Gå til innhold

Finnes det norske elektronikkmagasin?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ASICMAN: Du tenker nok på bladet alt om elektronikk, som var ett bra hobbyblad, men for ca 1-2 år siden begynte de å gi ut det engelske bladet elector isteden for sine abonnenter. Dette bladet er ikke noe jeg anbefaler på noe som helst måte. Alt om elektronikk var bra, med mange prosjekter av forskjellige størrelser, men elector er helt sørgelig... Du finner nesten ingen krets der uten at du må programmere PIC controllere osv.

Lenke til kommentar

Elektronikk (fra Elektronikknett) er mest nyheter og 'børs' informasjon. Jeg finner DigiKey katalogen mye mer interessant.

 

Likte bedre bladene før med SBC med forskjellige prosessorer osv. Å bruke mikrokontrollere er liksom litt for lett... Dessuten er tendensen til å bruke en mikrokontroller istedet for en 555, og en PC i stedet for en SBC ikke en trend jeg liker.

 

Du er ikke mann før du har laget deg din egen SBC med 8088 eller 6502 prosessor... :p

 

Jøss, ble off-topic jo. Hvis du ikke liker Elektor så er heller ikke det svenske Allt om elektronikk noe. Det er samme bladet med oversettelse (tilnærmet).

 

Bladkongen:

http://www.bladkongen.no/titler.asp?sok=elektronikk

 

Modell og Elektronikk

http://narvesen.interpress.no/Templates/ProductSheet.aspx?magazineId=208889

Lenke til kommentar

ASICMAN: Du tenker nok på bladet alt om elektronikk, som var ett bra hobbyblad, men for ca 1-2 år siden begynte de å gi ut det engelske bladet elector isteden for sine abonnenter. Dette bladet er ikke noe jeg anbefaler på noe som helst måte. Alt om elektronikk var bra, med mange prosjekter av forskjellige størrelser, men elector er helt sørgelig... Du finner nesten ingen krets der uten at du må programmere PIC controllere osv.

 

Tenker på dette (beklager dårlig bilde):

 

qo7rkx.jpg

 

Det er mer for de som vil holde seg orientert om markedet i Norge, ikke noe hobbyblad egentlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...