Redaksjonen Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Nå må du gå inn på Skatteetatens nettsider for å se hva naboen tjente i fjor. Slik sjekker du årets skattelister Lenke til kommentar
Occi Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 "Yey", nå ser det ut som jeg faktisk har tjent litt penger pga. jeg kom over frikortet Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 "Årsaken er at Stortinget, som står bak regelendringen, vil unngå at mediene bruker skatteopplysningene kommersielt." Det virker ikke som de har lyktes helt med dette. Hadde ikke Gaddafi vært dau nå, da hadde vi ikke sett noe annet en ligningstall på Dagbladet.no. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 "Årsaken er at Stortinget, som står bak regelendringen, vil unngå at mediene bruker skatteopplysningene kommersielt."Det virker ikke som de har lyktes helt med dette. Hadde ikke Gaddafi vært dau nå, da hadde vi ikke sett noe annet en ligningstall på Dagbladet.no. Mediene har fortsatt tilgang til skattelistene for såkalt journalistisk arbeid, noe som betyr at de har lov å lage artikler/reportasjer om de 100 rikeste, disse betaler mest i skatt osv. Forskjellen er at de ikke har lov å legge skattelistene ut på internett eller på papir. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Synes fortsatt det er betenkelig at skattelistene skal være offentlige. Er ikke min inntekt mellom meg og min arbeidsgiver, og min skatt mellom meg og staten? Tidvis veldig navlebeskuende egentlig. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 23. oktober 2011 Del Skrevet 23. oktober 2011 Var det i utgangspunktet gitt noen (god) grunn til at skattelistene skulle bli offentliggjort? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg