Gå til innhold

Normalt vedlikehold på laptop - mister jeg garanti om jeg gjør det sjøl?

Anbefalte innlegg

Du viste i utgangspunktet at du mest trolig kom til å få regning på jobben siden du allerede hadde vært i kontakt med de og fått estimert kostnad. Skjønner ikke hvorfor du ønsker å være "kjeltring" med å forsøke å snike deg unna dette. Synes 800 var lite i forhold til de summene du tidligere har fått estimert. Vær glad og fornøyd kunde og betal er nå min mening.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøver å lure meg unna? In keis du ikke fikk det med deg var jeg jo så ærlig i utgangspunktet at jeg faktisk fortalte dem at jeg selv hadde åpna maskina og at den derfor ikke funka. Hadde jeg prøvd å "snike meg unna", som du sier, hadde jeg ikke opplyst om det i det heletatt, hadde jeg vel? :nei:

Fornøyd kunde? Når jeg fikk tilbake maskina med skruer satt ned i hullene på skeiva, hodene på skruene var utslitt av dårlige skrujern, arrogant kundeservice når jeg sa i fra om det?

Og hva er det du surrer med, i grunnen? "Lite i forhold til hva jeg tidligere fikk estimert"? Øhm.. Du forstår vel at estimatet jeg fikk tidligere inkluderte arbeid OG nye deler til maskina? Hva, tror du jeg fikk alt dette for 800 spenn i STEDET for de 4000 de i utgangspunktet skulle ha? :D

Med min noe begrensede jus-kunnskap; forbrukerkjøpsloven § 30:

"Dersom det ikke foreligger en mangel, kan selgeren bare kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendige for å avgjøre om det foreligger en mangel, og betaling for reparasjon av tingen, dersom selgeren har gjort forbrukeren uttrykkelig oppmerksom på at han eller hun selv må dekke slike kostnader."

Selv om jeg opplyste om at jeg selv hadde åpnet maskina, skulle jeg levere inn maskina på samme måte som man ville gjort om det var en vanlig reklamasjonssak. De sa ikke NOE om at dette kom til å bli en vanlig reparasjonssak. Det er verken mitt problem eller min skyld at de ikke opplyste om at dette kom til å bli en ren reparasjonssak og ikke en garantisak. Ettersom da maskina ble levert inn på den måten det ble gjort, kunne jeg bare anta at f.kjøpslov § 30 skulle gjelde.

Endret av appelsinbrus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...