurrentene det mye bedre. (Android)
oHelt uenig. Liker iPhone sin startskjerm mye bedre enn android sine og har testet en del android telefoner. Poenget er uansett at du kan ikke fastslå at android sine startskjermer er bedre, det er en smakssak.

 

Poenget er jo at hvis du ønsker så kan android sin startskjerm se akkurat ut som iphone sin...

Lenke til kommentar

Poenget mitt var at nokon av dei punkta var vel "tynne" til å vere negative. Eg er enig i at 6 er for snilt på telefonen, og f.eks. 5 er meir rettferdig.

 

Eg er enig i at det er negative ting ved telefonen, feks.

 

- Krever WiFi for enkelte operasjonar

– Proprietær ladeplugg

 

Dette er absolutt negative ting ved telefonen.

 

@kandasa ang. bluetooth var det spesifikk mot fildeling med bluetooth. Dette har eg ikkje sett blitt brukt på hvertfall 4 år, det kan godt hende nokon nyttar det enda, men det er avleggs. Andre bluetooth funksjoner er absolutt viktige (sende lyd, telefon til bil, headset o.l.)

Proprietære ladeplugger er noe herk. Om du skal drasse med deg et par elektriske artikler, hvor alle har sin egen plugg, blir det bare masse rot. Kanskje ikke så viktig for mange, men noe jeg legger stor vekt på når jeg skal kjøpe noe.

 

USB-kabler har jeg massevis av, så om jeg mister en, eller en blir ødelagt, så er det bare å hente en ny. Om jeg glemmer å ta med ledning, har de fleste en USB-kabel jeg kan låne om jeg trenger å lade noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Poenget er jo at hvis du ønsker så kan android sin startskjerm se akkurat ut som iphone sin...

Men da er det ikke lenger noe argument mot iOS.

 

Geir :)

 

Det jeg mente med den kommentaren var det som SevenTenSplit påpekte, skulle kanskje ha skrevet det i stedet for. Mer frihet mener jeg aldri kan bli sett på som negativt i seg selv, men det kan selvfølgelig ha negative konsekvenser.

 

Lilac1: Har vært borti det at det krever en del mer tastetrykk å tvinge noen apple-produkter til å starte på nytt ja, noe som er kjedelig når iOS o.l. kræsjer.

 

edit:

Ser forørvrig at forumet dobbelposter når man skriver en kommentar rett fra artikkelen, mulig en bug som oppstår i kombinasjon med nyeste firefox beta?

Endret av SBS
Lenke til kommentar

Grunnen til at en slik test får mange kommentarer er vel ikke så rart. Når man leser testen så er det jo rimelig klart at her er det alt for mye å trekke for til at den skal få 6 i terningkast. At den får det tyder jo rett og slett at det er pengene som rår, også på amobil. De som "betaler" best, får de beste terningkastene. Hvor mye tror dere en sekser på forsiden av vg er verdt for verdens mest omtalte mobiltelefon? Den er verdt så mye at man ikke kan takke nei til et slikt beløp...

Hei!

 

Beklager, men argumentet holder ikke. Om det var pengene som styrte ville iPhone 4S fått en blank terning hos oss. Selskapet har ikke brukt en krone hverken på annonser eller sponsing hos oss.

 

iPhone 4S får terningkast 6 fordi det er et svært bra produkt. Det er ikke sagt hverken at den er best, eller at den er perfekt.

 

Espen Irwing Swang

 

 

Hvor mye betaler Vg for å få publisere testen på sin forside?

Lenke til kommentar
@kandasa ang. bluetooth var det spesifikk mot fildeling med bluetooth. Dette har eg ikkje sett blitt brukt på hvertfall 4 år, det kan godt hende nokon nyttar det enda, men det er avleggs. Andre bluetooth funksjoner er absolutt viktige (sende lyd, telefon til bil, headset o.l.)

Jeg sender blant annet filer til denne PC'n via blåtann og også til damens eldre tlf f.eks. Joda, kall det avleggs, men det fungerer utmerket. IOS er vel også sånn sett avleggs, men fungerer utmerket(?) for de som syns dette.

 

Jeg syns ikke du skal kalle egne meninger for preferanser og forkaste andre - da er det lite hold i dine synspunkt

 

Sist jeg sendte filer over BT var når jeg hadde en Qtek S100. Det begynner å bli en veldig god stund siden.

Lenke til kommentar

Man kan ikke gi apple cred for at de henter inn noe av forspranget konkurrentene har hatt, når de ikke klarer å forbigå konkurrentene.

 

Det er nok den beste apple-telefonen, om man ikke bryr seg om batteri, men det er langt fra den beste smarttelefonen. Jeg føler denne testen, så vel som sony nettbrett-testen (som neppe fortjener en toer) ødelegger ryktet til amobil og de øvrige sidene.

 

Sant det, se bare på min splitter nye samsung som kan oi

 

Hvilken samsung er det?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Hvilken samsung er det?

 

AtW

 

Ettersom bilde har en oppløsning som ikke er i bruk (800*450) som tilfeldigvis er 16:9 aspect ratio, som er i bruk av Galaxy Nexus, så regner jeg med at det er et nedskalert skjermbilde han har fått tak i fra Galaxy Nexus.

 

Og ettersom den ikke er i salg enda og programvaren ikke er ferdig utviklet (og man da selvfølgelgi kan forvente bugs), så driver han som vanlig og troller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hvilken samsung er det?

 

AtW

 

Ettersom bilde har en oppløsning som ikke er i bruk (800*450) som tilfeldigvis er 16:9 aspect ratio, som er i bruk av Galaxy Nexus, så regner jeg med at det er et nedskalert skjermbilde han har fått tak i fra Galaxy Nexus.

 

Og ettersom den ikke er i salg enda og programvaren ikke er ferdig utviklet (og man da selvfølgelgi kan forvente bugs), så driver han som vanlig og troller.

 

Ja, det var vel det jeg ville hinte fram til selv også. Burde kanskje bli litt flinkere til å ignorere trollene dog...

 

AtW

Lenke til kommentar

Og ettersom den ikke er i salg enda og programvaren ikke er ferdig utviklet (og man da selvfølgelgi kan forvente bugs), så driver han som vanlig og troller.

 

Ja, de andre samsungtelefonene har vitterlig ikke bugs. Spesielt ikke den første galaxytelefonen som jeg bokstavelig talt kan kræsje på kommando kun ved bruk av programvaren den ble levert med. iphones må stadig vekk rebootes de også.

 

Altså, glad jeg slipper å gå igjennom så mye rasjonalisering bare jeg kjøper en telefon, men så er jeg en av de som ikke overklokker mobilen min, så jeg er nok litt rar.

 

Lilac1: Har vært borti det at det krever en del mer tastetrykk å tvinge noen apple-produkter til å starte på nytt ja, noe som er kjedelig når iOS o.l. kræsjer.

 

Det er fordi man aldri behøver reboote et ios produkt for å "frigjøre mer minne" og slikt som telefonen burde klare selv. Man burde seriøst automatisk få utnevnt en verge om man blåser

iphonepenger på en samsung.

 

Hei. 100 kroner til deg om du klarer å påvise at Apple har brukt en krone på annonser eller annen støtte til Amobil/Mobilen.no eller andre selskaper i Mediehuset Tek.

 

Dette bærer vitterlig tablet-gruppetesten deres preg av.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Det er synd at dere gir en telefon med så mange feil/mangler terningkast 6. Dette kommer de fleste butikker til å reklamere for og det påvirker mange i å kjøpe nettop denne telefonen.

 

Selv har jeg Iphone 4 og er fornøyd med den, sier ikke at iphone er en dårlig telefon men at det har såpass mange feil/svakheter gjør at det ikke fortjener en 6'er.

 

Se f.eks Sony Ericsson Xperia pro. Denne hadde kun en mangel og den fikk 5.

 

Jeg synest at Amobil har tapt seg i de siste årene og at dere er ALT for snille med mange terningkast (gjelder ikke bare denne testen).

 

 

 

 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...