ATWindsor Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Jo det forstår jeg. Det virker ikke slik, men greit nok. Jeg skal la det ligge. INteressant nok, så kjenner jeg folk med samme problem med ios5, nemlig at telefonen mister batteri i løpet av rekordtid. Dette kan i de aller fleste tilfeller løses ved å reinstallere iOS 5, kalibrere batteriet eller lignende. Det hjalp meg. Jada, det kan sikkert løses, akkurat som SGS2-problemet oftest kan løses fordi som er utsatt for det (det er noe med samsungs programvare såvidt jeg har forstått). Poenget var egentlig at vi (dessverre) ikke er bugfrie på noen plattform. AtW Lenke til kommentar
Frendesjo Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Når jeg mener "bobble-look" så er det grunnet at det er så mye avrundinger overalt i hele iOS. Se bilde. Legg merke til den barnslige tivolifølelsen som startskjermen til iPhone viser. Android har et mer stilrent design uten tvil. Mer intuitivt og moderne også. iOS ser rett og slett dritkjedelig ut i mine øyne målt opp mot android. Kan grunnen være at apple ikke har utviklet seg noe videre siden 2007 på dette området? Bør apple få fingen ut snart? Legg merke til at android kom på banen et helt år etter iOS. Android har og hatt en utviklings-rate som har vært betydelig høyere enn iOS Da er jeg med! Det er jo bare smak og behag, og mange folk liker det nok. Det er enkelt, og de fleste har kjennskap til det, forandring er skummelt vet du Men er ikke overbevist over Android, før jeg får sett det i virkelighet. Og det gjenstår jo og se hvilke mobiler som får muligheten til å oppgradere. Skulle jo tro at mobiler som er under et år gamle skulle klare å drive det, men. Og om Apple bør få ut fingeren, for min del er det ikke noe hastverk. Android har vel kommet mer nå i det siste, de gamle 1,6 versjonene var ikke mye å skrive hjem om! Og de som endelig fikk 2.0 ble jo glemt et halvt år senere, og fikk aldri oppdateringer, offisielle da så klart. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Hadde ikke hvit bakgrunn lenge nok til å si noe om hvor mye innvirkning dette i praksis har på batteri. I følge dette dokumentet er innvirkningen enorm. I eksempelet som brukes vil en helt hvit skjerm bruke 738mW, mens et skjermbilde med sort bakgrunn vil bruke 91mW. En tilsvarende TFT-LCD vil bruke 224mW over hele fjøla. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Man kunne mistenkt at det var fordi de savnet MS-DOS, om de bare hadde vært født den gangen. Er det i så fall et argument mot AMOLED? Ville de som krever perfeksjon ikke gitt terningkast 6 til en telefon med en AMOLED skjerm av den grunn? Det beror jo muligens på hvordan man ser det. Når det gjelder strømbruk så har begge sine fordeler og ulemper. En AMOLED vil bruke enormt mye på å vise en helt hvit skjerm, ingenting på sort, og ganske lite på blandede skjermer, mens en TFT-LCD vil bruke like mye strøm hele tiden og ligger omtrent et sted midt mellom. Lenke til kommentar
newnick Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Det jeg leser ut fra denne anmeldelsen er at dette er beste iPhone til nå, og da automatisk fortjener en 6'er. "Imponerende". At iPhone får en 6-er nesten litt for merkelig, men bare nesten. Vi vet at Vg var kåret til tidenes beste iPhone app, og da passer det seg særdeles dårlig med en lunken omtale av produktet som skal "selge" appen. De ønsker jo at flest mulig skal lese Vg, og da må jo flest mulig kjøpe iPhone. I denne saken er det alt for mye penger til at jeg tror det er overlatt til tilfeldighetene at iPhone 4s skulle få en 6-er. Å tro noe annet er naivt, iallefall hvis vi ser på alle minusene som telefonen fikk i denne testen. 1 Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 (endret) Det er av den enkle grunn at AMOLED-skjermer suger strøm når de viser hvitt, mens de nesten ikke bruker noe når de viser svart Er det i så fall et argument mot AMOLED? Ville de som krever perfeksjon ikke gitt terningkast 6 til en telefon med en AMOLED skjerm av den grunn? Geir Terningkast blir for overfladisk, man må se på de positive og negative sidene og ta en vurdering på hva som er relevant for deg. Men ja, det er ikke slik at AMOLED utelukkende er positivt. F.eks. har den også dårlig fargegjengivelse, husker jeg tok bilder i Nederland under VM-finalen i 2010 med en Nexus One, og på skjermen så det ut som folk hadde på seg selvlysende orange drakter... edit: Her er en grei sammenligning av hvordan forskjellige skjermteknologier yter på forskjellige områder: http://displaymate.com/Smartphone_ShootOut_1.htm Mangler Super Amoled Plus, men ellers skal den være grei Endret 22. oktober 2011 av eisa01 Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Hvis du er utsatt for bugen som gjør at OSet spiser hele batteriet på kort tid, ja. Har en kamerat som nettopp kjøpte seg SGS2 og er utsatt for det problemet, selv om det nå er snart et halvt år siden lansering. Det er rett og slett latterlig. Hvor lang tid er "kort tid"? Min iPhone 4 mister batteriet rimelig fort, men jeg har ingen tall å komme med enda. Det her er deg jeg som skrev Kort tid er her 12 timer og telefonen har stått i standby det meste av tiden. Lenke til kommentar
laserlars Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 (endret) ditro: Merkelig. Har iPhone4 og iOS5 selv. Ladet den natt til i går, og etter en arbeidsdag med en del meldinger, sjekke facebook og twitter ganske ofte, samt litt småspilling (utenom arbeid;)) så står den på 75% i skrivende stund. Wifi er også alltid på. (Dette er noe jeg måtte skru av og på med min gamle HTC for at telefonen ikke skulle dø halvveis ut i dagen, veldig irriterende). Om dette er bedre eller dårligere enn andre _nyere_ telefoner vet jeg ikke. Edit: men ved spilling over lengre tid, så synker batteriet ganske fort. Ganske sikker på at det gjelder de aller fleste telefoner dog Endret 22. oktober 2011 av laserlars Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Men så var jo også "normal bruk" noe annet på den tiden, om man kun bruker en moderne telefon til det jeg brukte min telefon til i gamle dager (dvs telefon og sms, og skrur av alt annet), så varer de forbløffende mye lengre. Ikke at jeg ikke hadde satt pris på mer batterikapasitet såklart. Og også på den tiden var det jo, ihvertfall periodevis, mye race mot å å lage en telefon minst mulig. (dvs, det der har vel gått litt i bølger, man har fått nye typer telefoner, som er større, og så en omgang med å få de mindre, så nye typer igjen, osv.) AtW Legg merke til at jeg ikke skrev «normal bruk» men «mitt normale bruk». Jeg tror du kjenner meg såpass at du vet at når det gjelder mobiler så er «mitt normale bruk» veldig ulikt fra «normal bruk». Allerede på den tiden drev jeg og kjørte programvare på mobilen for å overvåke og analysere mobilnettene og tilsvarende. På DCT-3 telefongenerasjonen drev jeg også og kjørte en del custom homebrew firmware som jeg skrev selv, etterhvert som dette ble en mulighet når «undergrunnen» klarte å reverse-engineere firmwaren. Hehe, det er jo absolutt ett godt poeng, ditt normale bruk er neppe spesielt representativt for almuens normale bruk AtW Lenke til kommentar
mobilen.no Skrevet 22. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2011 Hadde vært gøy å sett hvilke telefoner de i Amobil har .. Hei! I Amobil bruker vi ulike telefoner hele tiden. I motsetning til hva enkelte later til å tro, så må de ansatte hos oss faktisk kjøpe sine egne mobiltelefoner. De som jobber med testing av telefoner disponerr til enhver tid flere mobiltelefoner med ulike OS for å kunne holde seg oppdatert på hvilke egenskaper de ulike telefonene har, og hvordan de ter seg når det kommer oppdateringer til operativsysemetne. Men den private telefonen alle har er altså kjøpt og betalt av den enkelte, og hver ansatt står fritt til å velge hva han eller hun ønsker. Lenke til kommentar
mobilen.no Skrevet 22. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2011 hvordan kan denne få en 6er når det er så mange minuspoeng i testen deres?Sikkert fordi nettaviser ikke klarer å være nøytrale lengere og bare tenker annonsekroner. Hei. 100 kroner til deg om du klarer å påvise at Apple har brukt en krone på annonser eller annen støtte til Amobil/Mobilen.no eller andre selskaper i Mediehuset Tek. Lenke til kommentar
cptCory Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Må spørre om det samme som andre her har spurt om jeg; Med alle de minusene, hvordan kan den få 6?!?Fordi det er en iPhone, så enkelt som det Hvor flaut blir det ikke når Iphone 5 kommer ut og amobil ikke får noe gratis eksemplar å anmelde siden de ikke ga toppkarakter på forrige modell. Da stikker leserne til andre sider for å lese istedet. Lenke til kommentar
mobilen.no Skrevet 22. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2011 Hadde vært gøy å sett hvilke telefoner de i Amobil har .. Ligger nok en splitter ny iPhone 4s i lomma der ja gitt Hei! Det har du helt rett i. Uten tilgang til telefonene er det heller ikke lett å skrive en test, så derfor har vi kjøpt ikke bare en, men to iPhone 4S. Undertegnede buker for tiden også en Nokia N9. Den er ikke kjøpt, men på utlån fra Nokia (og den fikk ikke terningkast 6 av den grunn). Jeg bruker i tillegg en mobiltelefon til som er kjøpt privat, slik også de andre mobiltesterne hos oss gjør. Lenke til kommentar
newnick Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Nei, N9 fikk ikke seks, men den fikk meget god omtale, anbefalt stempel og hele 3 dager som "førstesideoppslag " Lenke til kommentar
cptCory Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Ikke stort flauere enn å bruke den avataren du bruker, tenker jeg. Touché! Lenke til kommentar
mobilen.no Skrevet 22. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2011 grunnen til at den får en 6er, er at amobil får penger av Apple for å gi den 6. har jobbet med dette i snart 8 år å veit hvordan dette funker. de kan ikke gi en så kjent tlf terningkast 2 feks. da hadde de fått masse problemer. så så store tester er kjøpt! men for all del, det er en bra tlf. men ikke vært en 6er! den henger ikke med konkurrerende i det hele tatt. feks. se på kamera, det er 95% det samma som sitter i Sony Ericsson arc. samma kompani som har lagd det. er bare at Apple er veldig flinke til å blåse opp gamle ting! Hei! Dette er en påstand om korrupsjon, og følgelig en påstand om at Apple og noen her hos oss i Amobil har begått en kriminell handling. Ettersom du mener å vite at dette har foregått vil jeg anbefale deg å anmelde forholdet til politiet. Samtidig hadde det vært artig å vite hvor du jobber, siden du har åtte år i bransjen og "veit hvordan dette funker". På seg selv kjenner man andre? Jeg er glad jeg ikke jobber sammen med deg Når det er nevnt, så er Apple ikke en gang annonsør hos Amobil/Mediehuset Tek. Selskapet sponser ikke arrangementer i regi av Mediehuset Tek eller noen av Mediehusets underselskaper. De ansatte i Mediehuset Tek med underselskaper får ikke mobiltelefoner av Apple, heller ikke kan de kjøpe mobiltelefoner til nedsat pris. Testredaksjonen disponerer testprodukter utlånt av Apple, på lik linje med alle andre produsenter. Produktene er Apples eie og returneres Apple når de ikke lenger er relevante i testøyemed. Espen Irwing Swang Lenke til kommentar
zoomsalabim Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 (endret) Det som blir mest spennende er hvordan mobilen.no skal unngå 6'er inflasjon. Omtrent hver eneste androidenhet med 2.3 står ikke noe tilbake på OS-siden. Det er jo ikke nødvendig med ting som LTE eller plass til ekstra minnekort. Prisene ligger jo stort sett en lapp lavere og ofte betydelig mer på hardware tilsvarende 4S. Så hva da med det kobbelet av mobiler som blir lansert det neste halve året? Som rent objektivt vil ha bedre hardware. Og som vil komme med android 4.0 - eller nyere. Jeg tror ærlig talt Mobilen.no må sette seg ned og se gjennom testrutinene sine så det blir mer objektivt. Der Mobilen.no faktisk rent numerisk klarer å sammenligne mobiltelefoner på tvers av OS. Akkurat nå passer overskriften på mobilen.no best "Konge med eget kongedømme". Eller skal vi heller si "Konge i eget kongedømme". Den er utvilsomt beste iPhone. Beste mobiltelefon? Ikke ut fra objektive kriterier. Endret 22. oktober 2011 av zoomsalabim Lenke til kommentar
mobilen.no Skrevet 22. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2011 Kan noen fra amobil, enten testforfatter eller ansvarlig redaktør vennligst opplyse oss om kriterier for terningkast 6? Det er tydeligvis endel, meg inkludert, som er mildt sagt overrasket over at denne kan få en 6er når omtrent hvert eneste punkt hadde noe negativt å sette fingeren på. Dette går løs på troverdigheten til amobil, spesielt når vi vet at media generelt er desperat etter å stille først i køen når neste Apple-produkt skal sendes ut til test. At Apple prioriterer de som da gir gode karakterer er ingen hemmelighet. Men som sagt, jeg ønsker.. Eller nei, jeg KREVER svar fra ansvarlig redaktør og/eller testforfatter. Vis at dere i hvert fall ikke er redd for å ta debatten. Hei! Hva gjør at du mener du har rett til å kreve noe som helst? Når det er sagt så finner du kriteriene for våre tester her: En mobilteleon trenger ikke å være perfekt for å få terningkast 6. De holder at den har egenskaper på høyde med de beste poduktene i markedet. Det har iPhone, selv om den ikke er best på alt. Produktet fungerer slik det er ment å fungere. Det har ingen vesentlige svakheter eller mangler som tilsier at vi skal sette ned karakteren. At skjermen knuste skyldes påvirkning utenfra, og om det samme hadde skjed om det var en annen mobiltelefon blir ren spkulasjon. iPhone 4S er for øvrig ikke den eneste mobiltelefonen som for tiden har en sekser i vår testoversikt. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 (endret) Testredaksjonen disponerer testprodukter utlånt av Apple, på lik linje med alle andre produsenter. Produktene er Apples eie og returneres Apple når de ikke lenger er relevante i testøyemed. 50% av deres testmobiler knustes ved normal håndtering - dere poengterer at den er med samme dårlige glass som 4, så ikke ukjent, bare en bekreftelse. Når en så essensiell del på mobilen er så dårlig, så sier det seg selv at endel stiller spørsmål ved hvordan det er mulig å rulle 6. (også med å gå ned fra 300 timer standby til 200 fra iPhone 4 til 4S er ikke med - noe som er viktig for en mobil - batterikapasitet) Det er jo andre mobiler som har hatt mindre minus og der dere selv sier dere ikke finner noe særlig å sette fingeren på - og disse har vært meget gode tlf, superkjapp osv som dere sier. Her har man f.eks gitt karakter 5. Det harmonerer ikke helt med fornuftig tankegang og hva som er grunnen til at karakterene sette så vilkårlig kan man jo bare spørre seg - at noen sier det høyt enkelte tanker man har rundt det syns jeg er helt ok - tenker folk det, så tenker folk det. Forøvrig bør ikke S2 f.eks ha 6 eller når mic er og lyd er såpass dårlig som den er - en vesentlig del av en tlf. 6 skal være en TOPP tlf etter min mening og da bare ha bagatell-feil Endret 22. oktober 2011 av kandasa Lenke til kommentar
mobilen.no Skrevet 22. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2011 Grunnen til at en slik test får mange kommentarer er vel ikke så rart. Når man leser testen så er det jo rimelig klart at her er det alt for mye å trekke for til at den skal få 6 i terningkast. At den får det tyder jo rett og slett at det er pengene som rår, også på amobil. De som "betaler" best, får de beste terningkastene. Hvor mye tror dere en sekser på forsiden av vg er verdt for verdens mest omtalte mobiltelefon? Den er verdt så mye at man ikke kan takke nei til et slikt beløp... Hei! Beklager, men argumentet holder ikke. Om det var pengene som styrte ville iPhone 4S fått en blank terning hos oss. Selskapet har ikke brukt en krone hverken på annonser eller sponsing hos oss. iPhone 4S får terningkast 6 fordi det er et svært bra produkt. Det er ikke sagt hverken at den er best, eller at den er perfekt. Espen Irwing Swang 5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg