Gå til innhold

Skyward Sword tar tid (Wii)


Anbefalte innlegg

Han ble høyrehendt allerede i Twilight Princess!

I Wii versjonen var han høyrehendt ja, pga. man har Wii-remoten i høyre hånd. I GameCube versjonen av Twilight Princess var han venstrehendt som forsåvidt er det riktige.

Jeg har begge versjonene men etter et par timer på Wii versjonen, så endte opp med at jeg spilte GC versjonen. Wii versjonen er også speilvendt i forhold til GC (Ettersom Link har sverdet i feil hånd på Wii).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Link er en fiktiv figur som dessuten blir reinkarnert i litt ny versjon for hvert spill. Lurt å gjøre ham høyrehendt fremfor å tvinge virkelige mennesker til å bli venstrehendte.

 

Bevegelseskontroll av sverd er ikke rett frem. Wiimoten liten og lett, og man kan vifte den i et tempo som er helt umulig med et sverd. Dessuten stopper ikke wiimoten når sverdet på skjermen støter borti et skjold f.eks.

 

Noen kompromisser må til, men jeg tipper Nintendo har lært masse om bevegelseskontroll gjennom årene, og fikser det bra.

Lenke til kommentar

I Wii versjonen var han høyrehendt ja, pga. man har Wii-remoten i høyre hånd. I GameCube versjonen av Twilight Princess var han venstrehendt som forsåvidt er det riktige.

Jeg har begge versjonene men etter et par timer på Wii versjonen, så endte opp med at jeg spilte GC versjonen. Wii versjonen er også speilvendt i forhold til GC (Ettersom Link har sverdet i feil hånd på Wii).

 

Det ene er ikke mer riktig enn det andre, om noe, så er det i så fall Wii-versjonen med høyrehånden som er "den riktige" siden den kom ut først. Forøvrig: Etter et par timer med begge versjonene, valgte jeg Wii-versjonen som etter mitt syn har mye bedre sikte for prosjektiler og mye mer engasjerende kamp generelt sett. Ikke si at det ikke er digg å felle en drage, klatre opp på ryggen dens og hamre løs med sverdet til episk musikk:

 

http://youtu.be/fjC-O8u6z_k

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

får håpe dette blir bedre, snes og n64 var zelda serien konge men etter kom til DS og Wii er det blitt så "snålt" og tullete tutut og båt

 

håper dina slår igjennom og får tilbake zelda på riktig sti

 

7.5 millioner solgte eksemplarer av Twilight Princess sier hei :)

 

Men uansett, alltid bra med poster som bare kommer med en superkontroversiell påstand om at noe er bra eller dårlig, uten å gi et snev av argumentasjon. Det er det vi kaller givende innlegg!

Lenke til kommentar

Okei, OOT er det beste zelda, der er det ingen diskusjon en gang. Personelig liker jeg Majoras Mask litt bedre fordi det var vanskligere, større og langt mer emosjonelt. Etter de to har vi WindWaker. Jeg kommer aldri til å forstå hvordan noen kan sette TP foran WW. WW er det største zelda spillet hittil, de gjorde underverker med celshade og musikken ikke minst. TP var et bra spill men en mislykket ulve transformasjon som skulle vært episk og en del merkelig og dårlig formulerte templer og områder som ikke passer sammen trekker det ned. Boss kampene var episke på det visuelle men en tragedie når det gjaldt vanskelighetsgrad, dette gjelder for øvrig generelt i Zelda serien. Salgs tall avgjør ikke hvor bra et spill er, hvis det hadde vært tilfelle så hadde jo Twilight bøkene og filmene vært bra, gud forby.

Lenke til kommentar

Okei, OOT er det beste zelda, der er det ingen diskusjon en gang. Personelig liker jeg Majoras Mask litt bedre fordi det var vanskligere, større og langt mer emosjonelt. Etter de to har vi WindWaker. Jeg kommer aldri til å forstå hvordan noen kan sette TP foran WW. WW er det største zelda spillet hittil, de gjorde underverker med celshade og musikken ikke minst. TP var et bra spill men en mislykket ulve transformasjon som skulle vært episk og en del merkelig og dårlig formulerte templer og områder som ikke passer sammen trekker det ned. Boss kampene var episke på det visuelle men en tragedie når det gjaldt vanskelighetsgrad, dette gjelder for øvrig generelt i Zelda serien. Salgs tall avgjør ikke hvor bra et spill er, hvis det hadde vært tilfelle så hadde jo Twilight bøkene og filmene vært bra, gud forby.

Lenke til kommentar

Okei, OOT er det beste zelda, der er det ingen diskusjon en gang. Personelig liker jeg Majoras Mask litt bedre fordi det var vanskligere, større og langt mer emosjonelt. Etter de to har vi WindWaker. Jeg kommer aldri til å forstå hvordan noen kan sette TP foran WW. WW er det største zelda spillet hittil, de gjorde underverker med celshade og musikken ikke minst. TP var et bra spill men en mislykket ulve transformasjon som skulle vært episk og en del merkelig og dårlig formulerte templer og områder som ikke passer sammen trekker det ned. Boss kampene var episke på det visuelle men en tragedie når det gjaldt vanskelighetsgrad, dette gjelder for øvrig generelt i Zelda serien. Salgs tall avgjør ikke hvor bra et spill er, hvis det hadde vært tilfelle så hadde jo Twilight bøkene og filmene vært bra, gud forby.

Lenke til kommentar

 

Det ene er ikke mer riktig enn det andre, om noe, så er det i så fall Wii-versjonen med høyrehånden som er "den riktige" siden den kom ut først.

 

Men spelet var i utgangspunktet meint for GC og vart seinare i utviklinga porta til Wii, som då førte til at spelet vart speilvendt. TP på Wii er altså den speilvendte versjonen av TP på GC og ikkje omvendt, altså er SS det første spelet der Link er høgrehendt i utgangspunktet. Enkelte vil nok påstå at det her er en noget spesiell diskusjon :p

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om jeg ville oversatt navnet på et blad, Official Nintendo Magazine, slik dere gjør her, da det virker som om bladet er "det" offisielle Nintendo-Magasinet, noe det jo ikke er, da Nintendo Power feks er like offisielt. Ellers tipper jeg denne lengden er omtrent riktig, men Miyamoto selv sa jo faktisk "50-100" timer på den konferansen dere ikke rapporterte fra i forrige måned, så blir spennende å se hva som er riktig. Nintendo (og andre utviklere) har vel en tendens til å overdrive tiden litt dog.

 

fullføringstid er ingen eksakt vitenskap, ferdighetsnivå og spillestil er viktige faktorer. Men det er ingen tvil om at spillet blir stort, ettersom det er Nintendos største prosjekt noensinne.

Lenke til kommentar

 

Men spelet var i utgangspunktet meint for GC og vart seinare i utviklinga porta til Wii, som då førte til at spelet vart speilvendt. TP på Wii er altså den speilvendte versjonen av TP på GC og ikkje omvendt, altså er SS det første spelet der Link er høgrehendt i utgangspunktet. Enkelte vil nok påstå at det her er en noget spesiell diskusjon :p

 

Ja, og Devil May Cry var i utgangspunktet ment som Resident Evil 4, men akkurat som med Twilight Princess, så betyr det ingenting. Det som betyr noe er sluttresultatet, og det kom først ut på Wii, med en Link som bruker høyrehånden, og fra nå av vil han være høyrehendt så lenge det er bevegelseskontrollere inne i bildet. (Og siden det er en "ny" Link hver gang, så har du rett i at denne diskusjonen ikke bare er spesiell, men også rimelig meningsløs).

Lenke til kommentar

Okei, OOT er det beste zelda, der er det ingen diskusjon en gang. Personelig liker jeg Majoras Mask litt bedre fordi det var vanskligere, større og langt mer emosjonelt. Etter de to har vi WindWaker. Jeg kommer aldri til å forstå hvordan noen kan sette TP foran WW. WW er det største zelda spillet hittil, de gjorde underverker med celshade og musikken ikke minst. TP var et bra spill men en mislykket ulve transformasjon som skulle vært episk og en del merkelig og dårlig formulerte templer og områder som ikke passer sammen trekker det ned. Boss kampene var episke på det visuelle men en tragedie når det gjaldt vanskelighetsgrad, dette gjelder for øvrig generelt i Zelda serien. Salgs tall avgjør ikke hvor bra et spill er, hvis det hadde vært tilfelle så hadde jo Twilight bøkene og filmene vært bra, gud forby.

 

Det er en diskusjon, faktisk mener jeg at både Majora's Mask og A Link to the Past er bedre enn Ocarina (og Twilight Princess er omtrent like bra).

 

Du har noen gode poenger her angående Twilight Princess som jeg ikke gidder å argumentere mot, men jeg kan si at grunnen til at jeg likte spillet såpass godt som jeg gjorde i all hovedsak skyldes at dungeonsene var de beste i serien. I tillegg så elsker jeg den grafiske stilen og måten de bruker lyset på i det spillet. Teknisk primitivt i 2006? Helt sikkert, men akkurat som Okami på enda svakere hardware så ga det likevel en helt spesiell stemning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...