Gå til innhold

Kikkermentaliteten lenge leve !

OAB1966

Anbefalte innlegg

det finnes altså ingen konkrete eksempler på dette ennå? kall meg komplett idiot så mye du vil, det hjelper lite på dine alenestående påstander.

hva om jeg sier at blå er en beroligende farge, ergo det kan lede til at folk ikke respekterer politiet nok i farlige situasjoner (BRUK HELLER RØD!), det holder ikke, man må ha konkret info å backe det opp med, vist ikke blir det bare nok en dårlig påstand i et hav av idioti, den veldige idiotien som du skriker ut mot i hvert eneste innlegg du skriver.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det finnes altså ingen konkrete eksempler på dette ennå? kall meg komplett idiot så mye du vil, det hjelper lite på dine alenestående påstander.

Du så ikke linken med uttalelsen fra politidirektoratet i forrige innlegg?

Hvis du er så intenst opptatt med å få oversikt over dato, adresse og saksnummer for de alle de innbruddene de har registrert kan du kanskje ringe dem og få det.

Ellers så kan du holde fred, innse at du er fullstendig avkledd og leve videre med det.

Endret av coyoteulf
Lenke til kommentar

Hvis du er så intenst opptatt med å få oversikt over dato, adresse og saksnummer for de alle de innbruddene de har registrert kan du kanskje ringe dem og få det.

Ellers så kan du holde fred, innse at du er fullstendig avkledd og leve videre med det.

en "vi frykter at dette kan skje" er vel ikke et konkret eksempel på en hendelse?

eller er jeg for dum til å forstå dette også?

• Liker 1
Lenke til kommentar

en "vi frykter at dette kan skje" er vel ikke et konkret eksempel på en hendelse?

eller er jeg for dum til å forstå dette også?

Du får viderebringe dine profesjonelle betraktninger til Politidirektoratet. De vet sikkert ikke hva de prater om.

Lenke til kommentar

og der er vi tilbake på det, at en så intelektuelt overlegen person som deg lytter blindt til alt h*n blir fortalt sier litt...

Kom gjerne med noen argumenter som tilsier at politidirektoratet tar feil i sine profesjonelle betraktinger.

Jeg tror på at jorden er rund også, og at jorda går i bane rundt solen. Fy søren for en naiv tulling jeg er. Du har vel noen konspirasjonsteorier rundt dette også.

Lenke til kommentar

siden når måtte vi motbevise før noe ble bevist?

det du sier med jorden er rundt har tross alt blitt bevist

et bedre eksempel hadde vært om jeg hadde påstått at det eksisterer en planet rett bak pluto, og krevde et motbevis av det.

du kan på en måte ikke "motbevise det" fordi det ikke er noen påståtte argumenter eller "beviser" å motbevise... det blir for dumt

Lenke til kommentar

et bedre eksempel hadde vært om jeg hadde påstått at det eksisterer en planet rett bak pluto, og krevde et motbevis av det.

du kan på en måte ikke "motbevise det" fordi det ikke er noen påståtte argumenter eller "beviser" å motbevise... det blir for dumt

Er det bevist at jorda er rund? Er det ikke du som ikke tror på fagfolk? Hvordan kan du da vite det?

Igjen, kom med et eneste argument mot politiets konklusjon i denne saken.

Endret av coyoteulf
Lenke til kommentar

Er det bevist at jorda er rund? Er det ikke du som ikke tror på fagfolk? Hvordan kan du da vite det?

Igjen, kom med et eneste argument mot politiets konklusjon i denne saken.

det eneste de sa i den saken er at "de frykter at noe slikt kan skje" nå har det vært offentliggjorte skattelister en god stund, og det finnes fortsatt ikke et eneste konkret eksempel på "folk som har brukt skattelistene for å finne sine potensielle ofre".

personen som kom med uttalelsen vil kanskje si at det var en unødvendig frykt om man hadde intervjuet den i dag? hvem vet? kanskje du burde høre med den?

igjen å komme med en "tum" konklusjon hjelper ingen, her må det backes opp med konkret data, legg frem denne konkrete dataen så har jeg noe å argumentere mot.

og om data'n som blir lagt frem skulle være veldig overbevisende så er jeg ikke redd or å innrømme feil, men jeg tviler sterk på at data'n vil tale godt om din sak.

fagfolk har bringt meg "data" i den form av fysikken, som støtter om ideen "jorda er rund" de har også bring meg bilder, det er selvfølgelig et valg jeg tar å stole på dette, men her er det værtfall data til å støtte om saken, hvilken data har du til å støtte om din sak?

Lenke til kommentar

Du har ingenting å argumentere mot påstanden om at kriminelle bruker skattelistene til å finne ofre, derfor ber du h*n legge frem enda klarere bevis i form av data..? Man trenger ikke å være einstein for å klare å forstå at kriminelle vil bruke skattelistene som et verktøy i jakten på de rike..

Uansett, det som irriterer meg med skattelistene er at alle som kjenner meg søker meg opp og da starter det hele..

"Du som har så mye penger kan da spandere taxien/annet."

"Hva klager du på som har så mye penger?"

"Du skal ikke klage du med den lønna di."

Som ofte svar når jeg svarer nei på den nevnte taxiregninga da det ikke var min tur til å spandere, når folk maser etter å låne penger og annet tull i den retningen.

Lenke til kommentar

fagfolk har bringt meg "data" i den form av fysikken, som støtter om ideen "jorda er rund" de har også bring meg bilder, det er selvfølgelig et valg jeg tar å stole på dette, men her er det værtfall data til å støtte om saken, hvilken data har du til å støtte om din sak?

Har du i det hele tatt lest artikkelen?

"Svaret fra Politidirektoratet, som hittil har fått liten oppmerksomhet, bekrefter at dette har skjedd. Ett av eksemplene som nevnes er at Oslo politidistrikt i slutten av oktober mottok en rekke anmeldelser etter at personer med høy inntekt og formue mottok brev der de ble truet til å levere fra seg et større pengebeløp."

"Et annet politidistrikt har avdekket at en større straffesak, som omfattet villainnbrudd og forsøk på personran, var direkte koblet til målrettet søk i skattelistene."

Kanskje du skal lese artikkelen?

Men kom nå med noen argumenter mot politiets konklusjon da.

Jeg har etterspurt ett eneste. Hva tilsier at kriminelle ikke bruker skattelister når de lurer på hvem de skal begå innbrudd hos? Kom med et knakende godt argument nå!

Endret av coyoteulf
Lenke til kommentar

Har du i det hele tatt lest artikkelen?

"Svaret fra Politidirektoratet, som hittil har fått liten oppmerksomhet, bekrefter at dette har skjedd. Ett av eksemplene som nevnes er at Oslo politidistrikt i slutten av oktober mottok en rekke anmeldelser etter at personer med høy inntekt og formue mottok brev der de ble truet til å levere fra seg et større pengebeløp."

"Et annet politidistrikt har avdekket at en større straffesak, som omfattet villainnbrudd og forsøk på personran, var direkte koblet til målrettet søk i skattelistene."

Kanskje du skal lese artikkelen?

Men kom nå med noen argumenter mot politiets konklusjon da.

Jeg har etterspurt ett eneste. Hva tilsier at kriminelle ikke bruker skattelister når de lurer på hvem de skal begå innbrudd hos? Kom med et knakende godt argument nå!

jeg ville personlig gått utifra at en forbryter gikk utifra visuell rikdom når han bestemte sine ofre.

vi vet alle at skattelistene ikke gir en korrekt estimeering av "rikdommen" din, min far har stått oppført med 1.7 million inntekt et år (dette stemte på en måte, men grunnet fratrekk/tillegg ble summen HELT annerledes, betydelig lavere med andre ord)

om Ola Rikmann står oppført med hele 20 millioner i formue, hva tilsier at han har mye verdier i hjemmet sitt? har faktisk en "ikke familiær onkel" i Lyngdal, denne personen eier eiendommer for mange millioner, og uten at noen skal ta disse tallene for konkret lurer jeg på om formuen blir estimert til noe mellom 300-500 millioner. (mye i eiendommer vel og merke)

da jeg har vært i hjemmet til personen, er det ikke mye større verdier enn i Ola Normanns hjem, en standard-størrelse flatskjerm etc selvfølgeli, men hvem har ikke det nå til dags?

jeg vil virkelig sette spørsmål ved inteligensen til en innbruddstyv som velger ofre via skattelister, da er det visuelle et mye bedre utgangspunkt, ettersom du får et mye bedre inntrykk av "lagrede verdier". selv om det så absolutt går ann å gå på bomtur der og.

også har vi et annet viktig spørsmål: øker egentlig skattelistene kriminaliteten? PERSONLIG uten å ha noe data på dette betviler jeg det sterkt.

jeg vil heller tro at disse dumrianene av noen tyver som bruker skattelistene muligens velger offer B istedenfor offer A, men jeg ser ikke hvordan dette skal ha noe effekt på dagens samfunn egentlig?

er det noe verre om Jørgen Jørgensen blir ranet enn Hans Hansen?

Lenke til kommentar
jeg ville personlig gått utifra at en forbryter gikk utifra visuell rikdom når han bestemte sine ofre.

Og tror du ikke en kriminell gjør dette også?

Jeg tror ikke du er så komplett idiot som du fremstiller deg som.

La oss si at du var kriminell, HVA VILLE DU SELV GJORT:

A: Kjørt rundt på fullstendig måfå og sett om du så en bolig som så ut som den var verdt å rane.

B: Sjekket skattelistene, funnet adressen og sett om huset virker verdt å rane.

Hva virker mest effektivt for deg?

Nei, ikke svar. Det er et retorisk spørsmål - svaret gir seg selv.

Og så kan man jo spørre seg hvordan de som har sendt trusselbrev til dem med høy inntekt og formue har funnet ut at de har høy inntekt og formue. HVORDAN MON TRO? ET MYSTERIUM UTEN SIDESTYKKE!

Hehe.

Vel, vel - du er et troll. Men moro å knuse deg likevel :thumbup:

Endret av coyoteulf
Lenke til kommentar

så, jeg kan tolke utifra dette at du faktisk mener at offentlig skattelister øker kriminalitetsraten?

Å, så nå prøver du plutselig å endre premissene for diskusjonen. Tsk, tsk.

Det du opprinnelig skrev var dette:

"tror du virkelig at kriminelle sjekker skattelistene for å finne sine potensielle ofrer?"

Ikke helt den samme setningen akkurat.

Lenke til kommentar

det var faktisk du som konkluderte diskusjonen, spurte bare som en sidenotè, personlig ser jeg ingen skade utifra skattelistene så lenge ikke kriminalitetsSUKSESSEN eller RATEN øker, å gå fra offer A til B er totalt ubetydelig sett fra et makro-perspektiv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...