aslaktro Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Operahuset Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Stor forskjell å se dette bildet via linken i storformatet. Det hevet inntrykket fra det ordinære til det gode. Bedømmes derfor etter inntrykket derfra. Skarpt og med fine farger og gode kontraster. Kompen oppleves kanskje litt for "så der"..., midstillingen svekker nok totalintrykket mitt. Et godt kutt oppe, alternativt nede hadde vært noe kanskje. Og jeg liker ikke å se på bilder med navn og alt mulig innenfor bildefeltet, men det er nå min smak da... Og svart bakgrunn passer utmerket til slike bilder...! Konkluderer med en god 4'er som kunne vært en 5'er med enkelte endringer...! PS! En god debut her inne dette... , og velkommen skal du være... Lenke til kommentar
uora Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Du fikk en femmer fra meg tidligere i dag (det er min første vurdering her så jeg hadde ikke tenkt å skrive noe men nå kommer det likevel!) Jeg liker komposisjonen veldig godt, bildet er litt skjevt/i ubalanse som får meg til å tenke på ett skip som synker... og det kan man jo tolke som man vil når det er operahuset. Bygningens form understreker det synkende skipet - eller for de mer optimistiske at det stiger opp fra havet. Skyene bidrar til den her ubalansen som jeg syns er nødvendig for å skape spenning i bildet. Pirk: navnet forstyrrer, lyskasterne (?) oppe på masten over åsen hadde jeg tatt bort og så kanskje ventet til personen til venstre hadde fått en hel silhuett. Muligens hade syklisten forsvunnet ut av bilden da og det hadde vært synd selvfølgelig. Om antennen på taket var tydligere kunne det forsterke skipsideen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg