Gå til innhold

Strømforsyning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

enig med deg, godlike... tipper den forton source 300W psu'en er bedre enn chieftec 360W, uten at jeg har tall på det... vet bare at forton source strømforsyninger leverer mye mer enn de sier, så jeg TROR forton source 300W er nok, ikke skyld på meg hvis jeg tar feil :)

 

Du kan jo sikre med 350W fra samme leverandør, så har du noe å gå på også.....

Lenke til kommentar
enig med deg, godlike... tipper den forton source 300W psu'en er bedre enn chieftec 360W, uten at jeg har tall på det... vet bare at forton source strømforsyninger leverer mye mer enn de sier, så jeg TROR forton source 300W er nok, ikke skyld på meg hvis jeg tar feil :)

 

Du kan jo sikre med 350W fra samme leverandør, så har du noe å gå på også.....

 

Forton source har en på 350W med en 120mm vifte noe som gjør den lydløs, dette er en meget bra stforsyning og har kommet ut blandt de beste i flere tester. Har denne i min maskin og kan trygt annbefale den

Lenke til kommentar

Jeg har også Fotron/Source 350w, men jeg har den bedre versjonen med 80mm vifte. Disse (både 120 og 80) PSU'ene holder ekstrem kvalitet, og banker alt med chieftec merket på. (ref: tomshardware hvor Fotron's gav peak 450w og chieftec sin 360w brant opp ved 300w belastning)

 

Denne PSU'en er muligens den eneste <400w PSU'en som greier å drive et hissigt dual AMD system. En annen bra PSU er Antec Truepower 400.

Lenke til kommentar

Ser at flere anbefaler disse Fortron med 12cm vifte. Det jeg lurer på er hvor støysvak er den egentlig? Hører du noe særlig når du står si 1m unna eller 2m? Av det en kan skille ut som power suppliet?

 

På jobben har jeg en FujitsuSiemens stasjonær P4 på 2.4GHz med Radeon 7000 osv... Men, denne er utrolig støysvak. Har aldri hørt(!) en PC som bråker mindre. Den står under pulten og jeg hører den ikke. Eneste jeg plukker opp er litt susing fra ventilasjons anlegget... En kollega som sitter ca 3m unna har sin tilsvarende PC stående oppe på skrivebordet og jeg hører ikke den heller.

 

Jeg har ikke fått sprettet den opp ennå, men spørsmålet er selvsagt om noen veit hva for et power supply merke som brukes på disse? Skulle gjerne hatt et sånt hjemme også.

 

Tips: Det ser ut til at Fortron selges under mange forskjellige merker, også Aopen. Du får de samme strømforsyningene hos f.eks Psdata billigere enn Microplex som har Fortron. De har samme typenr også, f.eks FSP300-60PN(PF). Sjekk evt prisguiden på Aopen.

 

Aopen:

http://www.aopen.com/products/power/fsp300-60PN.htm

Fortron:

http://www.fortron-source.com/images/DM(PC)2003-1.pdf

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...