Cpt. Abusive Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Hei siden i går kveld har PCen min brukt 80-100% av CPUen min konstant. vanligvis ville jeg brukt mindre enn 20% av CPU om jeg hadde kjørt det jeg kjører nå finner. jeg har sjekket prosesser i task manager men finner ingenting som ser mistenkelig ut. scanner med Microsoft Security essentials nå, men full scan tar tid. jeg fant ingenting på hurtigscan. noen som har noen anelse om hva det kan være? Lenke til kommentar
Romis Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Kjører du en prosess som heter Folding@Home eller lignende? Dette er et program som bruker prosessorkraften din til å gjøre forskning. Kort fortalt et lovlig botnet. Lenke til kommentar
Cpt. Abusive Skrevet 21. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2011 nope, ingen folding@home Lenke til kommentar
Romis Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Kanskje dumt spørsmål, men kjører du Prime95 i bakgrunnen? Eller har du hørt om det? Lenke til kommentar
Cpt. Abusive Skrevet 21. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2011 kjører ikke prime95. har heller aldri hørt om det. Lenke til kommentar
Cpt. Abusive Skrevet 21. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2011 hmm.. la merke til at den dropper ned til ca. 15% noen ganger. men det varer bare omtrent 20 sek så spretter den opp til 90+% Lenke til kommentar
Korka Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Sjekk AV om den kjører eller sjekk om du har fått virus, enkelt og greit. Hvilke prosesser er det som bruker all CPU-kraften ? Lenke til kommentar
Cpt. Abusive Skrevet 21. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2011 (endret) Hvilke prosesser er det som bruker all CPU-kraften ? det finner jeg ikke ut :S ser ikke noe uvanlig på prosesser i task manager. rockmelt er på topp på bruk av CPU og den bruker så godt som ingen ting. Endret 21. oktober 2011 av Cpt. Abusive Lenke til kommentar
Cpt. Abusive Skrevet 21. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2011 jeg tror jeg fant det nå.. på task manager > Performance > resource monitor > overview fant jeg en PING.EXE (TCP/IP Ping Command) som brukte over 80% av CPU... jeg avslutta den men den kjørte igjen etter 2 min Lenke til kommentar
Korka Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Men det står i task mngr at pc'n din bruker 90% ? Da bør det værtfall stå hvilke prosesser som bruker det. Ta screenshot av task manageren din. Lenke til kommentar
Cpt. Abusive Skrevet 21. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2011 slik ser det ut etter at jeg suspenderte PING.EXE (Jeg hadde ikke tenkt på å krysse av "show processes from all users" da jeg sjekket tidligere) Lenke til kommentar
Cpt. Abusive Skrevet 21. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2011 alt ser ut til å funke flott nå. bruker mellom 0 og 5% takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå