Gå til innhold

3 skjermer på HD 5970


skidd

Anbefalte innlegg

Hei. jeg har et Sapphire Radeon HD 5970 2GB GDDR5 på dette skjermkortet står der at det skal gå and å ha tilkoblet 3 skjermer, jeg bruker 2 stk DVI -> HDMI adapter å minidisplayport -> HDMI adapter men den tredje skjermer kommer det ikke bilde på, inne på instillinger for skjerm så viser 2 av 3 skjermer aktive, men den tredje er inaktiv, å det går helder ikke and å aktivere det.

 

noen som har et forslag eller to?

 

Takker for alle svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her har du 3 alternativer:

 

  • Minst 1 skjerm MÅ være Native Displayport.
  • Active Displayport til VGA.
  • Passive Displayport til VGA.

 

Første alternativ er selvforklarende.

 

Andre alternativ, dette er en modul som gjør de digitale signalene som ellers Displayport sender analoge. Denne saken koster fra noen hundrelapper til noen tusenlapper.

 

Tredje alternativ, en passive displayport til VGA, denne er litt tricky, det å sette opp dette byr på noen problemer. Det fungerer helt fint, men skjermkort tror noen ganger når du starter maskin på nytt at du bruker en ikke displayport skjerm, som gjør at eyefinity oppsettet slutter å fungere. Etter flere måneder med prøving og feiling kan jeg bekrefte det at det å koble ut "displayport til vga" plugg deretter tilbake igjen så er eyefinity oppsett operativt igjen. Dette alternativet koster deg ca 100 kr. VIKTIG at du tar ut DP plugg av skjermkort å setter den tilbake igjen.

 

 

Ditt skjermkort har HDMI utgang også, den pipes sammen med ene DVI koblingen. Så du kan ikke bruke DVI + DVI + HDMI.

Endret av j0achim
Lenke til kommentar

Her har du 3 alternativer:

 

  • Minst 1 skjerm MÅ være Native Displayport.
  • Active Displayport til VGA.
  • Passive Displayport til VGA.

 

Første alternativ er selvforklarende.

 

Andre alternativ, dette er en modul som gjør de digitale signalene som ellers Displayport sender analoge. Denne saken koster fra noen hundrelapper til noen tusenlapper.

 

Tredje alternativ, en passive displayport til VGA, denne er litt tricky, det å sette opp dette byr på noen problemer. Det fungerer helt fint, men skjermkort tror noen ganger når du starter maskin på nytt at du bruker en ikke displayport skjerm, som gjør at eyefinity oppsettet slutter å fungere. Etter flere måneder med prøving og feiling kan jeg bekrefte det at det å koble ut "displayport til vga" plugg deretter tilbake igjen så er eyefinity oppsett operativt igjen. Dette alternativet koster deg ca 100 kr. VIKTIG at du tar ut DP plugg av skjermkort å setter den tilbake igjen.

 

 

Ditt skjermkort har HDMI utgang også, den pipes sammen med ene DVI koblingen. Så du kan ikke bruke DVI + DVI + HDMI.

 

 

Takk for kjapt svar :thumbup:

Lenke til kommentar

En passive DP->VGA fungerer som sagt helt fint, dog med noen hikk her og der hvor skjermkort tror du ikke har den tredje skjermen koblet til. Har selv brukt passive DP->VGA i halvannet år. Og er også en billigere løsning, var ihvertfall når Eyefinity først kom, da en Active DP->VGA var ikke å oppdrive til under 1500 i Norge.

 

 

Men ja Active DP->VGA her helst å foretrekke til den prisen, da dette gjør alt så mye mer sømløst.

Endret av j0achim
Lenke til kommentar

DP har ikke analoge signaler så her kan du ikke bolte på en VGA og tro at det vil funke.

Skal du ha VGA ut så må du ha en AKTIV konverter som MÅ drives av en strømkilde da det digitale signalet må konverteres til analog type.

 

Uansett, jeg har 3 skjermer og Eyefinity på mitt HD 5970 og har følgende oppsett.

 

Mini DP -> Vanlig DP adapter (Følger med i esken til skjermkortet.) -> HIS Active single link adapter -> DVI til skjermen.

 

Ingen problemer med adaptrene her, og singel link holder LEEEENGE om du ikke har skjermer over 1920 x 1200 i oppløsning, eller 120Hz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...